ویروس کرونا در ایران - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

سازمان مجاهدین خلق ایران:شمار جانباختگان کرونا در ۱۴۹شهر در ۳۱ استان به ۳۳۰۰تن افزایش یافته است
کرونا در ایران
این خبر کامل می‌شود.
جانباختگان کرونا بیش از ۳۳۰۰ نفر در ۱۴۹ شهر
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

 شورای ملی مقاومت ایران

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز اعلام کرد شمار جانباختگان کرونا در ۱۴۹شهر در ۳۱ استان به ۳۳۰۰تن افزایش یافته است. شمار قربانیان در قم ۵۲۰نفر، گیلان ۵۱۰نفر، تهران بزرگ ۵۰۰نفر، البرز ۱۴۰نفر، قزوین ۱۰۴نفر، مازندران لااقل ۲۰۰نفر، خراسان رضوی۳۰۲نفر، گلستان ۲۷۶نفر، کرمانشاه ۱۱۰نفر، خوزستان ۱۰۸نفر، استان فارس ۱۰۶نفر، لرستان ۸۲نفر، آذربایجان شرقی ۲۶نفر و در یزد ۲۳نفر است.

گسترش روزافزون فاجعه که حاصل پنهان‌کاری و عدم مدیریت و فساد فراگیر حکومتی است، سردرگمی و جنگ گرگها در درون رژیم را تشدید کرده است. روحانی که گفته می‌شود چند روزی کنار کشیده و غایب بود، امروز بار دیگر در جلسه هیات دولت که شرکت‌کنندگان با فاصله از یکدیگر نشسته بودند، به اظهارنظر درباره کرونا پرداخت و برخلاف گذشته گفت کرونا را باید جدی گرفت. به‌گفته معاون مجلس رژیم، لاریجانی رئیس این مجلس طی نامه‌یی از خامنه‌ای خواسته بود که هیات دولت مسئولیت ستاد مبارزه با کرونا را برعهده بگیرد و متعاقباً خامنه‌ای روحانی را مأمور این کار کرده است.

روحانی در سخنان امروزش بار دیگر تلاش کرد با کاستن از ابعاد فاجعه، بر بی‌کفایتی حکومت سرپوش بگذارد. او وقیحانه گفت: این ویروس را بیش از آن‌که واقعیت است، بزرگ نکنیم گاهی برخی از افراد یک دفعه می‌گویند فلان استان نابود شد اما استاندار همان استان می‌گوید دیروز فقط ۱۲فوتی داشتیم در حالی‌که همان روز ۱۲۰نفر از بیمارستان ترخیص شده‌اند! 
در مقابل، شهاب‌الدین بی‌مقدار نماینده مجلس ارتجاع امروز اعلام کرد: «در یکی از شهرستانهای کوچک گلستان ۴۰نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت شدند. عامل آن هم همایش تبلیغات اسلامی در قم بود که چند نفر از این شهرستان در آن شرکت کرده بودند». اشاره دیرهنگام این نماینده مجلس ارتجاع به فوت ۴۰نفر در یک شهرستان کوچک، معطوف به قربانیان کرونا در گنبد کاووس است.

برای مقابله با درز کردن آمار و ارقام واقعی، آخوند جنایتکار محمد جعفر منتظری دادستان رژیم طی اطلاعیه‌یی هشدار داد: «هر اظهارنظری (در مورد کرونا) خارج از روال مقرر، اقدامی خلاف مصالح و امنیت ملی کشور تلقی و با مرتکب بر اساس قوانین مربوط برخورد خواهد شد».
دادستان رژیم افزود: انتشار آمار مرتبط با کرونا «موجب تشویش اذهان عمومی، برهم زدن امنیت روانی جامعه» می‌شود و « بموجب مواد ۲۸۶، ۶۹۸و ۷۴۶قانون مجازات اسلامی عملی مجرمانه و مستوجب تعقیب قضایی و مجازات است» و «تبعات نگران‌کننده‌ای را به‌دنبال دارد».
 از سوی دیگر وضعیت زندانها هر چه بیشتر وخیم می‌شود. در زندان وکیل‌آباد مشهد، زندانیان سیاسی را به بندی که در افراد مبتلا به کرونا در آن هستند منتقل کرده‌اند. پروانه سلحشوری یک نماینده مجلس رژیم در این باره گفت: امروز تمام زندانیان با توجه به شیوع گسترده کرونا در ایران...در وضعیت خطرناکی قرار گرفته‌اند... محیط زندانها در شرایط عادی نیز چندان به‌لحاظ بهداشتی در وضعیت مطلوب و قابل‌قبولی قرار ندارد». وی افزود مشکل دیگر «مسأله اخذ وثیقه‌های سنگین از زندانیان است. در روزهای گذشته مبالغی چند صد میلیون تومانی برای آزادی این زندانیان به‌عنوان وثیقه تعیین شده» است.

خانم مریم رجوی بار دیگر تأکید کرد به‌خاطر شرایط غیرانسانی زندانهای حکومت آخوندها، زندانیان و به‌ویژه زندانیان سیاسی باید فوراً بدون هیچگونه وثیقه و قید و شرط آزاد شوند والا فاجعه کرونا در زندانهای رژیم امان نخواهد داد.
 خانم رجوی در مورد وخامت شرایط اهل تسنن در نقاطی مانند گنبدکاووس هشدار داد و خاطرنشان کرد اهل تسنن در این شهرستان که شامل ۵۰۰روستاست، تحت فشارهای مضاعف رژیم قرار دارند و از بابت امکانات بهداشتی و درمانی در منتهای مضیقهبه‌سر می‌برند و تاکنون دهها تن از آنها جان‌ باخته‌اند. از این رو سازمان بهداشت جهانی به‌طور خاص باید به کمک مردم محروم این منطقه بشتابد زیرا رژیم هیچ کاری نخواهد کرد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۱اسفند ۱۳۹۸(۱۱مارس۲۰۲۰)

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز ۲۱اسفند۹۸ اعلام کرد شمار جانباختگان کرونا در ۱۴۹شهر در ۳۱ استان به ۳۳۰۰تن افزایش یافته است. شمار قربانیان در قم ۵۲۰نفر، گیلان ۵۱۰نفر، تهران بزرگ ۵۰۰نفر، البرز ۱۴۰نفر، قزوین ۱۰۴نفر، مازندران لااقل ۲۰۰نفر، خراسان رضوی۳۰۲نفر، گلستان ۲۷۶نفر، کرمانشاه ۱۱۰نفر، خوزستان ۱۰۸نفر، استان فارس ۱۰۶نفر، لرستان ۸۲نفر، آذربایجان شرقی ۲۶نفر و در یزد ۲۳نفر است.

مریم رجوی: شورای امنیت، دبیرکل ملل متحد، شورای حقوق‌بشر و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل ‌متحد باید رژیم آخوندی را به‌خاطر پنهان‌کاری مجرمانه و ادامه‌دار در مورد شیوع کرونا و به‌خطر انداختن جان مردم ایران و دیگر کشورها محکوم کنند.

  • خبرگزاری رویتر خبر داد روز چهارشنبه ۲۱اسفند وزارت بهداشت بحرین اعلام کرد:‌ از ۱۶۵فردی که توسط این وزارتخانه با یک پرواز اختصاصی از ایران تخلیه شدند، ۷۷تن مبتلا به کرونا بودند و بقیه باید قرنطینه شوند.
  • آسوشیتدپرس روز ۲۱اسفند نوشت: شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد به‌منظور مقابله با ویروس کرونا، ورود مسافران از بخشهایی از ایران که شاهد افزایش جدی این ویروس است از روز چهارشنبه ممنوع می‌شود.
سازمان بهداشت جهانی رسماً اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در دنیا به سطح «همه‌گیری جهانی» رسیده است.
***
روزنامه حکومتی همدلی: ویروس مدیران غیرمتخصص و ناکارآمد هزار برابر بیش از کرونا کشنده و ویران‌گر است
سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد شمار جانباختگان کرونا در ۱۳۹شهر در ۳۱استان کشور از ۳۰۰۰تن عبور کرده است. رژیم آخوندی دیرهنگام و به ناگزیر در استانها و شهرهای مختلف یکی پس از دیگری وضعیت قرمز اعلام می‌کند.

آمار رسمی قطره‌ چکانی رژیم - شمار مبتلایان و جانباختگان در اثر کرونا
  • سخنگوی وزارت بهداشت رژیم:
  • از ظهر دیروز تا امروز ۹۵۸مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.
  • کل مبتلایان در کشور به ۹۰۰۰نفر افزایش یافت.
  • در طول ۲۴ساعت گذشته، ۶۳نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۳۵۴مورد رسید.

روزنامه‌های حکومتی چهارشنبه ۲۱اسفند با طرح ابراز وحشت‌ها و هشدارها در مورد پیامدهای فاجعه کرونا و لاپوشانی کردن آمار، و همچین پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن، در کنار بن‌بست نظام در برجام و رابطه با اروپا، ناخواسته تصویر روشنی از نظام غرقه در بحران و بدون راه‌حل ارائه داده‌اند. در روزنامه‌های هم‌سو با ولی‌فقیه ارتجاع ضمن سوزوگداز از افشای آمار واقعی و پیامدهای لاپوشانی شیوع کرونا در روزهای اول، افشا کنندگان را با چنگ و دندان قضاییه آخوندی تهدید کرده و تلاش کرده‌اند تقصیر لاپوشانی و ناکارآمدی را به گردن باند روحانی بیندازند.
کیهان خامنه‌ای: برخی اظهارنظرهای غیرمستند و غیرمسئولانه داخلی از سوی برخی افراد و حتی مسئولان در شرایط فعلی است که تعجب‌برانگیز و مشکوک است... رئیس ‌قوه قضاییه نیز خواستار برخورد با عناصر شایعهپراکن در جامعه شد و گفت: برخی افراد از روی غفلت یا مغرضانه نقش ستون پنجم دشمن را ایفا میکنند... می‌طلبد دستگاههای مسئول امنیتی و انتظامی و دستگاه قضایی با جدیت بیشتری وارد میدان شوند.
روزنامه حکومتی فرهیختگان: مسئولان مسیری متفاوت از آنچه را نیاز مبرم این روزهای کشور است طی می‌کنند و آن‌قدر هم پیش رفته‌اند که حالا صدای همه درآمده است، از رسانه‌ها و کارشناسان گرفته تا صفحات شبکه‌های اجتماعی مردم عادی، عموماً انتقادها از وضعیت بی‌دولتی حکایت دارد و ذیل آن مصادیق متعددی از مدیریت بی‌انضباط دولت به‌وضوح دیده می‌شود...اگر فقط ۲۰روز دیگر این وضعیت ادامه یابد صرف‌نظر از فرو ریختن افکار عمومی و تشدید بی‌اعتمادی به مسئولان، باید شاهد بی‌سابقه‌ترین آمار تلفات هم باشیم.
روزنامه حکومتی ایران: آیا بهتر نبود شهر قم از ابتدا قرنطینه می‌شد؟ چرا در کشور وضعیت اضطراری حاکم نشده است؟ چگونه با وجود تعطیل نکردن مراکز و نهادهای حاکمیتی، مدام توصیه می‌شود که مردم از خانه بیرون نروند؟ چرا اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم در دسترس نیست؟ این همه کالاهای بهداشتی که گفته می‌شود کشف و ضبط شده کجاست؟ در کنار این سؤال‌ها و انتقادها این واقعیت هم انکار شدنی نیست که مجموعه حوادث و رویدادهای سال‌جاری از سیل و زلزله گرفته تا حوادث آبان ماه و حاشیه‌های انتخابات مجلس همزمان که برخی نارضایتی‌ها را دامن زده، چه بسا «تاب آوری» جامعه را نیز تحت‌الشعاع قرار داده به‌خصوص که حالا کرونای وارداتی کسب و کارها و معیشت مردم را نیز دچار تنگناهایی کرده و قاعدتاً این دغدغه هم به نگرانی‌های موجود مردم اضافه می‌شود.
روزنامه حکومتی اعتماد: خوردن چوب و پیاز: فرماندار کاشان آماری را می‌گوید که با آمار رسمی تفاوت بسیار زیادی دارد. مشاهدات مردم در گیلان بسیار متفاوت از آمار رسمی است. واقعیت چیست؟...وزارت بهداشت به‌شدت می‌ترسد که آمار مرگ و میر غیر ثبت رسمی بیمار را اضافه کند، از سوی دیگر نمی‌تواند مخرج کسر که مبتلایان به بیماری هستند را تخمینی اعلام کند. به‌علاوه می‌ترسد بگوید که کیت‌های تشخیص به اندازه کافی در دسترس ندارد. در نتیجه سکوت می‌کند و به انتشار آمار رسمی قناعت می‌کند؛ آماری که خودشان هم می‌دانند با واقعیت تطبیق ندارد.
روزنامه حکومتی مستقل: مسئولان پس از «اعتراض‌های آبان» و سرنگونی «هواپیمای اوکراینی» چرا هنوز به این تجربه دست نیافته‌اند که در دنیای امروز نمی‌توان جلوی چرخش آزاد هر گونه اطلاعاتی را گرفت؟...جالب اینجاست که این روزها اهالی مطبوعات هم با عسرتهایی بابت انتشار اخبار روبه‌رو هستند...نکته و پرسش بعدی اینجاست که وقتی این پرستار و آن طلبه به فوریت شناسایی و دستگیر می‌شوند چرا محتکران ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده یعنی کالاهایی که این روزها از نان شب واجب‌تر است و به جان مردم بستگی دارد هنوز شناسایی نشده و راست راست در حال گشتن هستند؟
روزنامه حکومتی آرمان: کرونا روز مزدها را آچمز کرده است: با این‌که از نظر بهداشتی توصیه شده تا جای ممکن کسی از خانه خارج نشود، اما با این حال بسیاری از کارگران به‌خصوص بخش غیررسمی و روز مزدها امکانات اقتصادی لازم را برای اجرای این دستورالعمل ندارند.
... بسیاری از کارگران تحت هیچ‌چتر حمایتی نیستند. در صورت بیمار شدن هم هیچ حمایت بیمه‌ای ندارند. این نوع روابط کاری که برخی از همین نیروهای قراردادی به آن قرارداد ترکمنچای می‌گویند در بسیاری از دستگاههای دولتی هم وجود دارد، تعداد این کارکنان مشخص نیست، اما در اردیبهشت ۱۳۹۶، علی ربیعی، وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود ۱۰میلیون کارگر غیررسمی در کشور داریم.

روزنامه حکومتی همدلی: جامعه ایرانی قبل از ویروس کرونا، به ویروس مدیران غیرمتخصص و ناکارآمد مبتلا شده‌است؛ ویروسی که هزار برابر بیش از کرونا کشنده و ویران‌گر است و دردمندانه باید گفت که ویروس ضعف حکمرانی و ناتوانی در مدیریت بحرانها، هم‌چنان بر درد و رنج شهروندان شریف ایرانی می‌افزاید. ضعف مدیریت و حکمرانی بحرانها از بزرگترین چالشهای کشور است، چالشی‌که به موجب آن برنامه و فرماندهی واحد به‌رسمیت شناخته نشده، نقش‌ها و مأموریتها تعریف نمی‌شود. نقش‌آفرینان در مسیر یک نقشه راه واحد حرکت نمی‌کنند... کشور ما هر ساله بستر بروز حوادث و بلاهای طبیعی مانند سیل و زلزله و...است، بحران‌هایی که طی آن هزاران شهروند شریف ایرانی قربانی شده و خسارات عظیم اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی بر جای می‌گذارد.

گزارش  یک هموطن از تهران: جنازه‌ها را با هلیکوپتر دارند جابه‌جا می‌کنند
روز سه‌شنبه ۲۰اسفند ۹۸ یک هموطن از تهران گفت: «جنازه‌ها را با هلیکوپتر دارند جابه‌جا می‌کنند، همه جای ایران تعطیل شده از مدرسه دانشگاه همه کارها دارد تعطیل می‌شود.
قسم می‌خورم کرونا کل ایران را فراگرفته، ولی هیچ‌کس خبرها را دقیق نمی‌گویند. اونهایی که ندارند از کجا باید تهیه کنند، در عوض پیاز شده کیلویی ۱۲۰۰۰تومان، همه قیمتها بالا رفته، مردم به چشم می‌بینند.
الآن جناره‌ها با هیکوپتر جابه‌جا می‌شود. بعد هم یک چاله می‌کنند، یعنی نمی‌خواهند مردم بفهمند. مردم باید خودشان بخواهند، آن‌چه که من دیدم شک ندارم، ایرانی وجود نخواهد داشت. تمام مردم می‌گیرند.
قسم می‌خورم کرونا کل ایران را فرا گرفته، روزانه جان صد هزاران نفر را می‌گیرند. کسی نمی‌تواند کاری بکند، ما که در خانه حبس شدیم.
تو جاده شمال جنوب کندوان درگیر شدند ولی اینها را به کسی نمی‌گویند و در اخبار هم نمی‌گویند. باید همه یک صدا بلند شوند، اگر مردم غیرت داشته باشند باید بلند شوند و همه با هم قیمت دهند.»

علی مطهری: باید مشخص شود چه کسانی و با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه اولیه قم شدند. مسئولیت جان مردم با مخالفان قرنطینه قم است.
  • طفره رفتن از کار کوچکی که می‌توانستند با قرنطینه قم انجام دهند، هزینه چندبرابری جانی و مالی به کشور تحمیل کرد.
  • مداخله‌کنندگان قمی در امور پزشکی باید تحت پیگرد قضایی قرار گیرند.
  • قرنطینه شهرهای آلوده لازم و نیازمند همکاری مردم است. 

فرماندار رژیم در قم: ۵۱۵نفر اتباع خارجی در قم حضور دارند
  • دقیقا ۵۱۵نفر مهمان به‌عنوان اتباع در قم داریم. بیش از ۱۰۰هزار نفر طلبه، دانشجو و... از سراسر دنیا همیشه در قم زندگی می‌کردند و می‌کنند و ممکن است الآن به اماکن عمومی مثل درمانگاهها مراجعه کنند.

تست کرونای عباسعلی رضایی فرماندار رژیم در ساری مثبت اعلام شد 
  • پزشکیان نایب رئیس مجلس ارتجاع: [در رابطه با کرونا] برخورد صادقانه تلخ هم باشه بهتر از برخورد منافقانه‌ای است که بعد گندش بیاد بالا.

مقر سازمان ملل در نیویورک بسته شد
  • سازمان ملل اعلام کرد، به‌دلیل انتشار و شیوع ویروس کرونا مقر این سازمان در نیویورک به روی عموم بسته شده است.

 نماینده مجلس: کرونا در همه شهرها شایع شده، قرنطینه دیگر فایده‌ای ندارد
احمد همتی،عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایلنا اظهار داشته قرنطینه کردن شهرها در ایران برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شرایط فعلی دیر شده و دیگر فایده‌ای ندارد. 
او بدون اشاره مستقیم به شهر قم گفته: «وقتی منشأ آن نقطه خاصی است آنجا باید قرنطینه می‌شد تا این اتفاق نمی‌افتاد.» همتی همچنین اضافه کرده چین چندین هفته انتشار ویروس کرونا در این کشور را گزارش داده بود اما در این شرایط در مراودات ایران با چین ملاحظه‌ای صورت نگرفته است. این نماینده مجلس گفته انجام آزمایش بایستی در همان ابتدا روی موارد مشکوک انجام می‌شده که این امر "به هر دلیل یا تعمدا یا سهوا خیلی دیر افتاد."
او یکی از چالش‌های اصلی وزارت بهداشت در رابطه با مقابله با ویروس کرونا را " دخالت‌های غیرتخصصی " خوانده و گفته: «مباحث غیرپزشکی را نباید در مسائل تخصصی پزشکی دخالت داد که چند روز اول در برخی جاها این اتفاق افتاد و بر خلاف تصمیمات وزارت بهداشت اقداماتی شد که نباید می‌شد.»


سرتیتر خبرهای مربوط به کرونا:
  • محمد علوی تبار از نزدیکان خامنه‌ای و نماینده پیشین مجلس ارتجاع بر اثر ابتلا به کرونا مرد.

درگذشت ۱۴کارمند بانکی در اثر کرونا
  • مشاور وزیر بهداشت رژیم آخوندی خبر داد که تاکنون ۱۴نفر از کارمندان بانکها بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
  • کرونا جان حجت الله حسن‌زاده معاون فرماندار رژیم در فیروزکوه را گرفت.

دکتر کورش گودرزی‌پور به‌دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان مفید تهران درگذشت.
  • کوروش گودرزی‌پور، فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی کودکان بیمارستان مفید تهران عصر امروز به‌علت ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

روزنامه حکومتی جهان صنعت: محمدرضا نجفی عضو مجلس ارتجاع: این بلا خطرش بیش از همه، جامعه پرریسک ما را درگیر می‌کند. ما حدوداً ۱۰درصد جمعیت‌مان بالای ۶۰سال است و تقریباً همین حدود هم بیمار زمینه‌ای داریم. با احتساب همپوشانی این آمارها، دست‌کم ۱۰میلیون نفر در ریسک بالا داریم.

روزنامه حکومتی فرهیختگان: اگر فقط ۲۰روز دیگر این وضعیت ادامه یابد صرف‌نظر از فرو ریختن افکار عمومی و تشدید بی‌اعتمادی به مسئولان، باید شاهد بی‌سابقه‌ترین آمار تلفات هم باشیم.
روزنامه حکومتی همدلی: این ادعا را مطرح کرده‌اند که دو نوع ویروس در کشور وجود دارد، یک ویروس، کرونا است و دیگری، ویروس بیو تروریستی هنوز هم یک عده در سطح کمیسیون امنیت ملی مجلس، سپاه و پدافند غیرعامل دچار این توهمات هستند و هم‌چنان واقعیات را باور نمی‌کنند. رئیس ستاد بحران کشور خود دچار کروناست، واقعاً خنده‌دار است.

روزنامه حکومتی همدلی: چطور می‌شود کشور میلیاردی هند در همسایگی چین بتواند این‌قدر خوب، کرونا را مدیریت یا مهار کند، یا همین عراق که بغل دست ماست بتواند این‌قدر مناسب، مسائل مرتبط با کرونا را کنترل کند و ما نتوانیم. این ناکامی‌ها همه نشان‌دهنده عنادورزی‌هایی است که باعث شده آن اتفاقی که نباید بیفتد، افتاد.
برایت بارت - ویروس ملا - اعتراض کنندگان ایرانی رژیم ایران را به‌خاطر شکست در واکنش به کرونا محکوم کردند.
گروهی از مخالفان ایرانی در اصفهان بنری را روز یکشنبه نشان دادند که روی آن نوشته بود ویروس ملا جوانان را از بین می‌برد. آنها اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران هستند که فیلم این واقعه راهم منتشر کردند.

روزنامه حکومتی همدلی: افسوس که جامعه ایرانی قبل از ویروس کرونا، به ویروس مدیران غیرمتخصص و ناکارآمد مبتلا شده‌است؛ ویروسی که هزار برابر بیش از کرونا کشنده و ویران‌گر است و دردمندانه باید گفت که ویروس ضعف حکمرانی و ناتوانی در مدیریت بحرانها، هم‌چنان بر درد و رنج شهروندان شریف ایرانی می‌افزاید.

خبرگزاری رویترز: در روز سه‌شنبه، بیش از ۹۹٪ موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و ۹۰٪ از قربانی‌های جدید آن در خارج از چین گزارش شده اند.

مایک پمپئو: در حالی‌که ویروس کرونا در زندانهای ایران منتشر می‌شود، محبوس بودن زندانیان ناقض حق بنیادین انسانی است.

  • خامنه‌ای در پاسخ به سؤالی در مورد شخصی که بر اثر ویروس کرونا فوت کند، بار دیگر رودرروی تمامی توصیه‌های پزشکی، با شیادی تأکید کرد: باید حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد.
  • علی عسگری، رئیس رادیو تلویزیون رژیم درباره گسترش فاجعهٔ کرونا گفت: آقای وزیر (بهداشت) در شورای عالی امنیت ملی توضیح داد که اگر همه چیز خوب پیش برود ۲۰فروردین به قلهٔ می‌رسیم و شروع می‌کنیم به افت کردن و دو ماه بعد هم هنوز درگیر ویروس هستیم.
  • قضاییهٔ خامنه‌ای: مقابله با اخبار جعلی و کذب (دربارهٔ‌ کرونا) و منتشرکنندگان آن‌که امنیت روحی و سلامت روانی جامعه را به‌خطر می‌اندازند، باید با جدیت در دستور کار ضابطان قضایی قرار گیرد.

سازمان مجاهدین اعلام کرد: شمار جان‌ باختگان در برخی استانها از این قرار است: گیلان۵۰۰نفر، استان مرکزی ۸۰نفر، استان اصفهان ۳۵۰نفر، خراسان رضوی ۲۶۶نفر، گلستان ۲۵۴نفر، مازندران ۱۸۲نفر، فارس ۸۶نفر، خوزستان ۸۴نفر، کردستان ۸۱نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴نفر و استان زنجان ۳۲نفر.
  • سازمان مجاهدین خلق ایران: آمار قربانیان در استان البرز به ۱۲۰نفر رسیده است. برخی از اعضای کانون‌های‌شورشی و هواداران مجاهدین که به کمک مبتلایان شتافته بودند در میان جانباختگان هستند.
  • نگار سیاه منصوری، محرمعلی اسماعیلی و حسن نیری در کرج و سرخه‌حصار در شمار این مجاهدان صدیق هستند.

صدراعظم آلمان گفته است ویروس کرونا ۶۰درصد آلمانیها را در بر خواهد گرفت
  • آنگلا مرکل: با گسترده شدن شیوع ویروس کرونا در سراسر اروپا احتمالاً ۵۸میلیون نفر از آلمانیها به این ویروس مبتلا خواهند شد. هر چند به‌گفته وزیر بهداشت کابینه مرکل حدود ۸۰درصد از این مبتلایان هیچ نشانه‌ای از این ابتلا بروز نخواهند داد و شاید اصلاً متوجه آن هم نشوند.
یک مقام دیگر بریتانیایی کرونا مثبت شد
  • نادین دوریس از معاونان وزارت بهداشت و نماینده پارلمان بریتانیا خبر داد که تست کرونایش مثبت اعلام شده و خود را قرنطینه کرده است. خانم دوریس در هفته گذشته به مراکز دولتی و پارلمان رفت و آمد داشته است.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۱۰۰۰نفر رسید
  • روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرده شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا اکنون به ۱۰۰۰نفر رسیده است.
اولین مورد ابتلا به کرونا در ترکیه
  • فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه روز سه‌شنبه از شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
*******************

اعلام دیر هنگام وضعیت قرمز در استان البرز آمار قربانیان را به ۱۲۰نفر رسانده است

۲۰ اسفند ۱۳۹۸



اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

برخی از مجاهدین از جمله نگار سیاه منصوری، محرمعلی اسماعیلی و حسن نیری در شمار قربانیان هستند

رژیم آخوندی با تأخیر بسیار روز گذشته در استان البرز وضعیت قرمز اعلام کرد. اکبر سلیم‌نژاد رئیس ”شورای اسلامی شهر کرج“ از مردم خواست ”در خانه‌ها بمانند و از ترددهای غیرضروری ‌و حضور در اجتماعات و مهمانی ها... پرهیز نمایند“.

سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد آمار قربانیان در استان البرز به ۱۲۰نفر رسیده است. برخی از اعضای کانون‌های شورشی و هواداران مجاهدین که به کمک مبتلایان شتافته بودند در میان جانباختگان هستند. نگار سیاه منصوری، محرمعلی اسماعیلی و حسن نیری در کرج و سرخه‌حصار در شمار این مجاهدان صدیق هستند.

روز گذشته آخوند جنایتکار علی مظفری رئیس قضاییه آخوندها در قم و پاسدار سرتیپ عبدالرضا آقاخانی سرکرده نیروی انتظامی قم به خط‌ و نشان کشیدن برای کسانی که آمار واقعی قربانیان کرونا را ارائه می‌دهند پرداختند. آخوند مظفری تهدید کرد هر کس آماری غیر از آمار رسمی منتشر کند تحت تعقیب قرار خواهد گرفت. او از دستگیری یک پرستار به‌خاطر” ارائه آمارهای کاذب از تعداد فوتیهای کرونا در قم“ و از دستگیری یک طلبه به‌خاطر انتشار کلیپی از غسالخانه قم خبر داد. پاسدار آقاخانی نیز گفت ”پلیس فتا اشراف و رصد کامل روزانه و ساعتی بر فضای مجازی و رسانه‌ای استان دارد“.

در حالی‌که خامنه‌ای به‌خاطر برگزاری نمایش ۲۲بهمن و شعبده انتخابات، شهر قم را به قربانگاه کرونا تبدیل کرده و شمار جان‌باختگان اکنون از ۵۰۰تن گذشته و اجساد در سردخانه‌ها انباشته شده، تهدیدهای عوامل رژیم مردم را به ستوه آورده است.

خانم مریم رجوی در این باره گفت: مردم مظلوم قم اکنون تحت مصیبت و فشارهای چند جانبه به‌سر می‌برند. در حالی‌که هیچ مقام دولتی جرأت بازدید از قم را ندارد و آخوندهای حکومتی از قم فرار کرده‌اند، پزشکان و پرستاران شریف در این شهر در شرایط بسیار وخیمی کار می‌کنند. بیماران و بیمارستانهای قم از حداقل امکانات برخوردار نیستند و اکنون باید زخم زبان و تهدیدها و دستگیری را هم که رژیم آخوندی به آنها ارزانی داشته است، تحمل کنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۰اسفند ۱۳۹۸(۱۰مارس ۲۰۲۰)


خروش ایرانیان در کشورهای مختلف جهان علیه کرونای ولایت
۲۰ اسفند ۹۸

ایرانیان آزاده در شهرهای استکهلم، بروکسل، مالمو، یوتوبوری، اسلو و سانفرانسیسکو علیه کرونای ولایت و محکومیت پنهان‌کاری مجرمانه رژیم آخوندی تظاهرات کردند و علیه رژیم آخوندی و جنایاتش شعار سر دادند.

شعار ایرانیان آزاده در استکهلم سوئد  – ۱۷اسفند۹۸
  • آیت شیطان تویی، ویروس منحوس تویی.
  • خامنه ویروس تویی، آخوند منحوس تویی.
  • کرونای ولایت عامل قتل ملت.
  • پول تو جیب آخوندا، سهم ملت کرونا.
  • کرونا، کرونا، سوغاتی آخوندها. آ
  • خوند باید گم بشه تا کرونا کم بشه.

شعار ایرانیان آزاده در بروکسل مقابل اتحادیه اروپا – ۱۷اسفند۹۸
  • زنده باد کانون‌های شورشی، مرگ بر خامنه‌ای روحانی.
  • فریاد هر ایرانی مرگ بر خامنه‌ای روحانی.
  • مرگ بر اصل ولایت فقیه، زنده باد کانون‌های شورشی.
  • خامنه‌ای باید برود. رژیم ایران باید تغییر کند.

شعار ایرانیان آزاده در مالمو -۱۷اسفند۹۸
  • کرونای ولایت عامل قتل ملت.
  • کرونا به‌جان ملت انداخته این ولایت.
  • خامنه‌ای ویروس تویی، آخوند منحوس تویی.
  • فریاد هر ایرانی، مرگ بر خامنه‌ای روحانی.
  • پول توی جیب ملاست، سهم ملت کروناست.
  • مرگ بر اصل ولایت فقیه، زنده باد ارتش آزادی.

شعار ایرانیان آزاده در اسلو ۱۵اسفند۹۸
  • کرونای ولایت عامل قتل ملت.
  • سرنگون باد خامنه‌ای، درود بر رجوی.
  • خامنه‌ای ویروس تویی، آخوند منحوس تویی.
  • مرگ بر خامنه‌ای درود بر رجوی.
  • خامنه‌ای حیا کن مملکت رو رها کن.
  • کرونای ولایت عامل قتل ملت.
اعتراف فرماندار رژیم در کاشان: ۸۸تن در کاشان و آران و بیدگل بر اثر کرونا فوت کردند
۲۰اسفند۹۸

اعلام وضعیت قرمز در کاشان
تلویزیون رژیم اصفهان ۱۹ اسفند ۹۸
مجری: در منطقه فرهنگ کاشان به‌خصوص خود کاشان و آران و بیدگل وضعیت قرمز هست.
مرتضی قرودی معاون استاندار رژیم(فرماندار کاشان): بگذارید یک مقداری صریح صحبت بکنیم.

قرودی: بر اساس گزارشی هم که وزارت بهداشت و درمان داده در دو شهرستان کاشان و آران بیدگل ما ۸۸فوتی داریم.
مجری: این ۸۸فوتی از ابتدا؟
قرودی: از ابتدای اسفندماه امسال و با تمام پیشگیریها و اقداماتی که شده خب این آمار تأسفانگیز وجود دارد حدود ۱۰۵۶نفر در حال حاضر درگیر این بیماری هستند.
مجری: شما آمار فوتیها را گفتید ۸۸تا درست گفتم؟
قرودی: بله، دو تا شهرستان آران بیدگل
مجری: هم کاشان و هم آران بیدگل ۸۸نفر فوتی

به‌دنبال این اعتراف، جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت رژیم مطابق نمونه‌های قم و گیلان آمار ارائه‌شده از سوی مقام‌های رسمی خود رژیم را تکذیب کرد و گفت: آمار اعلامی فوتیهای بیماری کرونا در کاشان از سوی فرماندار این شهرستان را تکذیب می‌کنمخبرگزاری فارس(رژیم) ۹۸.۱۲.۲۰

*******************

غلط کردم گویی مصطفی فقیهی از اعلام آمار ۲۰۰۰کشته کرونا در ایران

غلط کردم گویی مصطفی فقیهی از اعلام آمار ۲۰۰۰کشته کرونا در ایران
  • فقیهی گرداننده خبرگزاری حکومتی انتخاب: تعداد فوتیهای مشکوک به کرونا ۲۰۰۰نفر است
  • واگشت مصطفی فقیهی و پس گرفتن رقم ۲۰۰۰تلفات، غلطکردم‌گویی ظرف چند ساعت همراه با لجنپراکنی برای جبران نزدیک شدن به خط قرمز آمار مجاهدین

مصطفی فقیهی گرداننده خبرگزاری حکومتی انتخاب روز دوشنبه ۱۹ اسفند در توئیتر خود از جان‌باختن ۲۰۰۰نفر از بیماران مشکوک به بیماری کرونا و نیز جان‌باختگان ۱۳۰تن تنها در روز یکشنبه در استانهای گیلان و تهران خبر داد و خطاب به نمکی، وزیر بهداشت رژیم نوشت: لاپوشانی بس است! کرونا خطرناکتر از آن است که تصور می‌کنید.. بی‌پرده بگویم فاجعه در کمین است...
اما ساعاتی بعد در یک پیام توئیتری از این آمار عقب‌نشینی کرد و نوشت: از توئیت قبلی‌ام در مورد آمار مبتلایان به کرونا سوءبرداشت شد. تأکید من بر آمار مشکوک به کرونا بود که می‌تواند آنفولانزا یا هر بیماری دیگری باشد. به همین دلیل توئیت قبلی را پاک کردم.

به‌دنبال این پیام، وی برای جبران عبور از خط قرمز نزدیک شدن به آمار مجاهدین، در پیام دیگری به لجن‌پراکنی علیه مجاهدین پرداخت تا با تکمیل غلطکردم‌گویی‌اش خود را از زیر ضرب کرونای ولایت خلاص کند.

کیهان خامنه‌ای روز سه‌شنبه نوشت: «در شرایط فعلی که اخبار جعلی و منفی با موضوع کرونا در سطح جامعه در حال چرخش است اگر مدیریت رسانه و فضای مجازی را جدی نگیریم، خسارات اجتماعی، روانی و انسانی ما بیشتر خواهد شد». «(مجاهدین) آلبانی‌نشین در جنگ شناختی ضد ما بهره می‌گیرند... تعداد زیادی اکانت، صفحه، کانال و بسیاری از کامنتهایی که سرشار از تخریب، القای یاس، نفرت، توهین و استهزا است از سوی همین (مجاهدین) با‌ اشتراک‌های جعلی منتشر می‌شوند.


به‌دنبال اعلام آمار ۲۰۰۰کشته از سوی گرداننده خبرگزاری حکومتی انتخاب و اعلام ندامت از این آمار، رسانه‌های رژیم به‌خاطر رد مرز سرخهای نظام ولایت‌ فقیه او را شلاق‌کش کردند و از جمله خبرگزاری حکومتی دانشجو روز ۲۰ اسفند نوشت: فقیهی «مدعی است که آمار واقعی ده برابر آمار رسمی است»... «برخی رسانه‌ها مطالبی دروغ یا مبهم منتشر می‌کنند و بعد از آن‌که به قدر کافی این خبر خوانده شد و تأثیر خود را گذاشت آن را تکذیب می‌کنند».


*******************
کنفرانس اینترنتی، ویروس کرونا در ایران – لاپوشانی‌های رژیم + فیلم
کنفرانس اینترنتی، ویروس کرونا در ایران – لاپوشانی رژیم

کنفرانس اینترنتی ویروس کرونا در ایران – لاپوشانی رژیم روز شنبه ۱۸اسفند۹۸، با شرکت پزشکان، کارشناسان درمانی و پرستاران هواداران مقاومت ایران از ۲۵نقطه در جهان برگزار شد.

سمیرا اردلان – دانشجوی پزشکی
پزشکان، کارشناسان درمانی و پرستاران جامعه ایرانیان خارج از کشور هوادار مجاهدین خلق و مقاومت ایران از ۲۵نقطه مختلف در یک کنفرانس اینترنتی که یکشنبه در مورد گسترش وحشتناک ویروس کورونا در ایران برگزار شد شرکت کردند.
شرکت‌کنندگان تأکید کردند که ۲۰۰۰تن در ایران بر اثر کورونا جان‌ باخته‌اند، و فرهنگ عدم شفافیت و سوء‌مدیریت واحتکار امکانات پزشکی توسط سپاه پاسداران که باعث مرگ کارکنان درمانی می‌شود مانع از انجام مأموریت آنها برای کمک به مردم در این شرایط مشکل است. شرکت‌کنندگان از ارگانهای دست‌اندرکار بین‌المللی خواستند کمکهای خود را مستقیماً به مردم، اطبا و داروخانه‌های ایران ارسال کنند نه برای دولت.

دکتر سینا دشتی
دکتر سینا دشتی، متخصص بیماریهای عفونی از سوئد، گفت: «ما ایرانیان با دو دشمن در حال جنگ هستیم. یکی COVID-۱۹و دیگری رژیم ایران. شفافیت کلید مقابله با بیماریهای واگیردار است. رژیم مانع پخش اخبار در مورد این بیماری است».
شرکت‌کنندگان توافق کردند که جامعه بین‌المللی اعتماد خود را به رژیم ایران بعد از سرکوب قیام آبان ولاپوشانی رژیم در جریان ساقط کردن هواپیمای مسافری اوکراینی در بهمن‌ماه گذشته بر فراز تهران، از دست داده است.

دکتر معصومه طاهری
دکتر معصومه طاهری، یک دکتر ساکن ایتالیا گفت: «در لومباردیا، ما بیش از ۵۰۰۰مورد ابتلا و بیش از ۲۰۰مورد فوت داشتیم. بیمارستان ما بخشهای مجزای تمرکز بر مبتلایان به این بیماری تدارک دیده است. دولت ایتالیا اقداماتی اتخاذ کرده تا مردم بدانند چگونه با این ویروس در صورت ابتلا برخورد کنند و چگونه مانع از گسترش ویروس شوند».
وی ادامه داد: «قرنطینه بعد از اولین مورد ابتلاء در شهر قم برقرار نشد. روحانی و خامنه‌ای مسئول قرار دادن زندگی ایرانیان در معرض خطر هستند. زندانیان سیاسی در خطرند. من از جامعه بین‌المللی می‌خواهم رژیم را محکوم کندو کمک کند زندگی مردم ایران و زندانیان سیاسی نجات داده شود».

دکتر مسعود مقصودی
دکتر مسعود مقصودی، یک داروساز در میشیگان آمریکا نیز از فقدان قرنطینه از جانب رژیم به‌منظور جلوگیری از گسترش ویروس شکایت داشت. وی گفت:
«چین شهرهای زیادی را برای جلوگیری از گسترش بیماری قرنطینه کرده است، ولی رژیم ایران هیچ اقدامی برای جلوگیری از گسترش ویروس نکرد. اینک که ویروس به شهرهای متعدد گسترش یافته، خامنه‌ای می‌گوید ما بدتر از این دیده‌ایم و یا این‌که مردم باید دعا کنند».
شرکت‌کنندگان گفتند نگران این هستند که رژیم و پاسداران انقلاب که کنترل امور را به‌دست دارند از شرایط حاضر به‌منظور پر کردن جیب خود سوء‌استفاده کنند.

دکتر کیمیا شاهوردی
دکتر کیمیا شاهوردی، یک داروساز در آلمان، گفت: «ماهان ایر (مربوط به پاسداران) هم‌چنان به پرواز به چین ادامه می‌دهد. مهم‌ترین امر این است که به مردم امکان حفاظت از خودشان داده شود. من از سازمان ملل و جامعه جهانی می‌خواهم به مردم ایران کمک کنند».

دکتر علی زاهدی
دکتر علی زاهدی از استرالیا گفت: «۱۹۴کشته و ۶۰۰۰ابتلاء به‌گفته رژیم ایران وجود داشته است. ما بازاء هر بیمار معاینه شده، ۸۰۰بیمار وجود دارند که معاینه نشده‌اند. بیش از نیم میلیون تن در ایران مبتلا هستند. به‌گفته شورای ملی مقاومت ایران بر اساس اطلاعاتی که کسب کرده بیش از ۲۰۰۰تن در گذشته‌اند. اگر این عدد مبنا قرار داده شود، بیش از یک میلیون تن در ایران مبتلا هستند.»

*******************
بیانیه شماری از زندانیان قیام در اوین درباره فاجعه کرونا

قیام آبان ۹۸

ما جمعی از زندانیان قیام در اوین ضمن همدردی با عموم مردم ایران که بار دیگر در فاجعه کرونا قربانی سیاست‌های ضدمردمی و ضدانسانی حاکم بر کشور شده‌اند، یادآوری می‌کنیم که علت را باید در ریشه ویروسی که چهل سال است بر کشور حاکم است جستجو کرد. در شرایطی که مردم در مقابله با ویروس کرونا در بدترین شرایط به‌سر می‌برند و از حداقل استانداردهای بین‌المللی محروم هستند، سرکوب و مخفی‌کاری حکومت، ویروس را به یک فاجعه ملی تبدیل کرده است.

در این فاجعه زندانیان نیز مستثنی نیستند و در وضعیت وخیم و حادی به‌سر می‌برند. در شرایطی که زندانیان با کمبود ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و دارو در زندان مواجه هستند، در روزهای اخیر به‌رغم شیوع بیماریهای فصلی در زندان و ابتلاء تعدادی از زندانیان به ویروس کرونا، شاهد امتناع عمدی پزشکان بهداری از معاینه زندانیان دارای علائم کرونا هستیم. بیماران با وجود اعزام به بهداری و معطلی‌ طولانی، نهایتاً به بهانه‌های مختلف بدون معاینه و تجویز دارو به بند برگردانده می‌شوند. رؤسای زندان حتی اجازه دریافت دارو از طریق خانواده‌های زندانیان را نمی‌دهند.
از سازمان بهداشت جهانی و مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر می‌خواهیم که ضمن بازدید از وضعیت زندانها، برای نجات جان و سلامت زندانیان دست به اقدام بزنند تا از یک فاجعه انسانی ممانعت شود.
*******************
زندان مرکزی کرج، قزلحصار و زاهدان -وخامت حال برخی از بیماران کرونایی

ویروس کرونا

بنا‌ به گزارش فعالان حقوق‌بشر دوشنبه ۱۹ اسفند دستگیر شدگان قیام آبان در زندان مرکزی کرج در کنار زندانیان عادی مبتلا به ویروس کرونا در سالنهای ۶، ۷ و ۹ نگهداری می‌شوند.
تعدادی از زندانیان در سالن ۶ زندان کرج به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و حتی یکی از زندانیان در این سالن جان‌ باخته است.
در سالن ۷ زندان کرج نیز ۹تن از دستگیر ‌شدگان قیام آبان زندانی هستند.

 همچنین تعداد زیادی از زندانیان، زندان زاهدان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که برخی از‌ آنها به‌خاطر وخامت حالشان به بیمارستانهای بوعلی و خاتم منتقل شده‌اند.
به‌دلیل بی‌اعتنایی دژخیمان خامنه‌ای نسبت به جان زندانیان و خودداری از دادن مرخصی به آنها، روزانه بر تعداد زندانیان مبتلا به ویروس کرونا افزوده می‌شود.

بر اساس گزارشهای موثق دریافتی، تعداد زیادی از زندانیان زندان قزلحصار کرج به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

این زندانیان از بند جدا شده و به قرنطینه منتقل گردیده‌اند. رژیم آخوندی از دادن مرخص به سایر زندانیان خودداری می‌کند. خانواده‌ها و بستگان زندانیان به‌شدت نگران وضعیت عزیزان دربندشان هستند.
*******************
کرونا در ایران ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - سازمان مجاهدین خلق ایران: شمار جانباختگان کرونا در کشور از ۳۰۰۰تن عبور کرده است / پیام مریم رجوی

کرونا در ایران
این خبر کامل می‌شود.

مریم رجوی
 مردم مظلوم قم اکنون تحت مصیبت و فشارهای چند جانبه به‌سر می‌برند. در حالی‌که هیچ مقام دولتی جرأت بازدید از قم را ندارد و آخوندهای حکومتی از قم فرار کرده‌اند، پزشکان و پرستاران شریف در این شهر در شرایط بسیار وخیمی کار می‌کنند. بیماران و بیمارستانهای قم از حداقل امکانات برخوردار نیستند و اکنون باید زخم زبان و تهدیدها و دستگیری را هم که رژیم آخوندی به آنها ارزانی داشته است، تحمل کنند.

سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد شمار جانباختگان کرونا در ۱۳۹شهر در ۳۱استان کشور از ۳۰۰۰تن عبور کرده است. رژیم آخوندی دیرهنگام و به ناگزیر در استانها و شهرهای مختلف یکی پس از دیگری وضعیت قرمز اعلام می‌کند.
شمار قربانیان در گیلان به ۵۰۰نفر، استان مرکزی۸۰نفر، استان اصفهان ۳۵۰نفر، خراسان رضوی ۲۶۶نفر، گلستان ۲۵۴نفر، مازندران ۱۸۲نفر، فارس ۸۶نفر، خوزستان ۸۴نفر، کردستان ۸۱نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴نفر و در استان زنجان به ۳۲نفر رسیده است که بر آمار سایر استانها افزوده می‌شود.

خانم مریم رجویمردم مظلوم قم اکنون تحت مصیبت و فشارهای چند جانبه به‌سر می‌برند. در حالی‌که هیچ مقام دولتی جرأت بازدید از قم را ندارد و آخوندهای حکومتی از قم فرار کرده‌اند، پزشکان و پرستاران شریف در این شهر در شرایط بسیار وخیمی کار می‌کنند. بیماران و بیمارستانهای قم از حداقل امکانات برخوردار نیستند و اکنون باید زخم زبان و تهدیدها و دستگیری را هم که رژیم آخوندی به آنها ارزانی داشته است، تحمل کنند.

توئیت مریم رجوی
گزارش یک هموطن از کردستان عراق:
اخراج کارگران ایرانی از کردستان عراق به‌دلیل کرونا
  • یکشنبه شب سازمان امنیتی (آسایش) در اربیل کردستان به مناطق و خانه‌های مسکونی کارگران ایرانی ریخته و پاسپورتهای آنان را با خود بردند و به آنان گفته شده روز دوشنبه به آسایش بیایید. به همه نفرات گفته شده طی دو روز آینده کردستان را ترک کنند.
  • در یکی از مناطق اربیل به‌نام صد متری که روزانه حدود ۲الی ۳هزار کارگر ایرانی به‌طور میدانی می‌ایستادند که برای کار روزمزدی بروند. امروز خالی از نفر شده بوده و هیچکس در این میدان حضور نداشته و همه را به ایران برگشت داده شده‌اند.
  • هم اکنون در بعضی از شهرهای مرزی کردستان عراق مواد بهداشتی از قبیل ماسک و... به سمت ایران قاچاق می‌شود.

فرهاد زاهد-نایب‌رئیس شورای قلابی شهر رشت:
برای مقامات جان مردم در درجه دوم اهمیت است. آخر مگر بالاتر از این بلا (کرونا) داریم؟ هم برج پایانی سال است، هم عید است و هم همه دارند می‌میرند.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم-۲۰اسفند۹۸: اعتراف ناگزیر به رشد فراینده تلفات حتی در آمار قطره چکانی / جان باختن ۵۴نفر دیگر طی ۲۴ساعت
سخنگوی وزارت بهداشت رژیم ـ ۲۰اسفند ۹۸
  • ما ۸۸۱مورد را خدمت هموطنان عزیز مان عرض کنم ظرف ۲۴ساعت گذشته بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی تشخیص بیماری کووید۱۹ در سراسر کشور داشتیم، با احتساب این ۸۸۱مورد قاعدتاً تعداد کل موارد تشخیص داده شده و مسجل آزمایشگاهی در کشور برای بیماری کووید ۱۹ به ۸هزار و ۴۲نفر خواهد رسید.
  • -من خدمت شما عرض کنم استان تهران هم‌چنان به‌هرحال بیشترین تعداد مبتلایان را دارد با ۲۱۱۴نفر مجموعاً ابتلا قطعی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی تا امروز.
  • - مازندران همان‌طور که شاید ظرف روزهای گذشته عرض کردیم و پیش‌بینی هم می‌شد تقریباً خودش رو به صدر جدول و بعد از استان تهران رسانده و ما امروز ۸۸۶مورد جمعاً تا امروز در استان مازندران مبتلای به بیماری کووید ۱۹ را داریم. ما امروز و امسال قاعدتاً عیدی شبیه به نو روزهای گذشته نخواهیم داشت این توصیه‌ها هم‌چنان باقی است و ظرف روزها و هفته‌های آتی و ابتدای سال آینده هم باقی خواهد بود بود.
  • - استان قم ۷۵۱نفر.
  • - استان گیلان تا امروز ۵۲۴نفر.
  • - استان اصفهان ۶۱۸نفر.
  • - استان مرکزی ۴۱۶نفر.
  • -استان سمنان ۲۲۱نفر.
  • - استان قزوین ۲۵۷نفر.
  • - استان گلستان ۱۷۹نفر.
  • - استان البرز هم به‌هرحال ۳۳۹نفر عدد کمی نیست.
  • خراسان رضوی را عرض کردم ۲۲۲نفر روند صعودی است به‌نظر می‌آید روزهای آینده این موضوع در استان خراسان رضوی ادامه داشته باشد.

متأسفانه ظرف ۲۴ساعت گذشته از هموطنان عزیزی که مبتلا به بیماری کووید ۱۹بودند ۵۴نفر جان خودشان را از دست داده‌اند و لذا مجموع جانباختگان ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹و تشخیص قطعی این بیماری داده شده تا امروز حداقل ۲۹۱نفر گزارش می‌شود.

خبرگزاری رسمی ایرنا: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و شاهرود دستور گرفته‌اند هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در رابطه با بیماری کرونا نداشته باشند.
 

روزنامه حکومتی همشهری آنلاین - رضا شیران خراسانی:
  • بحث آمار فوتی‌ها متأسفانه مانند نرخ تورم در کشور شده است هنگامی که می‌خواستیم تورم را مشخص کنیم کالاهایی که تورم‌شان بالا بود را حذف می‌کردیم.
  • امروز هم کسانی هستند که قاطعانه نمی‌توانیم بگویم بر اثر کرونا فوت شده‌اند و این افراد را از این دایره بیرون می‌کنند / دولت اشتباه می‌کند واقعیتها را به مردم نمی‌گوید.

  • آسوشیتدپرس- اسپانیا به‌خاطر کرونا تمامی ترافیک هوایی به ایتالیا را متوقف کرد.
  • رویترز - تلفات فرانسه از کرونا به ۳۰نفر رسید.
  • زباستین کورتس،‌ صدر اعظم اتریش اعلام کرد که دولتش در راستای تلاش‌ها برای کنترل ویروس کرونا،‌ به کسانی که از ایتالیا می‌آیند اجازه ورود نمی‌دهد.
  • او هم‌چنین از لغو برخی درس‌های دانشگاهها و تشویق شرکتها برای فراهم کردن امکان کار از خانه خبر داد.

وضعیت بیمارستان و بیماران کرونایی در شهر چابهار
یکی از شهروندان اهل چابهار روز دوشنبه ۱۹ اسفند در تماسی از وضعیت شهر چابهار بعد از شیوع کرونا در این منطقه خبر داد و گفت:
در شهر خودمان هم چند مرد قرنطینه داریم آن‌هم غیربومی ولی صد در صد فوتی هم هست، چون بیمارستان ما ظرفیتش قبل این بیماری پر بود. یک  بیمارستان خصوصی داشتیم که متاسفانه در آن بنا به گفته کارکنان دانشگاه که نزدیکی بیمارستان هستند، آخوند آوردند و  بستری کردند که مسلما عامل اصلی در شهر ما همین‌ها هستند و لذا  جاده‌ها را بستند
در شهر ایرانشهر تا روز یکشنبه ۱۸ اسفند۲نفر فوتی داشتیم.
 
در شهر چابهار وضعیت قرمز اعلام شد. ورودی خروجی و مراکز خرید و بازار همه تعطیل است و در شهر با بلندگو اعلام می‌کنند که از خانه‌ها  هم بیرون نیایند  و توسط شهرداری خدمات ضروری رسانده می‌شود.

کرونا جان هموطنی را در تبریز گرفت
روز سه شنبه ۲۰اسفند ۹۸ در تبریز چهارراه ارتش، هموطنی از صبح روی چمن‌ها افتاده است. همه ابتدا فکر کردند او خوابیده، در حالیکه بعد متوجه شدند که  فوت کرده است.


تشییع جنازه پزشک فداکار وحید منصف در رشت
روز دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۸ مراسم تشییع دکتر فداکار وحید منصف کسمایی متخصص طب اورژانس بیمارستان پورسینا که در اثر ابتلاء به بیماری کرونا درگذشت، برگزار شد. در این مراسم سایر همکاران و پرسنل درمانی فداکار این بیمارستان شرکت داشتند.


دفن مخفیانه ۳۰ جسد کرونایی در دلیجان
بنا به گفته کارگر سردخانه دلیجان واقع در استان مرکزی رژیم آخوند شبانه (شنبه ۱۷ اسفند ۹۸) ، ۳۰جسد که بر اثر ویروس کرونا درگذشتند را مخفیانه دفن کرده‌اند.
پدافند غیرعامل سپاه گفته است که نباید تشیع جنازه کنید و علت مرگ آنها که بدلیل ویروس کرونا بوده است را اعلام نمی‌کند.


وضعیت بیمارستان روحانی بابل و وضعیت بستری‌ها
روز دوشنبه ۱۹ اسفند یک هموطن از بابل گفت: هیچ بیمارستانی پدر ما را پذیرش نمی‌کرد می‌گفتند ۹۰نفر توی نوبت بستری هستند. او را به خانه منتقل کنید.
در بیمارستان روحانی بابل اصلاً اجازه ورود به بخش عفونی را نمی‌دهند فقط بیمار را تحویل می‌گیرند و به نفر همراه می‌گویند شماره تماس بده و خودت برو جلوی در بیمارستان منتظر خبر باش.
بیمارستان روحانی با صحرای محشر فرقی ندارد. جنازه پشت به پشت، گوشه و کنار ریخته، خانواده‌ها که اجازه ورود به داخل و تحویل اجساد را ندارند، دم در بیمارستان تجمع کردند.
بیمارستان عرضه هیچ نوع خدمات‌رسانی حتی در حد یک کاسه سوپ را ندارد.
با کلی التماس و پارتی بازی یک تخت برای بیماری جور شده گفتند پتو، بالش، روتشکی و غذا برای مریضتون بیاورید.

سرتیترهای خبر کرونا در ایران و جهان
 اسدالله عباسی عضو مجلس ارتجاع: شهرستانهای رودسر و املش هر کدام یک بیمارستان دارند که وضعیت خوبی ندارند و امکانات و تجهیزات آنها بسیار ضعیف است و از امکانات اولیه برخوردار نیستند.
  • بیمارستان املش که پزشک معالج هم ندارد و هر دو بیمارستان هم همواره با کمبود کادر درمانی، افراد خدماتی و کادر پرستاری بیمارستان مواجه بودند.
  • بیمارستان رودسر که محل بستری بیماران کرونایی نیز هست حتی دستگاه اکسیژن ساز و سی‌تی‌اسکن ندارد، این بیمارستان پر شده و پذیرش ندارد و دستکش و ماسک آن را هم مردم و خیرین اهدا می‌کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی: امروز در بازار لوازم خانگی هم موضوع اصلی ویروس کرونا است که رکود سنگینی بر این بازار حاکم کرده. بیش از ۷۰درصد خرید و فروش لوازم خانگی نسبت به‌سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

بهرام پارسایی، عضو مجلس ارتجاع: رک عرض کنم، اگر استان فارس را قرنطینه نکنید،‌ تبدیل به گیلان بعدی می‌شود.

قرودی،‌ فرماندار رژیم در کاشان: بگذارید صریح بگویم، در دو شهر کاشان و آران بیدگل ما ۸۸فوتی بر اثر کرونا داریم.
به‌علت گسترش ویروس کرونا،‌ در نیشابور وضعیت قرمز اعلام شد.
سفر به زابل در استان سیستان و بلوچستان به‌دلیل گسترش بیماری کرونا ممنوع شد.

خامنه‌ای که ملتی را به‌قربا نگاه کرونا برد، برای حفظ جان خودش سفر و سخنرانی سالانه‌اش در مشهد را لغو کرد.
  • دفتر ولی‌فقیه ارتجاع: خامنه‌ای امسال به مشهد سفر نخواهد کرد.

محمدرضا چمنی نماینده مجلس ارتجاع از سبزوار روز گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کرونا مرد.

ایتالیا به‌طور کامل قرنطینه شد؛ تردد غیرضروری ممنوع
  • جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا، اعلام کرده محدودیت‌هایی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شمال این کشور اتخاذ شده بود اکنون در تمامی این کشور به اجرا گذاشته می‌شود. این محدودیتها شامل ممنوعیت برگزاری تجمعات و مراسم‌های عمومی هم خواهد شد.
  • کونته عصر دوشنبه، نهم مارس، تأکید کرده که با سراسری شدن محدودیت‌ها، فقط به سفرهای بسیار ضروری که قابل به تعویق انداختن نیستند اجازه تردد داده خواهد شد.
  • شهر نجف برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از روز چهارشنبه یک هفته قرنطینه می‌شود.

موارد مرتبط:


اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

مسعود رجوی کیست؟

پخش زنده سیمای آزادی

توییتر اختر شبانه

مسعود رجوی: درماندگی بچه شاه از «سلطنت انتخابی» تا «فراسوی» سلطنت و جمهوری

Popular Posts

برچسب‌ها

مقالات سیاسی (1777) مجاهدین (1556) خامنه ای (1082) روشنگری (1051) رئیسی (723) ولایت فقیه (679) قیام (676) سپاه پاسداران (624) ایران (591) تحلیل سیاسی (553) انقلاب نوین (550) دزدی (546) آزادی (540) مبارزه (527) مسعود رجوی (518) مقالات اجتماعی (518) سرنگونی (479) کرونا (464) مریم رجوی (451) مقالات اقتصادی (423) تاریخ ایران (405) یادواره (403) سرکوب (381) اجتماعی (371) فقر (369) تاریخ معاصر (362) قتل عام۶۷ (356) خط فقر (350) خمینی (329) غارت (325) انقلاب ضد سلطنتی (323) چپاول (319) اختلاس (318) کانونهای شورشی (300) قیام سراسری (296) اقتصادی (295) گرانی (291) مدیا (287) فساد (280) قیام آبان۹۸ (276) آموزه سیاسی (264) بهداشت (264) آموزه تاریخی (263) وزارت اطلاعات (261) جنبش دادخواهی (257) سیاسی (256) شورای ملی مقاومت (246) شیطان سازی (236) تورم (224) اشرف۳ (206) جنگ سیاسی (196) زندان (193) آلترناتیو (188) تحریم انتخابات (187) شرایط عینی (185) بیکاری (184) زندانیان سیاسی (178) قربانیان کرونا (176) آمریکا (173) بحران آب (173) ویروس (173) اعدام (172) برجام (172) تاریخچه مجاهدین (169) تظاهرات (155) تروریسم (153) انتخابات۱۴۰۰ (150) حقوق بشر (150) گزارش خبری (144) شکنجه (142) واکسیناسیون (142) اقتصاد (139) انقلاب (135) سلطنت پهلوی (133) زنان (130) دادگاه (125) رژیم آخوندی (124) حمید نوری (120) اصفهان (116) خوزستان (115) رسانه (109) ساواک (107) جمهوری دمکراتیک (103) تحریم (102) استبداد دینی (100) انتخابات (99) مذاکره (99) افشاگری (98) رانت (98) دلتا (97) پیک پنجم (97) شهیدان (96) مجلس (96) سازمان مجاهدین خلق ایران (94) دیکتاتوری سلطنتی (92) اتمی (90) اوین (90) پیام (89) انقلاب مشروطه (88) قطعی برق (88) شاه (86) روسیه (84) جنایت علیه بشریت (82) مقاومت ایران (81) براندازی (80) اعتراضات سراسری (76) بسیج (76) اهواز (75) مقاومت (75) انتخابات قلابی (73) بودجه۱۴۰۱ (73) دیکتاتوری مذهبی (72) سپاه قدس (72) اختناق (71) تروریسم دولتی (71) واکسن (71) سخنرانی (70) انقلاب ۵۷ (69) تاریخ (69) تاریخ مشروطه (69) مصداقی (68) جنگ قدرت (67) معلمان (67) ارتش آزادیبخش (66) اعتراضات (66) بانک (66) فاز سیاسی (66) سازمان ملل (65) قوه قضاییه (65) اینترنت (63) بلوچستان (63) سانسور (62) شوش (62) اروپا (61) رسانه حکومتی (61) کابینه دولت (61) سیستان (60) محاکمه (60) انگلیس (59) روحانی (59) زندانی سیاسی (59) زاینده رود (58) گردهمایی (58) گرسنگی (58) شکنجه گر (57) کهکشان۲۰۲۱ (57) بودجه (56) ریاست جمهوری (56) هنر (56) حقوق زنان (55) سایبری (55) دیکتاتوری (54) سازمان مجاهدین (54) مزدوران (54) ارز (53) زندان گوهردشت (51) کارگران (51) گزارش (51) هنرمند (50) ۳۰خرداد (50) جوانان (49) مذهبی (49) موسی خیابانی (49) نفت (49) جنگ ایران و عراق (48) مسکن (48) آلبانی (47) ایدئولوژی (47) عراق (47) قاجار (47) مبارزه مسلحانه (47) بازنشستگان (46) مصدق (46) کتاب سیاسی (46) قیام خوزستان (44) ماه رمضان (44) کسری بودجه (44) دمکراسی (43) هسته ای (43) زباله گردی (42) غارت و چپاول (42) خامنه‌ای (41) بنیادگرایی (40) اسلام انقلابی (39) قالیباف (39) مهندسی انتخابات (39) شهرکرد (38) فضای مجازی (38) قیام آبان (38) اصلاح طلب (37) شیخ (37) فرهنگ (37) مشهد (37) آموزه فلسفی (36) تهران بزرگ (36) حقوق (36) دروغ (36) رژیم شاه (36) ستارخان (36) قاسم سلیمانی (36) فاشیسم دینی (35) پهلوی (35) اپوزیسیون (34) ایذه (34) دانشجو (34) شبکه های اجتماعی (34) کشاورزی (34) آشنایی با مجاهدین (33) استراتژی (33) بمب اتمی (33) جنایت (33) سیمای آزادی (33) بهبهان (32) جنگ کثیف (32) سیاست (32) لیست تروریستی (32) ادبیات (31) تکامل (31) رمضان (31) زندانی (31) عفوبین الملل (31) موسیقی (31) نقدینگی (31) نیروی انتظامی (31) کنفرانس (31) تهران (30) جنگ (30) خبرگزاری (30) راه حل سرنگونی (30) رضا خان (30) فلسفه (30) استکهلم (29) اعتصاب (29) اندیمشک (28) تبریز (28) دادخواهی (28) دانشگاه (28) فرانسه (28) مافیا (28) محیط زیست (28) مماشات (28) بودجه۱۴۰۰ (27) حضرت علی (26) خاطرات زندان (26) شعائر (26) شورش (26) قرآن (26) کودکان کار (26) آبادان (25) اسدالله اسدی (25) تأسیس سازمان مجاهدین (25) دورس (25) متروپل (25) وزارت خارجه (25) کردستان (25) کودکان (25) اشرف (24) امام حسین (24) انقلابی (24) بلژیک (24) تاریخ اسلام (24) روز جهانی کارگر (24) عاشورا (24) پارلمان اروپا (24) اسلام (23) انقلاب دمکراتیک (23) اوکراین (23) رضا شاه (23) روزنامه (23) عدالت (23) فیلترینگ (23) مزدور (23) کهکشان (23) ۳۰دی (23) اخبار (22) ترانه (22) تشکیلات بیرون زندان (22) سال تحصیلی (22) صلح (22) صیانت (22) قیام دیماه ۹۶ (22) مشروطه (22) کشتار (22) استثمار (21) تولید (21) سخنگوی مجاهدین (21) شورای نگهبان (21) فیک نیوز (21) ورزش (21) ولی فقیه (21) گزینه سرنگونی (21) آنتورپ (20) انگلستان (20) بسیجی (20) تاریخ بیداری ایرانیان (20) حوزه (20) زهرا مریخی (20) همیاری (20) پیک ششم (20) چین (20) خانواده (19) سیل (19) شعر (19) شورای مرکزی مجاهدین (19) فاصله طبقاتی (19) مالیات (19) مقالات تاریخی (19) چماقداری (19) آتش بس (18) آژانس اتمی (18) ثروت (18) دارو (18) دانش آموز (18) دستمزد (18) رفراندوم (18) سوئد (18) شاعر (18) قیام کارگران (18) مهاجرت (18) ۱۶آذر (18) بنیانگذاران سازمان مجاهدین (17) ترور (17) جامعه (17) حجاب (17) دانشگاه تهران (17) فروغ جاویدان (17) قیام دی (17) لاجوردی (17) کاظم رجوی (17) کتاب (17) گرسنگان (17) اتحادیه اروپا (16) حضرت محمد (16) روز دانشجو (16) صدور انقلاب (16) ظریف (16) پناهندگان (16) کودتای ۲۸مرداد (16) اژه ای (15) تشکیلات (15) جام زهر (15) رئیس جمهور برگزیده (15) فاشیسم مذهبی (15) آب (14) آذربایجان (14) ارتجاع (14) دیکتاتور (14) رجوی (14) شهدا (14) ضربه شهریور ۵۰ (14) مادران آبان (14) مایک پنس (14) پهباد (14) افغانستان (13) برانداز (13) جنگ جهانی (13) دولت (13) سلطنت طلب (13) شورای امنیت (13) فرهنگیان (13) قاچاق (13) قزاق (13) قیام بنزین (13) منوچهر هزارخانی (13) موقعیت انقلابی (13) ورزشکاران (13) پول (13) کهکشان۱۴۰۱ (13) ۳۰مهر (13) برق (12) بورس (12) جنگ ضد میهنی (12) خیانت (12) شورای ملی مقاومت ایران (12) آسوشیتدپرس (11) انقلاب ایدئولوژیک (11) حزب‌الله (11) خائن (11) خرمشهر (11) دلار (11) دمکراتیک (11) رای من سرنگونی (11) روز جهانی زن (11) زاهدان (11) سال۱۴۰۰ (11) سوریه (11) شادگان (11) شرایط ذهنی (11) شعار نویسی (11) صنعت (11) فوتبال (11) قرارداد ننگین (11) محمد حنیف‌نژاد (11) موزه قتل عام۶۷ (11) نشریه مجاهد (11) هواپیمای اوکراینی (11) چریک فدایی (11) چریکهای فدایی (11) یارانه (11) ۱۹بهمن۶۰ (11) اصلاحات (10) انجمن نجات (10) انقلابیون (10) بازجو (10) بحران (10) بیت کوین (10) خصوصی سازی (10) روز جهانی مبارزه با اعدام (10) سعید محسن (10) سلاح (10) سینما (10) شاهنشاهی (10) لرستان (10) لوییزا همریش (10) لیست شهیدان (10) مجاهد (10) مجاهدین خلق ایران (10) موسسان پنجم (10) موشکی (10) چهارمحال بختیاری (10) کودتا (10) ۴خرداد (10) آزادیخواهان (9) آشنایی با شورای ملی مقاومت (9) استراتژیک (9) اشغالگر (9) اومیکرون (9) ایران آزاد۲۰۲۱ (9) بیکاران (9) جنگ روانی (9) خاور میانه (9) خلیفه (9) خودمختاری (9) دفاع مقدس (9) رحمان کریمی (9) زری اصفهانی (9) طلسم جنگ (9) فرار شاه (9) فرهنگی (9) قیام سراوان (9) مرجان (9) ملاقات (9) میانجی (9) میلاد (9) نمایشگاه (9) نوروز۱۴۰۰ (9) نوید افکاری (9) نویسنده (9) هورالعظیم (9) واکسن فایزر (9) پروپاگاندا (9) کوچک خان (9) آری به جمهوری دمکراتیک (8) اصغر بدیع زادگان (8) اعدام بنیانگذاران مجاهدین (8) انقلاب فرهنگی (8) بنزین (8) جنگل (8) جنگل تراشی (8) حنیف نژاد (8) خاش (8) خاوران (8) خاورمیانه (8) خبرنگار (8) دهه ۶۰ (8) دیوید ایمس (8) دیپلماسی (8) سرجنگل (8) سوئیس (8) شجریان (8) فاجعه (8) فرعون (8) فیلم سینمایی (8) قانون اساسی (8) قیام دیماه ۹۸ (8) قیام ۸۸ (8) قیصر (8) مبارزه چیست (8) محرم (8) مطبوعات (8) کانون شورشی (8) کتاب امام حسین (8) کودتای ۲۸ مرداد (8) ۱۳آبان (8) ۱۷ژوئن (8) آرژانتین (7) ارتش آزادیبخش ملی ایران (7) اشرف رجوی (7) اصولگرا (7) اطلاعیه (7) اعتراض (7) انقلاب اکتبر (7) بازگشایی مدارس (7) بنی صدر (7) بهار (7) بیژن جزنی (7) جایزه نوبل (7) حزب توده (7) خبرگان (7) خواننده (7) دادگاه مردمی آبان (7) روز جهانی کودک (7) زبان (7) سرود (7) شهادت (7) صادرات (7) علی میهن دوست (7) قرارداد۲۵ساله (7) لباس شخصی (7) مجروحان قیام (7) مذهب (7) مرضیه (7) مزار شهیدان (7) مطالبات قانونی (7) منتظری (7) موزیک (7) ناصر صادق (7) واشنگتن (7) پرستاران (7) چهارشبنه سوری (7) کتا صوتی (7) کربلا (7) کرج (7) کوروش بزرگ (7) کوروش کبیر (7) گروگان (7) ۳۰فروردین (7) استبداد (6) استقلال (6) انجمن نجاست (6) اندیشه (6) انسان (6) انفجار امیا (6) برنامه ۱۰ ماده ای (6) تاریخ جهان (6) جمشید پیمان (6) جهان (6) خاطرات سیاسی (6) رمزارز (6) رهایی (6) زن (6) سعید بهبهانی (6) سپاه (6) شهرداری تهران (6) صنایع فولاد (6) عملیات مروارید (6) فروش اندام (6) فعال محیط زیست (6) لبنان (6) مردم (6) معلم (6) مقالات (6) میتینگ (6) هاشم خواستار (6) همبستگی (6) واکسن برکت (6) کارخانه (6) کتاب صوتی (6) ۳۰تیر (6) ۸ مارس (6) آزادی بیان (5) آلمان (5) استان (5) اسکاتلند (5) انقلاب صنعتی (5) بازرگان (5) بدهی (5) بهزاد معزی (5) حشدالشعبی (5) حکومت علی (5) داوود رحمانی (5) دفاعیات مجاهدین (5) دین (5) رباط کریم (5) رمضان۱۴۰۱ (5) سال نو (5) شب یلدا (5) طالقانی (5) عباس داوری (5) عید فطر (5) فاطمه (5) فولاد مبارکه (5) قتل عام (5) قیام 57 (5) قیام ضد سلطنتی (5) قیام عراق (5) قیام ۲۱دی (5) لاریجانی (5) لوییزا هومریش (5) لیبرتی (5) مالباخته (5) محسن رضایی (5) محمد حنیف نژاد (5) محمد زند (5) مقاومت سراسری (5) میرزا کوچک خان (5) نظرسنجی (5) وزرات اطلاعات (5) کانون (5) آلودگی هوا (4) استعمار (4) امام حسن مجتبی (4) انفال (4) ایران آزاد۲۰۲۲ (4) بهشت زهرا (4) بیانیه (4) بیوگرافی (4) تاریخ ایران (4) تاریخی (4) تجارت (4) تشیع (4) تمدن ایران (4) تیرباران (4) جنبش جنگل (4) جنگ خلیج (4) حزب جمهوری (4) حسن نوروزی (4) حسین فاطمی (4) خاتمی (4) خشونت (4) خشک سالی (4) دجال (4) دیالکتیک (4) رها بحرینی (4) سلطنت (4) سکولاریسم (4) شاملو (4) شانگهای (4) شب قدر (4) صمد بهرنگی (4) طالبان (4) ظلمت (4) عوام فریبانه (4) فروغ ایران (4) فرونشست زمین (4) قیام۳۰تیر (4) لمپن (4) محمد مخبر (4) میلیشیا (4) نطنز (4) نفتگران (4) نهضت ملی (4) نوروز۹۹ (4) پایداری (4) پیامبر (4) پیروزی (4) پیشتاز (4) کارگر (4) کتاب تاریخی (4) کنگره (4) کولبری (4) کویت (4) ۱۹فروردین۹۰ (4) آتش سوزی (3) آخوند کاشانی (3) آخوندی (3) آستان قدس (3) آقازاده ها (3) آگاهی (3) احزاب سیاسی (3) اربعین (3) ارومیه (3) اسناد (3) اعتراض سراسری (3) اندیکا (3) ایتالیا (3) ایرانیان (3) برف (3) بی بی سی (3) تاریخساز (3) تبعید (3) تحصیل (3) تخریب (3) تروریست (3) تلویزیون (3) جاسوس (3) جعبه سیاه (3) جنبش برابری (3) جنسیتی (3) حبیب خدا (3) حسین فارسی (3) حضرت زینب (3) حضرت فاطمه (3) حمله خارجی (3) حمید اسدیان (3) خاطرات (3) خدیجه (3) خودروسازی (3) داستان (3) راهرو مرگ (3) رفسنجانی (3) روز معلم (3) روشنایی (3) روشنفکر (3) زلزله (3) زیارت (3) سالن مرگ (3) سعید شاهسوندی (3) سکولار دمکراسی (3) شبکه تروریستی (3) شعر نو (3) شهر (3) صدام (3) عباسقلی صالحی (3) عرفان (3) عماد رام (3) عملیات چلچراغ (3) غلامحسین ساعدی (3) فارسی (3) فرانسوا میتران (3) فرشید نصر‌اللهی (3) فلسطین (3) قتلهای زنجیره ای (3) ماهشهر (3) مجمع عمومی ملل متحد (3) محمد ضابطی (3) محمود رویایی (3) مدارس (3) مسیحی (3) مصباح یزدی (3) ملی شدن نفت (3) منطقه (3) مواد مخدر (3) نسل کشی (3) نقاشی (3) نوروز (3) نوروز۱۴۰۱ (3) نیما یوشیج (3) هجرت بزرگ (3) هزارخانی (3) واکسن چینی (3) ژئوپلیتیک (3) ژنو (3) کتاب اجتماعی (3) کریسمس (3) کلنل پسیان (3) کی‌را رودیک (3) ۱۲اردیبهشت (3) ۱۷شهریور (3) ۳ژوئیه (3) ۵ مهر (3) آموزشی (2) آندرانیک (2) أزادی (2) اتحاد ملی (2) اتوبوس خوابی (2) اراذل (2) اسفند۹۸ (2) اصغر مهدیزاده (2) اصلاح طلبی (2) اصلاحات ارضی (2) اعتیاد (2) افطار (2) امام زین العابدین (2) امام سجاد (2) امام موسی ابن جعفر (2) امام هفتم (2) امجدیه (2) انسانیت (2) انقلاب سفید (2) اوباش (2) اکبر صمدی (2) ایران اینترنشنال (2) ایران فردا (2) ایران مرز پرگهر (2) بازیگر (2) بعثت (2) بنیاد برکت (2) بنیاد فرانس لیبرته (2) بوچا (2) بکتاش آبتین (2) بیسواد (2) تاریخ ا یران (2) تخت جمشید (2) ترامپ (2) ترک تحصیل (2) تفسیر (2) توسکا (2) جاوید رحمان (2) جنگ داخلی (2) حزب رستاخیز (2) حسین امیر عبداللهیان (2) حمایت (2) حمید مصدق (2) خسرو گلسرخی (2) خودکشی (2) دانیل میتران (2) دبیر کل سازمان ملل (2) درگذشت (2) دهخدا (2) دوران آماده باش (2) دیدار صلح (2) ذوالقرنین (2) رسول خدا (2) رشوه (2) رهبر مقاومت (2) رهبری (2) روح‌الله حسینیان (2) روز جهانی (2) روز جهانی حقوق بشر (2) زمستان (2) زوربا (2) زینب کبری (2) سازمان خبات کردستان (2) سازمان چریکهای فدایی خلق (2) ستار بهشتی (2) سعدی (2) سعید ماسوری (2) سوخت بر (2) سوختبران (2) شام غریبان (2) شاهزاده (2) شباهنگ (2) شهر ری (2) شوروی (2) شکوفه (2) شیخ محمد خیابانی (2) شیراز (2) صدور بحران (2) صدیقه مجاوری (2) طرح صلح (2) عبدالرضا شهلایی (2) عزیمت از فرانسه (2) عشق (2) علم (2) علی (2) علی ربیعی (2) عیسی آزاده (2) عیسی مسیح (2) فاطمه امینی (2) فاطمه مصباح (2) فرانکفورتر آلگماینه (2) فردوسی (2) فرقه (2) فریدون مشیری (2) فشافویه (2) فلاکت (2) قاضی محمد (2) قضاوت (2) قیمت (2) مبارزات (2) مبعث (2) مجازات (2) محسن معصومی (2) مریم قدسی مآب (2) مسجد فاطمه زهرا (2) مقبره کوروش (2) من اگر برخیزم (2) مهدی ابریشمچی (2) میرزاده عشقی (2) میهن تی وی (2) میکونوس (2) میکیس تئودوراکیس (2) نافرمانی مدنی (2) نظامی (2) نیروی قدس (2) نیشکر هفت تپه (2) هامبورگ (2) هیتلر (2) وطن (2) وفات (2) ویتنام (2) پاریس (2) پدرطالقانی (2) پرس تی وی (2) پرواز بزرگ (2) پرویز خزایی (2) ژیلبر میتران (2) کابل (2) کاروان بهار (2) کربلای۴ (2) کشاورزان (2) کهکشان۱۴۰۰ (2) یغمایی (2) یوسف نوری (2) یونان (2) FATF (1) آزادی هدایتگر مردم (1) آستفیک (1) آفریقا (1) آلبرتو نیسمن (1) آنالیا (1) آنتونیو گوترز (1) آهنگساز (1) ابراهیم ذاکری (1) ابراهیم مرادی (1) ابواحسن صبا (1) اتحاد (1) اجباری (1) احتکار (1) احمد رئوف بشری دوست (1) احمد رضایی (1) احمد مقدم (1) احمد وحیدی (1) احمدرضا جلالی (1) اخبار جعلی (1) اردشیر زاهدی (1) ارمنستان (1) ارژنگ داوودی (1) استاد (1) استقلال آمریکا (1) اسلامشهر (1) اسماعیل خطیب (1) اسماعیل شریف زاده (1) اسکاندیناوی (1) اسیر جنگی (1) اشرف هادی (1) اشرف پهلوی (1) اشپیگل (1) اصغر بدیع‌زادگان (1) اصلاح‌طلب (1) اف ای تی اف (1) افتخار (1) افسانه (1) الله قلی خان (1) المپیک (1) الکساندر مدوید (1) امام جعفر صادق (1) امام حسن عسکری (1) امام رضا (1) امام زمان (1) امام صادق (1) امام محمد باقر (1) امام هشتم (1) امیرخیزی (1) امیرپرویز پویان (1) امیرکبیر (1) انتخاب (1) انجیل (1) انفجار حرم امام رضا (1) انقلاب کبیر فرانسه (1) اوریانا فالاچی (1) اپورتونیسم (1) ای ایران (1) ایران گیت (1) ایلیرمتا (1) ایندیپندنت (1) اینستاگرام (1) بالکان (1) بختیار (1) برلین (1) بنان (1) بند۲۰۹ (1) بهرام عالیوندی (1) بهرام عین اللهی (1) بویراحمد (1) بگو نه (1) بیرجند (1) بیروت (1) بیژن مفید (1) تئاتر و سینما (1) تابلو (1) تاریخ شفاهی (1) تاریخ فرانسه (1) تاریکی (1) تاسوعا (1) تاکتیک (1) تبیین جهان (1) تجزیه (1) تحریف (1) تختی (1) تروریستی (1) تریتا پارسی (1) تصنیف (1) تلگرام (1) تنگستان (1) توحید (1) توماج صالحی (1) توماس سانکارا (1) ثریا ابوالفتحی (1) ثقه‌الاسلام (1) جامعه المصطفی (1) جان مترکه (1) جایگاه انسان (1) جدایی دین از دولت (1) جریان اپورتونیستی چپ‌نما (1) جعفر کاظمی (1) جعلیات (1) جمعه سیاه (1) جمهوری خواه (1) جنبش تنباکو (1) جهاد کشاورزی (1) حبیب خبیری (1) حبیب‌الله بدیعی (1) حج (1) حجت زمانی (1) حسن اشرفیان (1) حسن ظریف (1) حسن ظریف ناظریان (1) حسن فیروزآبادی (1) حسین دهلوی (1) حسین طائب (1) حسین گل گلاب (1) حسینیان (1) حضرت معصومه علیها سلام (1) حضرت مهدی (1) حماس (1) حمید لاجوردی (1) حنیف عزیزی (1) حنیف‌نژاد (1) حکایت (1) حکومت (1) حکومت نظامی (1) خانواده شفایی (1) خدا (1) خطر (1) خلق (1) خلقت انسان (1) خلیل رضایی (1) خواهران میرابال (1) دانشمند (1) دانشیان (1) داوود باقروند (1) دختر آبی (1) دلوار (1) دمکراسی خیانت شده (1) دهقانان (1) دوباره می‌سازمت وطن (1) دکتر حسین گل‌گلاب (1) دی (1) دین و مذهب (1) دیوید کلیگور (1) ذوب آهن (1) رادیو مجاهد (1) رزمناو پوتمکین (1) رزمنده (1) رستاخیز (1) رستم قاسمی (1) رسول تبریزی (1) رسول مشکین فام (1) رشنگری (1) رضا رضایی (1) رضا شمیرانی (1) رضا پهلوی (1) رمضان۱۴۰۰ (1) رنگ روغن (1) روحانی مترقی (1) روح‌الله خالقی (1) روز جهانی صلح (1) روز جهانی معلم (1) روزجهانی منع خشونت علیه زنان (1) روس تزاری (1) رپ اعتراضی (1) ریچارد رابرتس (1) زادی (1) زاگرس (1) زمین (1) زندان تهران بزرگ (1) زهره صمدی (1) زینب (1) زینب پاشا (1) زینت میرهاشمی (1) سارق انقلاب (1) سال میلادی (1) سراوان (1) سرویس جهانی (1) سعید اقبالی (1) سعید سلطانپور (1) سنگسار (1) سهام (1) سهراب سپهری (1) سواد (1) سولماز ابوعلی (1) سولیوان (1) سونگون (1) سپ (1) سی ان ان (1) سیامک نادری (1) سیاهکل (1) سیاوش سیفی (1) سیزده بدر (1) سیمین بهبانی (1) سیمین بهبهانی (1) سیمین دانشور (1) شخصیتهای ایرانی (1) شریف واقفی (1) شستا (1) شمال (1) شهر مهران (1) شهر کرد (1) شهرزاد احسانی ناطق (1) شهرقصه (1) شهلا حریری مطلق (1) شکرالله پاک‌نژاد (1) شیخ فضل الله نوری (1) شیر و خورشید (1) شیلی (1) شیوا ممقانی (1) صالح کهندل (1) صدای مجاهد (1) صیاد شیرازی (1) ضرغامی (1) طبری (1) طنز سیاسی (1) عارف قزوینی (1) عدالت در اسلام (1) عزت الله مقبلی (1) عزیز فولادوند (1) عقیده (1) علمی (1) علی اکبر اکبری (1) علی اکبر دهخدا (1) علی صارمی (1) علی صالح آبادی (1) علی مطهری (1) علی همتیان (1) علیرضا جعفرزاده (1) علیرضا خالوکاکایی (1) عملیات (1) عملیات آفتاب (1) عکاسی (1) عکس (1) عیاران (1) عید قربان (1) عید مبعث (1) غرب (1) غلامحسین اسماعیلی (1) غلامحسین بنان (1) غلامرضا تختی (1) غلامرضا مسعودی (1) فاطمه زهرا (1) فاطمه صادقی (1) فتانه زارعی (1) فدایی خلق (1) فرخی یزدی (1) فردوست (1) فولاد (1) فیزیک (1) قاتلان ۶۷ (1) قاسملو (1) قانون کار (1) قربانعلی حسین نژاد. (1) قربانیان (1) قرن پانزدهم (1) قرنطینه (1) قزلحصار (1) قزوین (1) قم (1) قهرمان (1) قیام تنگستان (1) قیام روشنگری (1) لاهیجان (1) لغت نامه (1) لنین (1) لوازم التحریر (1) لوموند (1) لویزان (1) لیبی (1) مادر شایسته (1) مادران خاوران (1) مارکز (1) ماکرون (1) مایکل وایت (1) مثنوی (1) مجتبی اخگر (1) مجید اسدی (1) مجید صاحب جمع (1) محسن زادشیر (1) محمد اسلامی (1) محمد تهرانچی (1) محمد خدابنده‌لویی (1) محمد ری شهری (1) محمد سیدی کاشانی (1) محمد صادق (1) محمد محدثین (1) محمد مهدی اسماعیلی (1) محمد کاظم (1) محمد کرد زنگنه (1) محمدباقر شفتی (1) محمدرضا ایرانپور (1) محمدرضا سعادتی (1) محمدرضا قرایی آشتیانی (1) محمدعلی توحیدی (1) محمدعلی حاج آقایی (1) محمود عسگریزاده (1) محمود مهدوی (1) مدرس (1) مدرک تقلبی (1) مرتجعین (1) مرتضی حنانه (1) مرد (1) مرز پرگهر (1) مرغ سحر (1) مریلند (1) مریم بختیاری (1) مریم گلزاده غفوری (1) مسجد سلیمان (1) مسعود احمدزاده (1) مسعود خدابنده (1) مسعود راتبی (1) مسعود صفدری (1) مسعود مقبلی (1) مسیح (1) معصومه عضدانلو (1) ملا نصرالدین (1) ملک الشعرا (1) مناسک حج (1) منافقین (1) منوتو (1) منوچهر براتی (1) منوچهر سخایی (1) منوچهر طاهر زاده (1) منیره رجوی (1) مهدی دیباج (1) مهدی رضایی (1) موسسات خیریه (1) موشک باران (1) مولانا (1) مژگان پارسایی (1) مژگان کوکبی (1) مکه (1) میتران (1) میدان میلیونی (1) میدان ژاله (1) میرزا رضا کرمانی (1) میلیونی (1) ناصر دیوان کازرونی (1) ناصرالدین شاه (1) ناظم حکمت (1) نامه (1) نایاک (1) ندا حسنی (1) نروژ (1) نرگس غفاری (1) نسرین پارسیان (1) نصرالله زرین پنجه (1) نمایشنامه (1) نماینده (1) نورمراد کله جویی الوار (1) نوروز۱۴۰۳ (1) نوری علا (1) نیمه شعبان (1) نیویورک تایمز (1) نیکسون (1) هائیک هوسپیان مهر (1) هالیوود (1) هایک هوسپیان مهر (1) هجرت (1) هلدینگ (1) همایون کهزادی (1) همدان (1) ولادت (1) ولی‌الله فیض‌مهدوی (1) ویلیام هزلیت (1) وین (1) ویکتور خارا (1) پابلو نرودا (1) پاسارگاد (1) پروین اعتصامی (1) پرچم (1) پمپئو (1) پهلوان (1) پهلوان فیلابی (1) پوریای ولی (1) پیمان جبلی (1) پیک شادی (1) چارلی چاپلین (1) چه باید کرد (1) چه گوارا (1) چپ نما (1) ژنرال اودیرنو (1) ژنرال دوگل (1) کاخ سفید (1) کارنامه (1) کارنامه سبز (1) کارگردان (1) کاریکاتور (1) کانادا (1) کرامت الله دانشیان (1) کریمپور شیرازی (1) کشتی (1) کشور (1) کشیش (1) کشیش دیباج (1) کشیش میکائلیان (1) کلیسا (1) کمیسیون اقتصاد (1) کمیسیون کار (1) کنکور (1) کهشکان (1) کهکیلویه (1) کوثر (1) کودتانی فرهنگی (1) کودتای سوم اسفند (1) کولبران (1) کیفرخواست (1) گاردین (1) گاندی (1) گلرخ ایرایی (1) گلزاده غفوری (1) گلستان (1) گلسرخی (1) گور جمعی (1) گوهر مراد (1) گیسو شاکری (1) یاسرعرفات (1) یروم ستاقیان (1) یزدی (1) یعقوب ترابی (1) یونایتد پرس (1) یونسکو (1) یک شاخه گل (1) ۱۰شهریور (1) ۱۴اسفند (1) ۱۸تیر۷۸ (1) ۱۹بهمن۴۹ (1) ۲۶مهر (1)

بایگانی وبلاگ

پیام مسعود رجوی در دومین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی

پست ویژه

«رئیس‌جمهور برگزیده‌ی مقاومت» یعنی چه؟

مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

جدیدترین مطالب

بازدید از وبلاگ

مانور بزرگ جنگی سیمرغ رهایی ارتش آزادیبخش ملی ایران