ویروس کرونا در ایران و جهان - ۲۸ فروردین۱۳۹۹


کودکان کار و زباله‌ گرد: گرسنگی کشنده‌تر از کروناست و با شکم گرسنه نمی‌توان در قرنطینه ماند

ویروس کرونا در ایران
این خبر کامل می‌شود.
اینفوگرافی قربانیان کرونا ۲۸فروردین ۹۹


آمار حیرت‌انگیز و جانگداز قربانیان کرونا در ۲۹۴شهر از ۳۰۰۰۰نفر گذشت

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
پنهان‌کاری در وحشت از خیزش مردمی
بستن سایت متوفیان ثبت احوال و ممنوع کردن ارائه آمار از سوی دانشگاههای پزشکی استانها

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، پنجشنبه ۲۸فروردین ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار حیرت‌انگیز و جانگداز جان‌باختگان فاجعه کرونا در ۲۹۴شهر ایران از ۳۰۰۰۰نفر بیشتر شده است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۹۵۰نفر، در البرز به ۱۱۳۵نفر، در اصفهان به ۲۱۴۵نفر، در ایلام به ۲۵۰نفر، در استان تهران به ۴۹۷۰نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۷۶نفر، در خراسان جنوبی به ۱۰۵نفر، در خراسان شمالی به ۳۱۵نفر، در زنجان به ۴۵۰نفر، در فارس به ۷۹۰نفر، در قم به ۲۸۱۰نفر، در کردستان به ۴۹۰نفر، در کرمانشاه به ۸۴۵نفر، در کهکیلویه و بویراحمد به ۱۷۰نفر، در گلستان به ۱۰۵۰نفر، در مازندران به ۱۹۱۰نفر، در مرکزی به ۴۹۰نفر و در همدان به ۷۵۰نفر رسیده است. آمار سایر استانها به این ارقام افزوده می‌شود.

رژیم آخوندی در وحشت از خیزشهای مردمی در ابعاد بی‌سابقه‌یی به پنهان‌کاری در مورد شمار قربانیان و مبتلایان شدت بخشیده است. به دستور وزارت اطلاعات سایت داخلی اداره ثبت احوال که آمار درگذشتگان در شهرها و مناطق مختلف از آن طریق به مرکز منتقل می‌شود مسدود شده است تا آمار و ارقام واقعی قربانیان فاجعه درز نکند. سایت اداره ثبت احوال استان تهران که همه ماهه جدول متوفیان این استان را با دلیل فوتشان منتشر می‌کند، در اسفند ماه این جدول را منتشر نکرده است. این جدول در ۱۱ماه اول سال ۱۳۹۸ همه ماهه منتشر شده است (جدول ماه بهمن ضمیمه است). به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم «از سه روز پیش دانشگاههای علوم پزشکی استانهای کشور از ارائه آمارهای مربوط به ابتلا و جان‌باختگان بیماری کرونا خودداری می‌کنند.»
سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته گفت یک‌سوم تعداد فوتی‌های ۲روز اخیر مربوط به تهران بوده که یادآور ازدحام کم‌سابقه در وسایل حمل‌و‌نقل عمومی و ترافیک تهران است... زالی، رئیس ستاد کرونا در تهران اعلام کرد طی ۲۴ساعت ۳۹۹بیمار کرونایی جدید در تهران بستری شدند (وطن امروز ۲۸فروردین).

اعتراضها به عدم پرداخت هزینه محرومان از محل کارتلهای تحت کنترل خامنه‌ای و سپاه پاسداران ادامه دارد. کواکبیان نماینده مجلس ارتجاع در جلسه علنی گفت: «یک ماه قبل گفتم چرا از منابع در اختیار حکومت هم‌چون بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و آستان قدس رضوی استفاده نمی‌شود؟... باید همه نهادهای دولتی و غیردولتی و عمومی و شرکت‌های عریض و طویل دولتی کمک کنند نباید کرونا را سیاسی کنیم. امروز وقت تسویه حساب‌های جناحی نیست.... اگر بخواهیم گلایه بکنیم بزرگترین موضوع این است که چرا دولت و وزارت کشور به‌رغم اطلاع از موضوع کرونا انتخابات دوم اسفند را برگزار کرد»؟

حیدری نماینده دیگر مجلس رژیم گفت: «دارایی‌های این نهادها متعلق به ملت و مملکت است.... جا دارد بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و آستانهای مختلف که منابع درآمدی دارند صادقانه و داوطلبانه بدون این‌که سر مردم منت بگذارند و فکر کنند صدقه می‌دهند دارایی‌هایشان را در اختیار مردم قرار دهند»(ایلنا ۲۷فروردین). وی افزود استفاده از دارایی‌های این نهادها فرمان خامنه‌ای را می‌طلبد.

در همین حال روزنامه حکومتی آرمان امروز درباره وضعیت کودکان کار و احتمال ابتلای آنها به کرونا نوشت: «نمی‌توانیم در خانه بمانیم، زیرا گرسنگی کشنده‌تر از کروناست و با شکم گرسنه نمی‌توان در قرنطینه ماند». بر اساس داده‌های وزارت کار ۴۰۹هزار کودک فعال در عرصه کار شناسایی شده‌اند که کار عمده آنها دستفروشی، گلفروشی، فالگیری و زباله‌گردی است. این روزها کودکان زباله‌گرد هم‌چنان مشغول کار هستند و می‌توان از هر پنج سطل زباله، یکی از آنها را دید که در حال جست‌وجو در داخل سطل است».

خانم رجوی در مورد عبور جان‌باختگان فاجعه کرونا از مرز ۳۰هزار نفر و وضعیت اسفناک و جگرسوز کودکان کار و ابتلای بسیاری از آنها به کرونا گفت، قتل‌عام جوانان مجاهد و مبارز در رژیم ولایت فقیه اکنون به قتل‌عام کودکان این مرز و بوم و عموم مردم ایران در فاجعه‌ی کرونا گسترش یافته است. تنها راه، ریشه‌کنی رژیم منحوس آخوندی و ضدعفونی این میهن از ویروس کرونا و ولایت فقیه است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸فروردین ۱۳۹۹(۱۶آوریل ۲۰۲۰)


اینفوگرافی آمار قربانیان کرونا در ایران


آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان:

  • مبتلایان: ۲.۱۱۵.۶۲۴
  • قربانیان: ۱۴۱.۱۹۵

کرونا در ایران
خبرگزاری حکومتی ایلنا: در این بحران کرونا هم در نظر نمی‌گیرند که ۴۳میلیون کارگر و بازنشسته با احتسابِ خانواده‌هایشان با این دستمزد تصویب شده، چگونه باید زندگی کنند.
اعتراف خبرگزاری حکومتی ایلنا: کارگری که نه امینت شغلی دارد و نه متشکل است، چطور می‌تواند در مورد دستمزد خود چانه‌زنی کند؟ کارگران را در یک تله قانونی گرفتار کرده است.
اعتراف رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: حدود ۱۰۰نفر از کادر درمانی بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.
اعتراف رئیسی معاون وزارت بهداشت رژیم: قطعا آمار واقعی کرونا قطعاً بیش از آمار رسمی است. این‌که ۸۰۰هزار مبتلا شدند و چندین برابر آمار اعلام‌شده مرگ داریم قطعا درست است.
آخوند روحانی بر فرستادن مردم به قربانگاه کرونا تأکید کرد:‌ همان‌طور که رهبری گفت امسال سال جهش تولید هست این مسیر تولید انشاالله به‌خوبی ادامه پیدا می‌کند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: کرونا مانند آتش زیر خاکستر است. زنجیره‌ی انتقال ویروس کرونا کماکان در سطح استان فعال است.
ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت رژیم: در پاییز با اوج‌گیری ویروس کرونا مواجه خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: حجم بیماران ورودی به‌مراکز درمانی به‌ویژه بیمارستان کامکار قم، بار دیگر افزایش یافت.
نهاوند، بیهوش شدن بیمار مشکوک به کرونا ورژیم همچنان به خیانت پنهان کاری ادامه می دهد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قمافزایش بیش از دو برابری تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بستری شدگان طی۲۴ساعت نتیجه شکستن قرنطینه و بی‌توجهی به نکات بهداشتی است.

روزنامه حکومتی آرمان: با توجه به این‌که مسئولان شهرداری و وزارت بهداشت از کاهش آمار کودکان کار و زباله‌گرد در شهرها در پی شیوع کرونا خبر می‌دهند، تردد آنها در شهرهای بزرگی هم‌چون تهران، خبر از کاهش آنها نمی‌دهد. آنها می‌گویند: «نمی‌توانیم در خانه بمانیم، زیرا گرسنگی کشنده‌تر از کروناست و با شکم گرسنه نمی‌توان در قرنطینه ماند.»

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: دستگاه ویروس‌یاب سپاه مجوز وزارت بهداشت را نگرفت
جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد، دستگاه ویروس‌یاب سپاه پاسداران که گفته شده از شعاع صد متر و در پنج ثانیه آلودگی به ویروس کرونا را نشان می‌دهد از سوی سازمان غذا و دارو تأییدیه دریافت نکرده است.

روزنامه حکومتی آرمان: زنگ خطر موج جدید کرونا در قم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از افزایش بیش از دو برابری تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بستری شدگان در طی ۲۴ساعت خبر داد و گفت: «این افزایش آمار نتیجه شکستن قرنطینه و بی‌توجهی به نکات بهداشتی است.»

جامعه فرودستان تحت فشار فزاینده اقتصادی به‌سر می‌برند
روزنامه حکومتی آرمان: باید بپذیریم که جامعه فرودست، طبقات کارگری، کارمندان و حتی رده‌های طبقه متوسط بالا در جامعه ملی اکنون تحت فشار‌های فزاینده اقتصادی به‌سر می‌برند. اگر جامعه فرودست ما به این معنا اعتماد نکند و اعتباری برای نهادهای بالادستی در عرصه عمل سیاسی قائل نباشد واگرایی‌ها در فشارهای ناشی از بحران موجود کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن می‌تواند مخاطره برانگیز باشد.

کرونا در جهان:
دونالد ترامپ: آمریکا احتمالاً اوج اپیدمی را رد کرده
رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روزانه کاخ‌سفید پیرامون این اپیدمی گفت: "‌‌نبرد ادامه دارد اما داده‌ها حکایت از آن دارد که کشور در زمینه ابتلا به موارد تازه نقطه اوج را پشت سر گذاشته است.

وزیر خارجه آمریکا از چین خواست در زمینه مقابله با ویروس کرونا با شفافیت کامل عمل کند
بر اساس بیانیه‌یی که سخنگوی وزارت‌خارجه روز چهارشنبه ۲۷فروردین منتشر کرد، مایک پمپئو در گفتگو با یانگ جیه‌چی هم‌چنین بر ضرورت شفافیت کامل و اشتراک اطلاعات برای مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ و پیشگیری از شیوع‌های احتمالی این بیماری در آینده تأکید کرد.
رئیس شورای اروپایی، یکی از نهادهای اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه گفت در بودجه بلندمدت آینده اتحادیه اروپا وجوهی در مقیاس وسیع برای پشتیبانی از ترمیم اقتصادی و رشد دوباره اقتصادی پس از همه‌گیری کرونا در نظر گرفته می‌شود.

آمریکا -تولید گرانقیمت‌ترین و پیشرفته‌ترین کیت‌های آزمایش
دونالد ترامپ روز چهارشنبه ۲۷فرودین، ضمن تقدیر از کادر درمانی و پزشکی این کشور گفت ما به‌سرعت در حال تولید گرانقیمت‌ترین و پیشرفته‌ترین کیت‌های آزمایش در جهان هستیم و بیش از سه میلیون و سیصد هزار مورد آزمایش کرده‌ایم.
ترامپ در ادامه اظهارات خود در نشست خبری روزانه تیم ویژه دولت فدرال برای مقابله با ویروس جدید کرونا «کووید۱۹» در کاخ‌سفید اضافه کرد، اداره غذا و داروی ایالات متحده هم‌چنین با ۳۰۰شرکت و آزمایشگاه برای افزایش ظرفیت کشور مان همکاری می‌کند.
وی خاطرنشان کرد که دولت او از همه اختیارات خود جهت تسریع و ارائه مطالعات درمانی که بسیار مهم هستند استفاده خواهد کرد و به صراحت بگویم روش‌های متناسب درمان برای من از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است، چرا که هم‌اکنون برای مراقبت از مردم مورد نیاز است.

فاصله‌گذاری اجتماعی شاید تا سال ۲۰۲۲ادامه یابد
محققان می‌گویند که لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا شاید تا سال ۲۰۲۲ادامه یابد.
بر اساس گزارشی که در مجله علمی «ساینس» منتشر شده است قرنطینه یکباره نمی‌تواند جلو شیوع کرونا را بگیرد و اوج ابتلا به این بیماری اگر محدودیتها ادامه نیابد می‌تواند طولانی‌تر از آن چیزی باشد که تصور می‌رود.

کاخ سفید: تعلیق کمک به سازمان بهداشت جهانی برای پاسخگو نگه‌داشتن این سازمان است
سخنگوی کاخ سفید، در پیامی گفت که هدف از تعلیق کمکهای مالی به سازمان بهداشت جهانی از سوی آمریکا نه انداختن تقصیر‌ها گردن این سازمان، که پاسخگو نگه‌داشتن آن در مورد جانبداری از چین است.
سخنگوی کاخ‌سفید روز چهارشنبه ۲۷فروردین و در پیامی در توئیتر گفت: «پرزیدنت ترامپ با تعلیق کمکهای مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی در حالی که سوءمدیریت‌های [آن سازمان] در مورد ویروس کرونا تحت بررسی است، گامی بزرگ و قاطع برداشت.»

شیوع کرونا تاکنون حدود ۵میلیارد دلار به خطوط هوایی چین ضرر زده است
خطوط هوایی چین در پی شیوع ویروس کرونا در آن کشور و انتقال آن به دیگر کشورهای جهان، طی سه ماه گذشته با ۴.۸میلیارد ضرر روبه‌رو شده‌اند. این ضرر تنها ناشی از رخدادها در فصل نخست سال جاری میلادی‌ست. در ماه فوریه، شرکت‌های هوایی چین حدود ۲۱میلیارد یوان (حدود ۳میلیارد دلار) ضرر کرده‌اند که رکوردی تازه برای آنها است.

آزمایش درمان کرونا با داروی مالاریا در برزیل به‌دلیل مرگ بیماران متوقف شد
درمان بیماران کوئید۱۹ با دوز بالای داروی مالاریا می‌تواند در ضربان قلب اختلالات سنگین و خطرناک ایجاد کند. به همین دلیل، در پی مرگ ۱۱بیمار مبتلا به کوئید۱۹در برزیل جان خود را از دست دادند و این آزمایش متوقف شد.

فروشگاههای بزرگ و نمایشگاههای اتومبیل آلمان باز خواهند شد
به تصمیم دولت آلمان، فروشگاههای بزرگ‌تر از ۸۰۰متر مربع و همه نمایشگاههای فروش خودرو بازگشایی خواهند شد. بر اساس اخبار خبرگزاریها، هم‌چنین مدارس نیز به‌صورت تدریجی باز خواهد شد. در ضمن تأکید شده که مقررات حفظ فاصله فیزیکی یک‌ونیم متر به جز در مورد خانواده‌ها هم‌چنان پابرجا خواهد بود.

آلمان محدودیتها را تا سوم مه تمدید می‌کند
آلمان که ماه گذشته برای مبارزه با شیوع کرونا اقدام به وضع محدودیت‌های اجتماعی کرده بود، قصد دارد این مقررات را دست کم تا سوم ماه مه تمدید کند. این خبر را روزنامه هندلزبلت به‌نقل از خبرگزاری آلمان نقل کرده است.


مطالب مرتبط:





انتشار اسناد سازمان اورژانس کشور:



مطالب قبلی:   

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

مسعود رجوی کیست؟

پخش زنده سیمای آزادی

توییتر اختر شبانه

مسعود رجوی: درماندگی بچه شاه از «سلطنت انتخابی» تا «فراسوی» سلطنت و جمهوری

Popular Posts

برچسب‌ها

مقالات سیاسی (1777) مجاهدین (1556) خامنه ای (1082) روشنگری (1051) رئیسی (723) ولایت فقیه (679) قیام (676) سپاه پاسداران (624) ایران (591) تحلیل سیاسی (553) انقلاب نوین (550) دزدی (546) آزادی (540) مبارزه (527) مسعود رجوی (518) مقالات اجتماعی (518) سرنگونی (479) کرونا (464) مریم رجوی (451) مقالات اقتصادی (423) تاریخ ایران (405) یادواره (403) سرکوب (381) اجتماعی (371) فقر (369) تاریخ معاصر (362) قتل عام۶۷ (356) خط فقر (350) خمینی (329) غارت (325) انقلاب ضد سلطنتی (323) چپاول (319) اختلاس (318) کانونهای شورشی (300) قیام سراسری (296) اقتصادی (295) گرانی (291) مدیا (287) فساد (280) قیام آبان۹۸ (276) آموزه سیاسی (264) بهداشت (264) آموزه تاریخی (263) وزارت اطلاعات (261) جنبش دادخواهی (257) سیاسی (256) شورای ملی مقاومت (246) شیطان سازی (236) تورم (224) اشرف۳ (206) جنگ سیاسی (196) زندان (193) آلترناتیو (188) تحریم انتخابات (187) شرایط عینی (185) بیکاری (184) زندانیان سیاسی (178) قربانیان کرونا (176) آمریکا (173) بحران آب (173) ویروس (173) اعدام (172) برجام (172) تاریخچه مجاهدین (169) تظاهرات (155) تروریسم (153) انتخابات۱۴۰۰ (150) حقوق بشر (150) گزارش خبری (144) شکنجه (142) واکسیناسیون (142) اقتصاد (139) انقلاب (135) سلطنت پهلوی (133) زنان (130) دادگاه (125) رژیم آخوندی (124) حمید نوری (120) اصفهان (116) خوزستان (115) رسانه (109) ساواک (107) جمهوری دمکراتیک (103) تحریم (102) استبداد دینی (100) انتخابات (99) مذاکره (99) افشاگری (98) رانت (98) دلتا (97) پیک پنجم (97) شهیدان (96) مجلس (96) سازمان مجاهدین خلق ایران (94) دیکتاتوری سلطنتی (92) اتمی (90) اوین (90) پیام (89) انقلاب مشروطه (88) قطعی برق (88) شاه (86) روسیه (84) جنایت علیه بشریت (82) مقاومت ایران (81) براندازی (80) اعتراضات سراسری (76) بسیج (76) اهواز (75) مقاومت (75) انتخابات قلابی (73) بودجه۱۴۰۱ (73) دیکتاتوری مذهبی (72) سپاه قدس (72) اختناق (71) تروریسم دولتی (71) واکسن (71) سخنرانی (70) انقلاب ۵۷ (69) تاریخ (69) تاریخ مشروطه (69) مصداقی (68) جنگ قدرت (67) معلمان (67) ارتش آزادیبخش (66) اعتراضات (66) بانک (66) فاز سیاسی (66) سازمان ملل (65) قوه قضاییه (65) اینترنت (63) بلوچستان (63) سانسور (62) شوش (62) اروپا (61) رسانه حکومتی (61) کابینه دولت (61) سیستان (60) محاکمه (60) انگلیس (59) روحانی (59) زندانی سیاسی (59) زاینده رود (58) گردهمایی (58) گرسنگی (58) شکنجه گر (57) کهکشان۲۰۲۱ (57) بودجه (56) ریاست جمهوری (56) هنر (56) حقوق زنان (55) سایبری (55) دیکتاتوری (54) سازمان مجاهدین (54) مزدوران (54) ارز (53) زندان گوهردشت (51) کارگران (51) گزارش (51) هنرمند (50) ۳۰خرداد (50) جوانان (49) مذهبی (49) موسی خیابانی (49) نفت (49) جنگ ایران و عراق (48) مسکن (48) آلبانی (47) ایدئولوژی (47) عراق (47) قاجار (47) مبارزه مسلحانه (47) بازنشستگان (46) مصدق (46) کتاب سیاسی (46) قیام خوزستان (44) ماه رمضان (44) کسری بودجه (44) دمکراسی (43) هسته ای (43) زباله گردی (42) غارت و چپاول (42) خامنه‌ای (41) بنیادگرایی (40) اسلام انقلابی (39) قالیباف (39) مهندسی انتخابات (39) شهرکرد (38) فضای مجازی (38) قیام آبان (38) اصلاح طلب (37) شیخ (37) فرهنگ (37) مشهد (37) آموزه فلسفی (36) تهران بزرگ (36) حقوق (36) دروغ (36) رژیم شاه (36) ستارخان (36) قاسم سلیمانی (36) فاشیسم دینی (35) پهلوی (35) اپوزیسیون (34) ایذه (34) دانشجو (34) شبکه های اجتماعی (34) کشاورزی (34) آشنایی با مجاهدین (33) استراتژی (33) بمب اتمی (33) جنایت (33) سیمای آزادی (33) بهبهان (32) جنگ کثیف (32) سیاست (32) لیست تروریستی (32) ادبیات (31) تکامل (31) رمضان (31) زندانی (31) عفوبین الملل (31) موسیقی (31) نقدینگی (31) نیروی انتظامی (31) کنفرانس (31) تهران (30) جنگ (30) خبرگزاری (30) راه حل سرنگونی (30) رضا خان (30) فلسفه (30) استکهلم (29) اعتصاب (29) اندیمشک (28) تبریز (28) دادخواهی (28) دانشگاه (28) فرانسه (28) مافیا (28) محیط زیست (28) مماشات (28) بودجه۱۴۰۰ (27) حضرت علی (26) خاطرات زندان (26) شعائر (26) شورش (26) قرآن (26) کودکان کار (26) آبادان (25) اسدالله اسدی (25) تأسیس سازمان مجاهدین (25) دورس (25) متروپل (25) وزارت خارجه (25) کردستان (25) کودکان (25) اشرف (24) امام حسین (24) انقلابی (24) بلژیک (24) تاریخ اسلام (24) روز جهانی کارگر (24) عاشورا (24) پارلمان اروپا (24) اسلام (23) انقلاب دمکراتیک (23) اوکراین (23) رضا شاه (23) روزنامه (23) عدالت (23) فیلترینگ (23) مزدور (23) کهکشان (23) ۳۰دی (23) اخبار (22) ترانه (22) تشکیلات بیرون زندان (22) سال تحصیلی (22) صلح (22) صیانت (22) قیام دیماه ۹۶ (22) مشروطه (22) کشتار (22) استثمار (21) تولید (21) سخنگوی مجاهدین (21) شورای نگهبان (21) فیک نیوز (21) ورزش (21) ولی فقیه (21) گزینه سرنگونی (21) آنتورپ (20) انگلستان (20) بسیجی (20) تاریخ بیداری ایرانیان (20) حوزه (20) زهرا مریخی (20) همیاری (20) پیک ششم (20) چین (20) خانواده (19) سیل (19) شعر (19) شورای مرکزی مجاهدین (19) فاصله طبقاتی (19) مالیات (19) مقالات تاریخی (19) چماقداری (19) آتش بس (18) آژانس اتمی (18) ثروت (18) دارو (18) دانش آموز (18) دستمزد (18) رفراندوم (18) سوئد (18) شاعر (18) قیام کارگران (18) مهاجرت (18) ۱۶آذر (18) بنیانگذاران سازمان مجاهدین (17) ترور (17) جامعه (17) حجاب (17) دانشگاه تهران (17) فروغ جاویدان (17) قیام دی (17) لاجوردی (17) کاظم رجوی (17) کتاب (17) گرسنگان (17) اتحادیه اروپا (16) حضرت محمد (16) روز دانشجو (16) صدور انقلاب (16) ظریف (16) پناهندگان (16) کودتای ۲۸مرداد (16) اژه ای (15) تشکیلات (15) جام زهر (15) رئیس جمهور برگزیده (15) فاشیسم مذهبی (15) آب (14) آذربایجان (14) ارتجاع (14) دیکتاتور (14) رجوی (14) شهدا (14) ضربه شهریور ۵۰ (14) مادران آبان (14) مایک پنس (14) پهباد (14) افغانستان (13) برانداز (13) جنگ جهانی (13) دولت (13) سلطنت طلب (13) شورای امنیت (13) فرهنگیان (13) قاچاق (13) قزاق (13) قیام بنزین (13) منوچهر هزارخانی (13) موقعیت انقلابی (13) ورزشکاران (13) پول (13) کهکشان۱۴۰۱ (13) ۳۰مهر (13) برق (12) بورس (12) جنگ ضد میهنی (12) خیانت (12) شورای ملی مقاومت ایران (12) آسوشیتدپرس (11) انقلاب ایدئولوژیک (11) حزب‌الله (11) خائن (11) خرمشهر (11) دلار (11) دمکراتیک (11) رای من سرنگونی (11) روز جهانی زن (11) زاهدان (11) سال۱۴۰۰ (11) سوریه (11) شادگان (11) شرایط ذهنی (11) شعار نویسی (11) صنعت (11) فوتبال (11) قرارداد ننگین (11) محمد حنیف‌نژاد (11) موزه قتل عام۶۷ (11) نشریه مجاهد (11) هواپیمای اوکراینی (11) چریک فدایی (11) چریکهای فدایی (11) یارانه (11) ۱۹بهمن۶۰ (11) اصلاحات (10) انجمن نجات (10) انقلابیون (10) بازجو (10) بحران (10) بیت کوین (10) خصوصی سازی (10) روز جهانی مبارزه با اعدام (10) سعید محسن (10) سلاح (10) سینما (10) شاهنشاهی (10) لرستان (10) لوییزا همریش (10) لیست شهیدان (10) مجاهد (10) مجاهدین خلق ایران (10) موسسان پنجم (10) موشکی (10) چهارمحال بختیاری (10) کودتا (10) ۴خرداد (10) آزادیخواهان (9) آشنایی با شورای ملی مقاومت (9) استراتژیک (9) اشغالگر (9) اومیکرون (9) ایران آزاد۲۰۲۱ (9) بیکاران (9) جنگ روانی (9) خاور میانه (9) خلیفه (9) خودمختاری (9) دفاع مقدس (9) رحمان کریمی (9) زری اصفهانی (9) طلسم جنگ (9) فرار شاه (9) فرهنگی (9) قیام سراوان (9) مرجان (9) ملاقات (9) میانجی (9) میلاد (9) نمایشگاه (9) نوروز۱۴۰۰ (9) نوید افکاری (9) نویسنده (9) هورالعظیم (9) واکسن فایزر (9) پروپاگاندا (9) کوچک خان (9) آری به جمهوری دمکراتیک (8) اصغر بدیع زادگان (8) اعدام بنیانگذاران مجاهدین (8) انقلاب فرهنگی (8) بنزین (8) جنگل (8) جنگل تراشی (8) حنیف نژاد (8) خاش (8) خاوران (8) خاورمیانه (8) خبرنگار (8) دهه ۶۰ (8) دیوید ایمس (8) دیپلماسی (8) سرجنگل (8) سوئیس (8) شجریان (8) فاجعه (8) فرعون (8) فیلم سینمایی (8) قانون اساسی (8) قیام دیماه ۹۸ (8) قیام ۸۸ (8) قیصر (8) مبارزه چیست (8) محرم (8) مطبوعات (8) کانون شورشی (8) کتاب امام حسین (8) کودتای ۲۸ مرداد (8) ۱۳آبان (8) ۱۷ژوئن (8) آرژانتین (7) ارتش آزادیبخش ملی ایران (7) اشرف رجوی (7) اصولگرا (7) اطلاعیه (7) اعتراض (7) انقلاب اکتبر (7) بازگشایی مدارس (7) بنی صدر (7) بهار (7) بیژن جزنی (7) جایزه نوبل (7) حزب توده (7) خبرگان (7) خواننده (7) دادگاه مردمی آبان (7) روز جهانی کودک (7) زبان (7) سرود (7) شهادت (7) صادرات (7) علی میهن دوست (7) قرارداد۲۵ساله (7) لباس شخصی (7) مجروحان قیام (7) مذهب (7) مرضیه (7) مزار شهیدان (7) مطالبات قانونی (7) منتظری (7) موزیک (7) ناصر صادق (7) واشنگتن (7) پرستاران (7) چهارشبنه سوری (7) کتا صوتی (7) کربلا (7) کرج (7) کوروش بزرگ (7) کوروش کبیر (7) گروگان (7) ۳۰فروردین (7) استبداد (6) استقلال (6) انجمن نجاست (6) اندیشه (6) انسان (6) انفجار امیا (6) برنامه ۱۰ ماده ای (6) تاریخ جهان (6) جمشید پیمان (6) جهان (6) خاطرات سیاسی (6) رمزارز (6) رهایی (6) زن (6) سعید بهبهانی (6) سپاه (6) شهرداری تهران (6) صنایع فولاد (6) عملیات مروارید (6) فروش اندام (6) فعال محیط زیست (6) لبنان (6) مردم (6) معلم (6) مقالات (6) میتینگ (6) هاشم خواستار (6) همبستگی (6) واکسن برکت (6) کارخانه (6) کتاب صوتی (6) ۳۰تیر (6) ۸ مارس (6) آزادی بیان (5) آلمان (5) استان (5) اسکاتلند (5) انقلاب صنعتی (5) بازرگان (5) بدهی (5) بهزاد معزی (5) حشدالشعبی (5) حکومت علی (5) داوود رحمانی (5) دفاعیات مجاهدین (5) دین (5) رباط کریم (5) رمضان۱۴۰۱ (5) سال نو (5) شب یلدا (5) طالقانی (5) عباس داوری (5) عید فطر (5) فاطمه (5) فولاد مبارکه (5) قتل عام (5) قیام 57 (5) قیام ضد سلطنتی (5) قیام عراق (5) قیام ۲۱دی (5) لاریجانی (5) لوییزا هومریش (5) لیبرتی (5) مالباخته (5) محسن رضایی (5) محمد حنیف نژاد (5) محمد زند (5) مقاومت سراسری (5) میرزا کوچک خان (5) نظرسنجی (5) وزرات اطلاعات (5) کانون (5) آلودگی هوا (4) استعمار (4) امام حسن مجتبی (4) انفال (4) ایران آزاد۲۰۲۲ (4) بهشت زهرا (4) بیانیه (4) بیوگرافی (4) تاریخ ایران (4) تاریخی (4) تجارت (4) تشیع (4) تمدن ایران (4) تیرباران (4) جنبش جنگل (4) جنگ خلیج (4) حزب جمهوری (4) حسن نوروزی (4) حسین فاطمی (4) خاتمی (4) خشونت (4) خشک سالی (4) دجال (4) دیالکتیک (4) رها بحرینی (4) سلطنت (4) سکولاریسم (4) شاملو (4) شانگهای (4) شب قدر (4) صمد بهرنگی (4) طالبان (4) ظلمت (4) عوام فریبانه (4) فروغ ایران (4) فرونشست زمین (4) قیام۳۰تیر (4) لمپن (4) محمد مخبر (4) میلیشیا (4) نطنز (4) نفتگران (4) نهضت ملی (4) نوروز۹۹ (4) پایداری (4) پیامبر (4) پیروزی (4) پیشتاز (4) کارگر (4) کتاب تاریخی (4) کنگره (4) کولبری (4) کویت (4) ۱۹فروردین۹۰ (4) آتش سوزی (3) آخوند کاشانی (3) آخوندی (3) آستان قدس (3) آقازاده ها (3) آگاهی (3) احزاب سیاسی (3) اربعین (3) ارومیه (3) اسناد (3) اعتراض سراسری (3) اندیکا (3) ایتالیا (3) ایرانیان (3) برف (3) بی بی سی (3) تاریخساز (3) تبعید (3) تحصیل (3) تخریب (3) تروریست (3) تلویزیون (3) جاسوس (3) جعبه سیاه (3) جنبش برابری (3) جنسیتی (3) حبیب خدا (3) حسین فارسی (3) حضرت زینب (3) حضرت فاطمه (3) حمله خارجی (3) حمید اسدیان (3) خاطرات (3) خدیجه (3) خودروسازی (3) داستان (3) راهرو مرگ (3) رفسنجانی (3) روز معلم (3) روشنایی (3) روشنفکر (3) زلزله (3) زیارت (3) سالن مرگ (3) سعید شاهسوندی (3) سکولار دمکراسی (3) شبکه تروریستی (3) شعر نو (3) شهر (3) صدام (3) عباسقلی صالحی (3) عرفان (3) عماد رام (3) عملیات چلچراغ (3) غلامحسین ساعدی (3) فارسی (3) فرانسوا میتران (3) فرشید نصر‌اللهی (3) فلسطین (3) قتلهای زنجیره ای (3) ماهشهر (3) مجمع عمومی ملل متحد (3) محمد ضابطی (3) محمود رویایی (3) مدارس (3) مسیحی (3) مصباح یزدی (3) ملی شدن نفت (3) منطقه (3) مواد مخدر (3) نسل کشی (3) نقاشی (3) نوروز (3) نوروز۱۴۰۱ (3) نیما یوشیج (3) هجرت بزرگ (3) هزارخانی (3) واکسن چینی (3) ژئوپلیتیک (3) ژنو (3) کتاب اجتماعی (3) کریسمس (3) کلنل پسیان (3) کی‌را رودیک (3) ۱۲اردیبهشت (3) ۱۷شهریور (3) ۳ژوئیه (3) ۵ مهر (3) آموزشی (2) آندرانیک (2) أزادی (2) اتحاد ملی (2) اتوبوس خوابی (2) اراذل (2) اسفند۹۸ (2) اصغر مهدیزاده (2) اصلاح طلبی (2) اصلاحات ارضی (2) اعتیاد (2) افطار (2) امام زین العابدین (2) امام سجاد (2) امام موسی ابن جعفر (2) امام هفتم (2) امجدیه (2) انسانیت (2) انقلاب سفید (2) اوباش (2) اکبر صمدی (2) ایران اینترنشنال (2) ایران فردا (2) ایران مرز پرگهر (2) بازیگر (2) بعثت (2) بنیاد برکت (2) بنیاد فرانس لیبرته (2) بوچا (2) بکتاش آبتین (2) بیسواد (2) تاریخ ا یران (2) تخت جمشید (2) ترامپ (2) ترک تحصیل (2) تفسیر (2) توسکا (2) جاوید رحمان (2) جنگ داخلی (2) حزب رستاخیز (2) حسین امیر عبداللهیان (2) حمایت (2) حمید مصدق (2) خسرو گلسرخی (2) خودکشی (2) دانیل میتران (2) دبیر کل سازمان ملل (2) درگذشت (2) دهخدا (2) دوران آماده باش (2) دیدار صلح (2) ذوالقرنین (2) رسول خدا (2) رشوه (2) رهبر مقاومت (2) رهبری (2) روح‌الله حسینیان (2) روز جهانی (2) روز جهانی حقوق بشر (2) زمستان (2) زوربا (2) زینب کبری (2) سازمان خبات کردستان (2) سازمان چریکهای فدایی خلق (2) ستار بهشتی (2) سعدی (2) سعید ماسوری (2) سوخت بر (2) سوختبران (2) شام غریبان (2) شاهزاده (2) شباهنگ (2) شهر ری (2) شوروی (2) شکوفه (2) شیخ محمد خیابانی (2) شیراز (2) صدور بحران (2) صدیقه مجاوری (2) طرح صلح (2) عبدالرضا شهلایی (2) عزیمت از فرانسه (2) عشق (2) علم (2) علی (2) علی ربیعی (2) عیسی آزاده (2) عیسی مسیح (2) فاطمه امینی (2) فاطمه مصباح (2) فرانکفورتر آلگماینه (2) فردوسی (2) فرقه (2) فریدون مشیری (2) فشافویه (2) فلاکت (2) قاضی محمد (2) قضاوت (2) قیمت (2) مبارزات (2) مبعث (2) مجازات (2) محسن معصومی (2) مریم قدسی مآب (2) مسجد فاطمه زهرا (2) مقبره کوروش (2) من اگر برخیزم (2) مهدی ابریشمچی (2) میرزاده عشقی (2) میهن تی وی (2) میکونوس (2) میکیس تئودوراکیس (2) نافرمانی مدنی (2) نظامی (2) نیروی قدس (2) نیشکر هفت تپه (2) هامبورگ (2) هیتلر (2) وطن (2) وفات (2) ویتنام (2) پاریس (2) پدرطالقانی (2) پرس تی وی (2) پرواز بزرگ (2) پرویز خزایی (2) ژیلبر میتران (2) کابل (2) کاروان بهار (2) کربلای۴ (2) کشاورزان (2) کهکشان۱۴۰۰ (2) یغمایی (2) یوسف نوری (2) یونان (2) FATF (1) آزادی هدایتگر مردم (1) آستفیک (1) آفریقا (1) آلبرتو نیسمن (1) آنالیا (1) آنتونیو گوترز (1) آهنگساز (1) ابراهیم ذاکری (1) ابراهیم مرادی (1) ابواحسن صبا (1) اتحاد (1) اجباری (1) احتکار (1) احمد رئوف بشری دوست (1) احمد رضایی (1) احمد مقدم (1) احمد وحیدی (1) احمدرضا جلالی (1) اخبار جعلی (1) اردشیر زاهدی (1) ارمنستان (1) ارژنگ داوودی (1) استاد (1) استقلال آمریکا (1) اسلامشهر (1) اسماعیل خطیب (1) اسماعیل شریف زاده (1) اسکاندیناوی (1) اسیر جنگی (1) اشرف هادی (1) اشرف پهلوی (1) اشپیگل (1) اصغر بدیع‌زادگان (1) اصلاح‌طلب (1) اف ای تی اف (1) افتخار (1) افسانه (1) الله قلی خان (1) المپیک (1) الکساندر مدوید (1) امام جعفر صادق (1) امام حسن عسکری (1) امام رضا (1) امام زمان (1) امام صادق (1) امام محمد باقر (1) امام هشتم (1) امیرخیزی (1) امیرپرویز پویان (1) امیرکبیر (1) انتخاب (1) انجیل (1) انفجار حرم امام رضا (1) انقلاب کبیر فرانسه (1) اوریانا فالاچی (1) اپورتونیسم (1) ای ایران (1) ایران گیت (1) ایلیرمتا (1) ایندیپندنت (1) اینستاگرام (1) بالکان (1) بختیار (1) برلین (1) بنان (1) بند۲۰۹ (1) بهرام عالیوندی (1) بهرام عین اللهی (1) بویراحمد (1) بگو نه (1) بیرجند (1) بیروت (1) بیژن مفید (1) تئاتر و سینما (1) تابلو (1) تاریخ شفاهی (1) تاریخ فرانسه (1) تاریکی (1) تاسوعا (1) تاکتیک (1) تبیین جهان (1) تجزیه (1) تحریف (1) تختی (1) تروریستی (1) تریتا پارسی (1) تصنیف (1) تلگرام (1) تنگستان (1) توحید (1) توماج صالحی (1) توماس سانکارا (1) ثریا ابوالفتحی (1) ثقه‌الاسلام (1) جامعه المصطفی (1) جان مترکه (1) جایگاه انسان (1) جدایی دین از دولت (1) جریان اپورتونیستی چپ‌نما (1) جعفر کاظمی (1) جعلیات (1) جمعه سیاه (1) جمهوری خواه (1) جنبش تنباکو (1) جهاد کشاورزی (1) حبیب خبیری (1) حبیب‌الله بدیعی (1) حج (1) حجت زمانی (1) حسن اشرفیان (1) حسن ظریف (1) حسن ظریف ناظریان (1) حسن فیروزآبادی (1) حسین دهلوی (1) حسین طائب (1) حسین گل گلاب (1) حسینیان (1) حضرت معصومه علیها سلام (1) حضرت مهدی (1) حماس (1) حمید لاجوردی (1) حنیف عزیزی (1) حنیف‌نژاد (1) حکایت (1) حکومت (1) حکومت نظامی (1) خانواده شفایی (1) خدا (1) خطر (1) خلق (1) خلقت انسان (1) خلیل رضایی (1) خواهران میرابال (1) دانشمند (1) دانشیان (1) داوود باقروند (1) دختر آبی (1) دلوار (1) دمکراسی خیانت شده (1) دهقانان (1) دوباره می‌سازمت وطن (1) دکتر حسین گل‌گلاب (1) دی (1) دین و مذهب (1) دیوید کلیگور (1) ذوب آهن (1) رادیو مجاهد (1) رزمناو پوتمکین (1) رزمنده (1) رستاخیز (1) رستم قاسمی (1) رسول تبریزی (1) رسول مشکین فام (1) رشنگری (1) رضا رضایی (1) رضا شمیرانی (1) رضا پهلوی (1) رمضان۱۴۰۰ (1) رنگ روغن (1) روحانی مترقی (1) روح‌الله خالقی (1) روز جهانی صلح (1) روز جهانی معلم (1) روزجهانی منع خشونت علیه زنان (1) روس تزاری (1) رپ اعتراضی (1) ریچارد رابرتس (1) زادی (1) زاگرس (1) زمین (1) زندان تهران بزرگ (1) زهره صمدی (1) زینب (1) زینب پاشا (1) زینت میرهاشمی (1) سارق انقلاب (1) سال میلادی (1) سراوان (1) سرویس جهانی (1) سعید اقبالی (1) سعید سلطانپور (1) سنگسار (1) سهام (1) سهراب سپهری (1) سواد (1) سولماز ابوعلی (1) سولیوان (1) سونگون (1) سپ (1) سی ان ان (1) سیامک نادری (1) سیاهکل (1) سیاوش سیفی (1) سیزده بدر (1) سیمین بهبانی (1) سیمین بهبهانی (1) سیمین دانشور (1) شخصیتهای ایرانی (1) شریف واقفی (1) شستا (1) شمال (1) شهر مهران (1) شهر کرد (1) شهرزاد احسانی ناطق (1) شهرقصه (1) شهلا حریری مطلق (1) شکرالله پاک‌نژاد (1) شیخ فضل الله نوری (1) شیر و خورشید (1) شیلی (1) شیوا ممقانی (1) صالح کهندل (1) صدای مجاهد (1) صیاد شیرازی (1) ضرغامی (1) طبری (1) طنز سیاسی (1) عارف قزوینی (1) عدالت در اسلام (1) عزت الله مقبلی (1) عزیز فولادوند (1) عقیده (1) علمی (1) علی اکبر اکبری (1) علی اکبر دهخدا (1) علی صارمی (1) علی صالح آبادی (1) علی مطهری (1) علی همتیان (1) علیرضا جعفرزاده (1) علیرضا خالوکاکایی (1) عملیات (1) عملیات آفتاب (1) عکاسی (1) عکس (1) عیاران (1) عید قربان (1) عید مبعث (1) غرب (1) غلامحسین اسماعیلی (1) غلامحسین بنان (1) غلامرضا تختی (1) غلامرضا مسعودی (1) فاطمه زهرا (1) فاطمه صادقی (1) فتانه زارعی (1) فدایی خلق (1) فرخی یزدی (1) فردوست (1) فولاد (1) فیزیک (1) قاتلان ۶۷ (1) قاسملو (1) قانون کار (1) قربانعلی حسین نژاد. (1) قربانیان (1) قرن پانزدهم (1) قرنطینه (1) قزلحصار (1) قزوین (1) قم (1) قهرمان (1) قیام تنگستان (1) قیام روشنگری (1) لاهیجان (1) لغت نامه (1) لنین (1) لوازم التحریر (1) لوموند (1) لویزان (1) لیبی (1) مادر شایسته (1) مادران خاوران (1) مارکز (1) ماکرون (1) مایکل وایت (1) مثنوی (1) مجتبی اخگر (1) مجید اسدی (1) مجید صاحب جمع (1) محسن زادشیر (1) محمد اسلامی (1) محمد تهرانچی (1) محمد خدابنده‌لویی (1) محمد ری شهری (1) محمد سیدی کاشانی (1) محمد صادق (1) محمد محدثین (1) محمد مهدی اسماعیلی (1) محمد کاظم (1) محمد کرد زنگنه (1) محمدباقر شفتی (1) محمدرضا ایرانپور (1) محمدرضا سعادتی (1) محمدرضا قرایی آشتیانی (1) محمدعلی توحیدی (1) محمدعلی حاج آقایی (1) محمود عسگریزاده (1) محمود مهدوی (1) مدرس (1) مدرک تقلبی (1) مرتجعین (1) مرتضی حنانه (1) مرد (1) مرز پرگهر (1) مرغ سحر (1) مریلند (1) مریم بختیاری (1) مریم گلزاده غفوری (1) مسجد سلیمان (1) مسعود احمدزاده (1) مسعود خدابنده (1) مسعود راتبی (1) مسعود صفدری (1) مسعود مقبلی (1) مسیح (1) معصومه عضدانلو (1) ملا نصرالدین (1) ملک الشعرا (1) مناسک حج (1) منافقین (1) منوتو (1) منوچهر براتی (1) منوچهر سخایی (1) منوچهر طاهر زاده (1) منیره رجوی (1) مهدی دیباج (1) مهدی رضایی (1) موسسات خیریه (1) موشک باران (1) مولانا (1) مژگان پارسایی (1) مژگان کوکبی (1) مکه (1) میتران (1) میدان میلیونی (1) میدان ژاله (1) میرزا رضا کرمانی (1) میلیونی (1) ناصر دیوان کازرونی (1) ناصرالدین شاه (1) ناظم حکمت (1) نامه (1) نایاک (1) ندا حسنی (1) نروژ (1) نرگس غفاری (1) نسرین پارسیان (1) نصرالله زرین پنجه (1) نمایشنامه (1) نماینده (1) نورمراد کله جویی الوار (1) نوروز۱۴۰۳ (1) نوری علا (1) نیمه شعبان (1) نیویورک تایمز (1) نیکسون (1) هائیک هوسپیان مهر (1) هالیوود (1) هایک هوسپیان مهر (1) هجرت (1) هلدینگ (1) همایون کهزادی (1) همدان (1) ولادت (1) ولی‌الله فیض‌مهدوی (1) ویلیام هزلیت (1) وین (1) ویکتور خارا (1) پابلو نرودا (1) پاسارگاد (1) پروین اعتصامی (1) پرچم (1) پمپئو (1) پهلوان (1) پهلوان فیلابی (1) پوریای ولی (1) پیمان جبلی (1) پیک شادی (1) چارلی چاپلین (1) چه باید کرد (1) چه گوارا (1) چپ نما (1) ژنرال اودیرنو (1) ژنرال دوگل (1) کاخ سفید (1) کارنامه (1) کارنامه سبز (1) کارگردان (1) کاریکاتور (1) کانادا (1) کرامت الله دانشیان (1) کریمپور شیرازی (1) کشتی (1) کشور (1) کشیش (1) کشیش دیباج (1) کشیش میکائلیان (1) کلیسا (1) کمیسیون اقتصاد (1) کمیسیون کار (1) کنکور (1) کهشکان (1) کهکیلویه (1) کوثر (1) کودتانی فرهنگی (1) کودتای سوم اسفند (1) کولبران (1) کیفرخواست (1) گاردین (1) گاندی (1) گلرخ ایرایی (1) گلزاده غفوری (1) گلستان (1) گلسرخی (1) گور جمعی (1) گوهر مراد (1) گیسو شاکری (1) یاسرعرفات (1) یروم ستاقیان (1) یزدی (1) یعقوب ترابی (1) یونایتد پرس (1) یونسکو (1) یک شاخه گل (1) ۱۰شهریور (1) ۱۴اسفند (1) ۱۸تیر۷۸ (1) ۱۹بهمن۴۹ (1) ۲۶مهر (1)

بایگانی وبلاگ

پیام مسعود رجوی در دومین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی

پست ویژه

«رئیس‌جمهور برگزیده‌ی مقاومت» یعنی چه؟

مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

جدیدترین مطالب

بازدید از وبلاگ

مانور بزرگ جنگی سیمرغ رهایی ارتش آزادیبخش ملی ایران