۱۲ فروردین ۱۳۷۰ و تولدی دوباره – علی اکبر عندلیبی

در سالگرد عملیات مروارید ارتش آزادیبخش ملی ایران

بسیار فکر کردم از کجا باید شروع کنم البته باید یادآوری کنم در نوشتن این مطالب بسیار کوتاهی داشته و شرمنده هستم اما در شروع خجسته بهار ۱۴۰۰ دیدم که باید به جلو و آینده نگاه کرد.

روز ۱۲ فروردین همواره برای من مانند روز تولد دوباره و یافتن هویت انسانی خود با شناختن مجاهدین و رهبری پاکباز مجاهدین و سازمان پرافتخار مجاهدین همراه است که مسیر زندگی و سرنوشتم را تغییر داد و هرگز این روز را فراموش نخواهم کرد و تا لحظه مرگ خدا را به خاطر این سعادت و منت بزرگی که بر من گذاشت شاکر و قدردان هستم چراکه خوشبختی و سعادت دنیوی و اخروی را در مجاهدین و با مجاهدین و زیر چتر این رهبری می‌دانم.

اما قصه‌ام از آنجایی آغاز شد که در روز ۱۴ اسفند ۱۳۶۹ در همدان بودم و یادآوری کنم که من در یک خانواده مذهبی و وابسته به رژیم خمینی بزرگ شدم. پدرم که فردی مذهبی بود از همان بدو ورود خمینی به ایران از طرفداران پروپاقرص خمینی بود و بالطبع روی نقشه مسیر زندگی من هم تأثیر داشت و گرایشات اعتقادیم به همان سمت بود طوری که در سن ۱۶ سالگی که در سال ۶۴ که هم‌زمان با بحران جنگ ضد میهنی خمینی با عراق بود وقتی‌که یکی از فرماندهان سپاه در دبیرستان ما اقدام به یک سخنرانی فریبنده کرد، جذب جبهه‌های جنگ شدم و برای اولین بار در عملیات‌های ضد کربلای ۴ و ۵ شرکت داشتم عملیات‌های ضد میهنی که هزاران هزار از جوانان که اکثراً از قشر دانش‌آموز یا کشاورزان بیکار یا کارگران بودند را به کام مرگ فرستاد، من شاهد بسیاری صحنه‌های تکان‌دهنده بودم، بطورخاص در عملیات ضد کربلای ۵ که بیانگر اوج قساوت و جنایت خمینی ملعون بود که گله‌وار انسان‌ها را در تنور جنگش به نابودی کشاند.

اما برگردیم به اصل داستان

در ۱۴ اسفند ۶۹ مجدداً من و تعدادی از نفرات که در جنگ ایران و عراق شرکت کرده بودیم را به سپاه احضار کرده و توجیه کردند که در ایام عید نوروز برای یک مأموریت کوچک به منطقه سرپل ذهاب واقع در استان کرمانشاه می‌رویم و زمان این مأموریت ۲ یا ۳ هفته بیشتر نیست. ۲ روز بعد از انجام توجیه توسط لشگر ضد انصارالحسین همدان عازم سرپل ذهاب شدیم و بعد از مستقر شدن در پادگان الله‌اکبر، آموزش‌ها شروع شد، از آموزش سلاح‌های سبک و سنگین. این روند تا نزدیک به ایام عید سال ۷۰ ادامه داشت و منتظر پایان مأموریت و برگشت به همدان برای ایام عید بودیم که یکی از فرماندهان سپاه بنام حاجی علا حبیبی که فرمانده گردان ما بود همه را جمع کرد و توضیح داد که هدف از آمدن ما به این مأموریت، نفوذ به داخل خاک عراق و نابود کردن شهری بنام اشرف است که مجاهدین خلق در آن مستقر هستند.

راستش من که انتظار چنین چیزی را نداشتم یک‌دفعه دلم هری پائین ریخت. با خود گفتم قرار بر این نبود و چرا از اولش چنین چیزی را به ما نگفتند و ازآنجایی‌که از زمان جنگ ۸ ساله هم خاطرات بسیار وحشتناکی داشتم، دچار دلهره عجیبی شده بودم که دیگر نه راه پس داشتم نه پیش. من از مجاهدین شنیده بودم اما شنیده‌هایم اساساً همان تبلیغات یا شیطان‌سازی‌های رژیم از مجاهدین بود. در جنگ رژیم و عراق که بودم ترسی نداشتم اما به دلیل تبلیغات سوئی که رژیم علیه مجاهدین می‌کرد، از مجاهدین وحشت داشتم.

در پنجم فروردین ۱۳۷۰، دو فروند هلیکوپتر کبرا در پادگان فرود آمدند که افراد می‌گفتند رفسنجانی بوده که برای آخرین توجیه فرماندهان به آنجا آمده است. از تاریخ ۵ تا ۱۲ فروردین ۱۳۷۰، تقریباً ۴ یا ۵ بار گردان ما را تجهیز و وارد خاک عراق کردند. بعد از نفوذ به میزان ۵۰ یا ۶۰ کیلومتر به داخل عراق، در منطقه خانقین، به دلیل اینکه مجاهدین محل استقرارشان را مستمر تغییر می‌دادند، مجبور به برگشتن می‌شدیم. رژیم می‌ترسید که مجاهدین طرح فریب ‌کار کنند و نیروهایش در تله بیافتند.

شروع عملیات علیه مجاهدین

نهایتاً در شب ۱۲ فروردین مجدداً بعد از انجام توجیهات، گردان ما و چند تیپ و لشکر دیگر را وارد خاک عراق کردند، مقداری از مسیر را با لندرور و از ساعت ۱۱ یا ۱۲ شب، بقیه مسیر را به‌صورت پیاده طی کردیم تا به نزدیکی‌های خانقین رسیدیم. نزدیک به ساعت ۴ صبح بود که با صدای شنی تانک‌های مجاهدین مواجه شدیم، چند نفر که آرپی‌جی داشتند برای شلیک به سمت تانک‌ها اقدام کردند، با شلیک آرپی‌جی‌ها درگیری شروع شد.

ناگفته نماند که در توجیهات به ما گفتند که لشکرهای مجاهدین ۱۰۰ نفره هستند و هر لشگر هم چند تانک دارد، می‌زنیم و برمی‌گردیم و عملیات بسیار ساده و روند است! اما وقتی درگیری شروع شد، من سادگی و روندی را به‌چشم و باپوست و استخوانم دیدم، چنان آتش پرحجم و سنگینی مجاهدین راه انداختند که اولین نفری که از بالای سر من عبور کرد و پا به فرار گذاشت، همان فرمانده ما، حاجی علا حبیبی بود که فقط یک جمله گفت «جانتان را بردارید و بروید» و دیگر من او را ندیدم. تمام نیروهای ما از همه طرف زیر آتش مجاهدین بود. من تمام توانم را جمع کردم و با شناسایی زمین، مسیری که تقریباً به‌صورت شیار بود را انتخاب کردم و شروع به دویدن کردم و هم‌زمان که به اطرافم نگاه می‌کردم، می‌دیدم گلوله به نفرات کنار دستم اصابت می‌کرد و به زمین می‌افتادند. در آن لحظات به خودم هم امیدی نداشتم. یک همکلاسی بنام حسن محمدی داشتم که دیدم مجروح شده و افتاده است، رفتم کمکش کنم، فقط ۱۵ سال داشت و چند قدم که فاصله گرفتم دیدم دو نفر دیگر هم داخل یک گودال هستند. من هم وارد گودال شدم، شلیک‌ها همچنان ادامه داشت و هوا هم کاملاً روشن شده بود، سفیر گلوله‌ها از بالای سرمان می‌گذشت ولی جای ما تقریباً امن بود.

با بالا آمدن خورشید، هوا گرم شده بود و تشنه بودیم، در داخل گودال سه نفر بودیم و باهم نقشه کشیدیم که تا شب همان‌جا بمانیم و از تاریکی شب استفاده کرده و به سمت ایران برویم و طی این فاصله چندین بار زرهی‌های مجاهدین از کنار گودالی که توی آن بودیم، می‌گذشت ولی چون آن نقطه علفزار هم بود، ما را نمی‌دیدند، همه‌اش در این فکر بودم که هر بلایی سرم آمد بیاید، ولی اسیر نشوم. چون به ما گفته بودند اگر زنده دست مجاهدین بیافتید شما را قطعه‌قطعه می‌کنند، به تانک می‌بندند و از دو طرف می‌کشند و با بنزین آتش‌تان می‌زنند یا زیر شنی تانک له‌تان می‌کنند. خلاصه لحظات وحشتناکی بود. گرما هم بسیار اذیت می‌کرد.

نزدیک ساعت ۳ یا ۴ بعدازظهر بود که برای پاکسازی منطقه آمدند راستی این را هم بگویم که در همسایگی ما خانواده‌ای بود که ما مادرشان را «بی‌بی خانم» صدا می‌کردیم، مادری بسیار جاافتاده که همه ازجمله خودم بسیار او را دوست داشتیم. فرزندان این «بی‌بی خانم» از مجاهدین بودند و من هم در فکر و خیالات کودکانه و ساده خودم می‌گفتم خدا کند این پسر «بی‌بی خانم» اینجا باشد و من او را ببینم، به او میگویم که خلاصه شفاعت ما را بکند که ما را نکشند و ازقضا وقتی‌که مجاهدین داشتند به گودال ما نزدیک می‌شدند هم ترس شدیدی داشتم، هم به پسر بی‌بی خانم فکر می‌کردم که ناگهان دیدم یکی با کلاه‌خود و یک چهره آفتاب‌سوخته، فریاد زد «آهای مزدور بیا بیرون!» که دیگر فهمیدم تمام نقشه ما برای شب و برگشت به ایران نقش بر آب است. اشهدم را گفتم و آرام‌آرام از گودال بیرون آمدم و ازقضا در لحظه‌ای که با آن مجاهد مواجه شدم، برایم باورنکردنی بود، چون او همان پسر «بی‌بی خانم» عزیز من بود و او داشت به ما نکاتی می‌گفت که من اصلاً نمی‌شنیدم. به چشمانش که زیر لبه کلاه‌خود پنهان‌شده بود، خیره شدم. انگار خواب بود یک‌دفعه فریاد زدم «ای پسر بی‌بی خانم من تو را می‌شناسم» و او هم یک‌دفعه خشکش زد که این بابا کیه وسط صحنه درگیری داره آدرس مادرش را می‌دهد؟ خوب یادم است که ابتدا یک استپی زد، بعد خودش را جمع‌وجور کرد و گفت «پسر بی‌بی خانم چیه؟»

تمام امیدم، ناامید شد. گفتم کار تمام است، ما را کنار جاده بردند. دل توی دلم نبود. سرمان پایین بود و نباید به اطراف نگاه می‌کردیم. مستمراً هم نفرات و زرهی‌ها از کنارمان عبور می‌کردند. در حال و هوای خود بودم که یک‌باره یکی از برادران مجاهد بالای سر ما آمد و عین این جملات را به ما گفت: «بچه‌ها سلام! برادر مسعود گفته از این لحظه که شما سلاح ندارید، اسیر مجاهدین نیستید، بلکه میهمان مجاهدین هستید» یک‌باره گویی که یک صاعقه تمام وجودم را گرفته باشد در جایم خشک شدم. انگار ضربان قلبم نمی‌زد و انگار به‌جز نام مسعود چیزی را حس نمی‌کردم و نمی‌شنیدم. لحظه‌ای یاد امام علی (ع) افتادم، گفتم فقط او بود که با اسرایش این‌چنین می‌کرد. هم شک داشتم، هم دچار یک اطمینان قلبی شده بودم. بله این اولین لحظه پیوند من با برادر بود. انگار که قلبم را با خودش برد و تا اعماق وجودم نفوذ کرد. آن برادری که پیام برادر مسعود را آورده بود، چنان عادی و خودمانی نام مسعود را برد که گویی سال‌هاست او من و ما را می‌شناسد و فقط منتظر این لحظه بوده است. نمی‌خواهم داستان را طولانی کنم، بله این پیام برادر، ازآن‌پس همچنان و لحظه‌به‌لحظه در وجودم و ضمیرم هست، مانند الماسی حفظش کرده‌ام و همه‌جا و برای همه این ارزش برادر را میگویم.

در مهمانسرای مجاهدین

مجاهدین برای اسیران جنگی خودشان زندان نداشتند، بلکه محلی که به آنان اختصاص دادند را مهمانسرا می‌نامیدند و واقعاً هم بهتر از هر هتل ۵ ستاره بود. طی دوران بعد از عملیات مروارید و ایامی که عراق در محاصره غذایی و پزشکی و امکاناتی بود، علیرغم اینکه مجاهدین خودشان در محدودیت‌های کامل غذایی و پزشکی بودند، اما برای ما ۶ نفر که در مهمانسرای مجاهدین بودیم، همه‌چیز با دست‌باز مهیا بود. از خوراکی تا امکانات ورزشی و تلویزیون و کتاب و نشریه و حتی اگر می‌خواستیم رساله خمینی هم می‌توانستیم داشته باشیم. طی این مدت آنچه مرا جذب مجاهدین کرد، ارزش‌های بسیار زیبا و تأثیرگذار مجاهدین بود. روزها و ماه‌های اول نمی‌توانستم در مقابل مجاهدین، خمینی را نفی کنم؛ اما با دیدن و شنیدن جنایاتی که خمینی علیه مجاهدین در زندان‌ها کرده بود و با یادآوری آنچه خودم در ایران شاهدش بودم و از نزدیک دیده بودم، رفته‌رفته به مجاهدین نزدیک‌تر شدم. به‌طور خاص انقلاب ایدئولوژیکی مجاهدین و ترک تمام منافع فردی و زندگی خانوادگی برای رسیدن به آزادی مردمشان، بسیار برایم انگیزاننده و سرنوشت‌ساز بود. من در زندگی فردی خود، غرق ایدئولوژی فردیت و جنیست بودم اما همواره احساس می‌کردم گم‌شده‌ای در وجودم دارم و سرگردان هستم؛ اما انقلاب مجاهدین چشمم را به دنیای جدیدی از ارزش‌های انسانی و برابری زن و مرد و رهایی مرد از غل و زنجیرها برده ساز نگاه غیرانسانی به زن، نزدیک کرد و احساس کردم که دیگر آن گم‌شده‌ام را یافته‌ام.

طی این سالیان، رژیم فاسد خمینی و خامنه‌ای همواره در رسانه‌ها و یا توسط مزدورانشان بسیار علیه انقلاب مجاهدین لجن پراکنی می‌کنند و ذهن من هم آن زمان، بسیار آغشته به این شیطان سازی‌ها بود اما با دیدن مناسبات مجاهدین و این زنان و مردان پاکباز و پاکدامن، بسیار غرق شگفتی شدم. هر روز که می‌گذشت احساس فاصله بیشتری از نحوست خمینی و افکار پلیدش و نزدیکی به آرمان‌های مجاهدین پیدا می‌کردم. تا اینکه به نقطه‌ای رسیدم که حقانیت مجاهدین دیگر برایم بارز بود. من که در جبهه خمینی فکر می‌کردم دارم برای اسلام سلاح به دست گرفته‌ام و در این راه قدم برمی‌دارم، حالا بعد از فهم حقانیت مجاهدین و باطل بودن نظام فاسد ولایت‌فقیه در معرض انتخاب و انقلابی دیگر بودم.


خوب یادم است که قبل از آمدن برای همین عملیات، بسیار آرزوها داشتم، رفتن به دانشگاه و داشتن شغل مناسب و تشکیل خانواده …و حالا در معرض یک انتخاب قرار گرفته بودم. شیطان با بهانه‌های مختلف جلوی راهم ظاهر می‌شد و می‌گفت تو مثل این‌ها نیستی و اصلاً این‌ها تو را به خاطر گذشته‌ات و اینکه از جبهه مقابل بوده‌ای، قبول نمی‌کنند. چرا می‌خواهی خودت را خراب کنی؟ روز دیگر سراغم می‌آمد و می‌گفت سرنوشت پدر و مادر پیرت چه می‌شود؟ روز دیگر آرزوهایم را جلوی چشمانم قطار می‌کرد و البته تا حدودی هم موفق بود، چون لحظه انتخاب مرا به عقب می‌انداخت؛ اما ارزش‌های مجاهدین و خواهر مریم و برادر که همواره آرزوی یک‌لحظه دیدارشان را داشتم بر این لحظات شیطانی غالب بود و ریسمان انقلاب مرا به‌سوی خود می‌کشید. تا شبی که در ایام عاشورای حسینی زیارت برادر مسعود و خواهر مریم را از «سیمای مقاومت» دیدم.

داشتم ظرف می‌شستم که برنامه شروع شد، نفهمیدم چطوری نشستم و مشغول نگاه کردن شدم با هر بغض برادر و نیایش‌هایش، بغض می‌کردم، فقط در چهره‌اش خیره و گم‌شده بودم، وقتی او نهیب و فریاد زد «هل من ناصرا ینصرنی» تمام صورت و چهره‌ام غرق اشک شده بود ولی آن را از بقیه پنهان می‌کردم که کسی نبیند. او داشت در حرم سرور شهیدان مرا صدا می‌کرد. احساس شعف خاصی پیدا کردم و قلبم پر از عشق به مسعود شده بود. یادم آمد که وقتی با پدرم به مراسم عاشورا می‌رفتم، بارها به او می‌گفتم که ای‌کاش آن زمان، ما هم بودیم و در رکاب آقا شهید می‌شدیم. یک‌باره خود را در صحنه عاشورا دیدم، چه انتخابی زیباتر و بالاتر از این بود و رستگاری و فوزی بالاتر از این لحظات باشکوه انتخاب؟ در قلبم به برادر گفتم لبیک لبیک لبیک و احساس کردم که مجاهد شدم.

انتخاب و پیوستن به مجاهدین

شب خوابم نمی‌برد همه‌اش صدای برادر در گوشم زمزمه می‌کرد «هل من ناصرا ینصرنی». خوشحال و مسرور بودم که به او لبیک گفته‌ام. دیگر دلم پیش خانه و خانواده و زندگی آینده و تحصیلات نبود، چون از عشق او پر شده بود، قلم و کاغذی برداشتم و شروع به نوشتن کردم، بنام خدا و بنام خلق قهرمان ایران…، می‌خواهم که من را هم در صفوف مجاهدین بپذیرید و می‌خواهم که مجاهد باشم.

متن کامل نامه یادم نیست اما درخواستی نیازمندانه برای مجاهد شدن بود و گویی مسیری طولانی را یک‌شبه طی کردم. البته این لحظه انتخاب و انقلاب ثمره چند ماه کشاکش بین دو دستگاه ارزشی، بین زندگی و ذلت و انتخاب شرافت و مجاهد شدن بود.

خوب یادم است که بعد از نوشتن نامه درخواست پیوستن، روزی یکی از برادران مجاهد صدایم کرد و گفت علی‌اکبر برادر مسعود نماینده‌اش را فرستاده است که با شما ملاقات کند، کمی دلم ریخت ترسیدم مگر چه شده؟ اما از طرفی هم خوشحال بودم که نماینده رهبری می‌خواهد با من ملاقات کند. برایم قابل‌تصور نبود. لباس مرتب پوشیدم. مرا به بنگالی هدایت کردند، ناگهان با برادر مجاهد و صدیق نادر رفیعی‌نژاد مواجه شدم که او را در اخبار و در جلسات شورا از طریق برنامه سیما دیده بودم. همین‌که وارد شدم آن مجاهد بزرگوار با احساساتی انقلابی و سرشار مرا در آغوش کشید، رویم را بوسید، چنان فشارم داد که احساس کردم عطر و بویی از برادر مسعود به مشام رسید. من هم فشارش دادم و لحظاتی در آغوش هم بودیم و با دستان پرمهرش، به پشتم می‌زد. درست مثل تصاویری که از برادر در دیدار با مجاهدینش دیده بودم و حسرت‌به‌دلش بودم. گفت مرا مسعود فرستاده، او گفته است که «مبارزه سخت است خیلی ابتلائات و امتحانات دارد، از زن و زندگی هم خبری نیست، همه‌اش جنگ است». مسعود گفته «طی دورانی که میهمان ما بودی اگر کمبودی بوده از ما بوده، می‌خواهم که به آغوش گرم خانواده‌ات برگردی و دنبال زندگی خودت بروی!» بله این پیام همان مسعودی بود که چند شب قبل، در مقابل ضریح مطهر سرور شهیدان، ندای «هل من ناصرا ینصرنی» سر داده بود و حالا مرا مجدداً در نقطه انتخاب قرار داد. بعد گفت مجموعه‌ای از کتاب‌های سازمانی برای شناخت سازمان در اختیار شما قرار می‌گیرد و ادامه داد که مسعود گفته «ما حرکت آگاهانه می‌خواهیم، شعبان بی‌مخ نمی‌خواهیم». از این جمله خنده‌ام گرفت و او هم خندید.

راستی که آخوندهای جنایتکار چه اتهاماتی به مجاهدین می‌زنند که کسی حق انتخاب ندارد و همه (با معذرت از خوانندگان)‌ گوسفندوار تحت فرمان رجوی هستند! ای تف و لعنت بر شما آخوندها! همین ملاقات، چشمه‌ای دیگر از آرمان‌های پاک رجوی را نشان می‌داد که همواره پیروانش را به حرکت برمبنای آزادی و اراده و انتخاب تک‌به‌تک افراد فراخوانده است.

در آن لحظات احساس کردم که حالا لحظه پاسخگویی من است. وسط حرف‌های برادر نادر پریدم. گفتم «اول اینکه سلام عاشقانه من را به برادر مسعود برسان، رویش را بجای من ببوس و به او بگو من با گذشتن از خانه و زندگی و همه‌چیزم شما و آرمان مجاهدین را انتخاب کرده‌ام و این انتخاب یک‌شبه نبوده و شما را از میان کشاکش تمامی لحظات، انتخاب بین زندگی و بی‌شرافتی و شرافت و انسانیت انقلابی پیداکرده‌ام» برادر نادر رو به من کرد و گفت تا آنجایی که به برادر مسعود برمی‌گردد او همین است، چون مسعود رجوی است؛ اما من خود، شخصاً این انتخاب را به تو تبریک میگویم و خیلی مبارک است. از این جمله برادر نادر غرق شور و شعف شدم، مجدداً بلند شده او را در بغل گرفتم و در گوشش گفتم «یادت نره مسعود رو بجای من ببوسی» و او قول همین کار را داد… روحش شاد که هر وقت او را می‌دیدم، تمام وجودش عطر و بوی برادر را می‌داد، او مجاهدی سرشار از عشق به برادر بود. با خنده‌های زیبا و فراموش‌نشدنی.

روزی که انتظارش را می‌کشیدم

روزی که بعد از مدت‌ها منتظرش بودم فرارسید، اولین دیدار با برادر مسعود، شبی که تا صبح خوابم نبرد.

شب لباس فرم پوشیدیم به سالنی رفتیم که دیدم همه در یک صف بلند ایستاده بودند، سؤالم شد که این صف برای چیست؟ یکی از برادران گفت عجله نکن، می‌فهمی! صف که جلوتر رفت به نزدیک درب ورودی رسیدیم، یادم است یک پرده کشیده بودند، من دزدکی و به‌آرامی پرده را کنار زدم، دیدم یکی ایستاده و تک‌به‌تک بچه‌ها دارند با او دیده‌بوسی می‌کنند، دقت کردم دیدم برادر است! باورم نمی‌شد چون بعد از جنگ کویت، چند سالی بود که با مجاهدینش دیدار عمومی نداشت، خلاصه دل توی دلم نبود، صف جلو می‌رفت، داشتم با خود فکر می‌کردم «چی بهش بگم و او چی به من خواهد گفت؟» که یک‌دفعه دیدم در مقابلش قرارگرفته‌ام، یکی از خواهران مجاهد من را معرفی کرد، گفت: «این علی اکبره» بی‌اختیار درحالی‌که چشمانم غرق اشک شوق بود، خودم را توی آغوشش انداختم و فقط بوسش می‌کردم و گریه می‌کردم. بهش گفتم «برادر می‌خواستم مثل حر که از سپاه دشمن به سپاه امام حسین پیوست پوتین‌هامو در بیارم و خدمت شما برسم» خندید و سرم رو از روی شونه اش برداشت و در گوشم گفت «علی بند پوتینت رو سفت و محکم ببند باید برویم به تهران» گفتم «برادر چشم!» باز گفت «البته با انقلاب مریم» بعد که جدا شدم، مثل همه مجاهدین، مسیرم را گم کرده بودم. داشتم اشتباهی می‌رفتم توی بقیه جمع که برادری دستم رو گرفت و هدایتم کرد.

بله این خاطره‌ای از تاریخچه بسیار شکوهمند و گوشه‌ای از گنجینه سازمان مجاهدینه که خالق آن برادر مسعود و خواهر مریم هستند و تولد دوباره من هم در دل این تاریخچه نهفته است که خدا را به خاطر این سعادت و بودن در صفوف مجاهدین، شاکرم. چون طی این سالیان بودنم با مجاهدین تمامی ارزش‌های انسانی و انقلابی را از تک‌به‌تک آن‌ها کسب کرده‌ام. آن‌ها تمامی ضعف‌های مرا با ارزش‌های خود پوشانده‌اند و از نظر من هر یک از آنان، چه آن‌ها که از میان ما پرکشیدند و شهید یا صدیق شدند چه آن‌هایی که هستند و حاضرند، پیام‌آوران زمانه خود هستند و قابل پرستیدن. این حقیقت مجاهدین است که اگر انصاف هست، باید به آن گواهی داد.

حالا بگذار تا دشمن پست و حقیر هرچه می‌خواهد بر رهبری مجاهدین و تشکیلات مجاهدین و انقلاب مجاهدین بتازد،‌ اما اگر راست می‌گوید تنها یک نمونه و تنها یک همراه و هم‌فکر مانند ما مجاهدین، برای خودش تولید کند! هرگز قادر به چنین کاری نیست، چون چنین چسبی جز بر بستری از ارزش‌های انسانی، فداکاری برای همدیگر و مناسبات دمکراتیک و برابر ممکن نیست؛ بنابراین؛ این آرمان راهش را باز خواهد کرد و بی‌شک که پیروزی محتوم با طلوع خورشید مهر تابان یعنی خواهر مریم عزیز در سرزمین شیر و خورشید نزدیک است و تعهد ما مجاهدین رسانیدن او و برادر مسعود به مردم رنجدیده ایران است.

خدایا این آرزوی برادر مسعود را در پرتو انقلاب خواهر مریم و قیام مردم ایران و جانفشانیهای کانون‌های شورشی قهرمان محقق کن!

من ذره بدم، ز کوه بیشم کردی
پس مانده بدم، از همه پیشم کردی
درمان دل خراب و ریشم کردی
سرمستک و دستک زن خویشم کردی
من پیر فنا بدم، جوانم کردی
من مرده بدم، ز زندگانم کردی
می‌ترسیدم که گم شوم در ره تو
اکنون نشوم گم که نشانم کردی

علی‌اکبر عندلیبی
سالگرد عملیات بزرگ مروارید ارتش آزادیبخش ملی ایران

اشرف ۳ 

----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------
---------------------------------------------
----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

مسعود رجوی کیست؟

پخش زنده سیمای آزادی

توییتر اختر شبانه

مسعود رجوی: درماندگی بچه شاه از «سلطنت انتخابی» تا «فراسوی» سلطنت و جمهوری

Popular Posts

برچسب‌ها

مقالات سیاسی (1777) مجاهدین (1556) خامنه ای (1082) روشنگری (1051) رئیسی (723) ولایت فقیه (679) قیام (676) سپاه پاسداران (624) ایران (591) تحلیل سیاسی (553) انقلاب نوین (550) دزدی (546) آزادی (540) مبارزه (527) مسعود رجوی (518) مقالات اجتماعی (518) سرنگونی (479) کرونا (464) مریم رجوی (451) مقالات اقتصادی (423) تاریخ ایران (405) یادواره (403) سرکوب (381) اجتماعی (371) فقر (369) تاریخ معاصر (362) قتل عام۶۷ (356) خط فقر (350) خمینی (329) غارت (325) انقلاب ضد سلطنتی (323) چپاول (319) اختلاس (318) کانونهای شورشی (300) قیام سراسری (296) اقتصادی (295) گرانی (291) مدیا (287) فساد (280) قیام آبان۹۸ (276) آموزه سیاسی (264) بهداشت (264) آموزه تاریخی (263) وزارت اطلاعات (261) جنبش دادخواهی (257) سیاسی (256) شورای ملی مقاومت (246) شیطان سازی (236) تورم (224) اشرف۳ (206) جنگ سیاسی (196) زندان (193) آلترناتیو (188) تحریم انتخابات (187) شرایط عینی (185) بیکاری (184) زندانیان سیاسی (178) قربانیان کرونا (176) آمریکا (173) بحران آب (173) ویروس (173) اعدام (172) برجام (172) تاریخچه مجاهدین (169) تظاهرات (155) تروریسم (153) انتخابات۱۴۰۰ (150) حقوق بشر (150) گزارش خبری (144) شکنجه (142) واکسیناسیون (142) اقتصاد (139) انقلاب (135) سلطنت پهلوی (133) زنان (130) دادگاه (125) رژیم آخوندی (124) حمید نوری (120) اصفهان (116) خوزستان (115) رسانه (109) ساواک (107) جمهوری دمکراتیک (103) تحریم (102) استبداد دینی (100) انتخابات (99) مذاکره (99) افشاگری (98) رانت (98) دلتا (97) پیک پنجم (97) شهیدان (96) مجلس (96) سازمان مجاهدین خلق ایران (94) دیکتاتوری سلطنتی (92) اتمی (90) اوین (90) پیام (89) انقلاب مشروطه (88) قطعی برق (88) شاه (86) روسیه (84) جنایت علیه بشریت (82) مقاومت ایران (81) براندازی (80) اعتراضات سراسری (76) بسیج (76) اهواز (75) مقاومت (75) انتخابات قلابی (73) بودجه۱۴۰۱ (73) دیکتاتوری مذهبی (72) سپاه قدس (72) اختناق (71) تروریسم دولتی (71) واکسن (71) سخنرانی (70) انقلاب ۵۷ (69) تاریخ (69) تاریخ مشروطه (69) مصداقی (68) جنگ قدرت (67) معلمان (67) ارتش آزادیبخش (66) اعتراضات (66) بانک (66) فاز سیاسی (66) سازمان ملل (65) قوه قضاییه (65) اینترنت (63) بلوچستان (63) سانسور (62) شوش (62) اروپا (61) رسانه حکومتی (61) کابینه دولت (61) سیستان (60) محاکمه (60) انگلیس (59) روحانی (59) زندانی سیاسی (59) زاینده رود (58) گردهمایی (58) گرسنگی (58) شکنجه گر (57) کهکشان۲۰۲۱ (57) بودجه (56) ریاست جمهوری (56) هنر (56) حقوق زنان (55) سایبری (55) دیکتاتوری (54) سازمان مجاهدین (54) مزدوران (54) ارز (53) زندان گوهردشت (51) کارگران (51) گزارش (51) هنرمند (50) ۳۰خرداد (50) جوانان (49) مذهبی (49) موسی خیابانی (49) نفت (49) جنگ ایران و عراق (48) مسکن (48) آلبانی (47) ایدئولوژی (47) عراق (47) قاجار (47) مبارزه مسلحانه (47) بازنشستگان (46) مصدق (46) کتاب سیاسی (46) قیام خوزستان (44) ماه رمضان (44) کسری بودجه (44) دمکراسی (43) هسته ای (43) زباله گردی (42) غارت و چپاول (42) خامنه‌ای (41) بنیادگرایی (40) اسلام انقلابی (39) قالیباف (39) مهندسی انتخابات (39) شهرکرد (38) فضای مجازی (38) قیام آبان (38) اصلاح طلب (37) شیخ (37) فرهنگ (37) مشهد (37) آموزه فلسفی (36) تهران بزرگ (36) حقوق (36) دروغ (36) رژیم شاه (36) ستارخان (36) قاسم سلیمانی (36) فاشیسم دینی (35) پهلوی (35) اپوزیسیون (34) ایذه (34) دانشجو (34) شبکه های اجتماعی (34) کشاورزی (34) آشنایی با مجاهدین (33) استراتژی (33) بمب اتمی (33) جنایت (33) سیمای آزادی (33) بهبهان (32) جنگ کثیف (32) سیاست (32) لیست تروریستی (32) ادبیات (31) تکامل (31) رمضان (31) زندانی (31) عفوبین الملل (31) موسیقی (31) نقدینگی (31) نیروی انتظامی (31) کنفرانس (31) تهران (30) جنگ (30) خبرگزاری (30) راه حل سرنگونی (30) رضا خان (30) فلسفه (30) استکهلم (29) اعتصاب (29) اندیمشک (28) تبریز (28) دادخواهی (28) دانشگاه (28) فرانسه (28) مافیا (28) محیط زیست (28) مماشات (28) بودجه۱۴۰۰ (27) حضرت علی (26) خاطرات زندان (26) شعائر (26) شورش (26) قرآن (26) کودکان کار (26) آبادان (25) اسدالله اسدی (25) تأسیس سازمان مجاهدین (25) دورس (25) متروپل (25) وزارت خارجه (25) کردستان (25) کودکان (25) اشرف (24) امام حسین (24) انقلابی (24) بلژیک (24) تاریخ اسلام (24) روز جهانی کارگر (24) عاشورا (24) پارلمان اروپا (24) اسلام (23) انقلاب دمکراتیک (23) اوکراین (23) رضا شاه (23) روزنامه (23) عدالت (23) فیلترینگ (23) مزدور (23) کهکشان (23) ۳۰دی (23) اخبار (22) ترانه (22) تشکیلات بیرون زندان (22) سال تحصیلی (22) صلح (22) صیانت (22) قیام دیماه ۹۶ (22) مشروطه (22) کشتار (22) استثمار (21) تولید (21) سخنگوی مجاهدین (21) شورای نگهبان (21) فیک نیوز (21) ورزش (21) ولی فقیه (21) گزینه سرنگونی (21) آنتورپ (20) انگلستان (20) بسیجی (20) تاریخ بیداری ایرانیان (20) حوزه (20) زهرا مریخی (20) همیاری (20) پیک ششم (20) چین (20) خانواده (19) سیل (19) شعر (19) شورای مرکزی مجاهدین (19) فاصله طبقاتی (19) مالیات (19) مقالات تاریخی (19) چماقداری (19) آتش بس (18) آژانس اتمی (18) ثروت (18) دارو (18) دانش آموز (18) دستمزد (18) رفراندوم (18) سوئد (18) شاعر (18) قیام کارگران (18) مهاجرت (18) ۱۶آذر (18) بنیانگذاران سازمان مجاهدین (17) ترور (17) جامعه (17) حجاب (17) دانشگاه تهران (17) فروغ جاویدان (17) قیام دی (17) لاجوردی (17) کاظم رجوی (17) کتاب (17) گرسنگان (17) اتحادیه اروپا (16) حضرت محمد (16) روز دانشجو (16) صدور انقلاب (16) ظریف (16) پناهندگان (16) کودتای ۲۸مرداد (16) اژه ای (15) تشکیلات (15) جام زهر (15) رئیس جمهور برگزیده (15) فاشیسم مذهبی (15) آب (14) آذربایجان (14) ارتجاع (14) دیکتاتور (14) رجوی (14) شهدا (14) ضربه شهریور ۵۰ (14) مادران آبان (14) مایک پنس (14) پهباد (14) افغانستان (13) برانداز (13) جنگ جهانی (13) دولت (13) سلطنت طلب (13) شورای امنیت (13) فرهنگیان (13) قاچاق (13) قزاق (13) قیام بنزین (13) منوچهر هزارخانی (13) موقعیت انقلابی (13) ورزشکاران (13) پول (13) کهکشان۱۴۰۱ (13) ۳۰مهر (13) برق (12) بورس (12) جنگ ضد میهنی (12) خیانت (12) شورای ملی مقاومت ایران (12) آسوشیتدپرس (11) انقلاب ایدئولوژیک (11) حزب‌الله (11) خائن (11) خرمشهر (11) دلار (11) دمکراتیک (11) رای من سرنگونی (11) روز جهانی زن (11) زاهدان (11) سال۱۴۰۰ (11) سوریه (11) شادگان (11) شرایط ذهنی (11) شعار نویسی (11) صنعت (11) فوتبال (11) قرارداد ننگین (11) محمد حنیف‌نژاد (11) موزه قتل عام۶۷ (11) نشریه مجاهد (11) هواپیمای اوکراینی (11) چریک فدایی (11) چریکهای فدایی (11) یارانه (11) ۱۹بهمن۶۰ (11) اصلاحات (10) انجمن نجات (10) انقلابیون (10) بازجو (10) بحران (10) بیت کوین (10) خصوصی سازی (10) روز جهانی مبارزه با اعدام (10) سعید محسن (10) سلاح (10) سینما (10) شاهنشاهی (10) لرستان (10) لوییزا همریش (10) لیست شهیدان (10) مجاهد (10) مجاهدین خلق ایران (10) موسسان پنجم (10) موشکی (10) چهارمحال بختیاری (10) کودتا (10) ۴خرداد (10) آزادیخواهان (9) آشنایی با شورای ملی مقاومت (9) استراتژیک (9) اشغالگر (9) اومیکرون (9) ایران آزاد۲۰۲۱ (9) بیکاران (9) جنگ روانی (9) خاور میانه (9) خلیفه (9) خودمختاری (9) دفاع مقدس (9) رحمان کریمی (9) زری اصفهانی (9) طلسم جنگ (9) فرار شاه (9) فرهنگی (9) قیام سراوان (9) مرجان (9) ملاقات (9) میانجی (9) میلاد (9) نمایشگاه (9) نوروز۱۴۰۰ (9) نوید افکاری (9) نویسنده (9) هورالعظیم (9) واکسن فایزر (9) پروپاگاندا (9) کوچک خان (9) آری به جمهوری دمکراتیک (8) اصغر بدیع زادگان (8) اعدام بنیانگذاران مجاهدین (8) انقلاب فرهنگی (8) بنزین (8) جنگل (8) جنگل تراشی (8) حنیف نژاد (8) خاش (8) خاوران (8) خاورمیانه (8) خبرنگار (8) دهه ۶۰ (8) دیوید ایمس (8) دیپلماسی (8) سرجنگل (8) سوئیس (8) شجریان (8) فاجعه (8) فرعون (8) فیلم سینمایی (8) قانون اساسی (8) قیام دیماه ۹۸ (8) قیام ۸۸ (8) قیصر (8) مبارزه چیست (8) محرم (8) مطبوعات (8) کانون شورشی (8) کتاب امام حسین (8) کودتای ۲۸ مرداد (8) ۱۳آبان (8) ۱۷ژوئن (8) آرژانتین (7) ارتش آزادیبخش ملی ایران (7) اشرف رجوی (7) اصولگرا (7) اطلاعیه (7) اعتراض (7) انقلاب اکتبر (7) بازگشایی مدارس (7) بنی صدر (7) بهار (7) بیژن جزنی (7) جایزه نوبل (7) حزب توده (7) خبرگان (7) خواننده (7) دادگاه مردمی آبان (7) روز جهانی کودک (7) زبان (7) سرود (7) شهادت (7) صادرات (7) علی میهن دوست (7) قرارداد۲۵ساله (7) لباس شخصی (7) مجروحان قیام (7) مذهب (7) مرضیه (7) مزار شهیدان (7) مطالبات قانونی (7) منتظری (7) موزیک (7) ناصر صادق (7) واشنگتن (7) پرستاران (7) چهارشبنه سوری (7) کتا صوتی (7) کربلا (7) کرج (7) کوروش بزرگ (7) کوروش کبیر (7) گروگان (7) ۳۰فروردین (7) استبداد (6) استقلال (6) انجمن نجاست (6) اندیشه (6) انسان (6) انفجار امیا (6) برنامه ۱۰ ماده ای (6) تاریخ جهان (6) جمشید پیمان (6) جهان (6) خاطرات سیاسی (6) رمزارز (6) رهایی (6) زن (6) سعید بهبهانی (6) سپاه (6) شهرداری تهران (6) صنایع فولاد (6) عملیات مروارید (6) فروش اندام (6) فعال محیط زیست (6) لبنان (6) مردم (6) معلم (6) مقالات (6) میتینگ (6) هاشم خواستار (6) همبستگی (6) واکسن برکت (6) کارخانه (6) کتاب صوتی (6) ۳۰تیر (6) ۸ مارس (6) آزادی بیان (5) آلمان (5) استان (5) اسکاتلند (5) انقلاب صنعتی (5) بازرگان (5) بدهی (5) بهزاد معزی (5) حشدالشعبی (5) حکومت علی (5) داوود رحمانی (5) دفاعیات مجاهدین (5) دین (5) رباط کریم (5) رمضان۱۴۰۱ (5) سال نو (5) شب یلدا (5) طالقانی (5) عباس داوری (5) عید فطر (5) فاطمه (5) فولاد مبارکه (5) قتل عام (5) قیام 57 (5) قیام ضد سلطنتی (5) قیام عراق (5) قیام ۲۱دی (5) لاریجانی (5) لوییزا هومریش (5) لیبرتی (5) مالباخته (5) محسن رضایی (5) محمد حنیف نژاد (5) محمد زند (5) مقاومت سراسری (5) میرزا کوچک خان (5) نظرسنجی (5) وزرات اطلاعات (5) کانون (5) آلودگی هوا (4) استعمار (4) امام حسن مجتبی (4) انفال (4) ایران آزاد۲۰۲۲ (4) بهشت زهرا (4) بیانیه (4) بیوگرافی (4) تاریخ ایران (4) تاریخی (4) تجارت (4) تشیع (4) تمدن ایران (4) تیرباران (4) جنبش جنگل (4) جنگ خلیج (4) حزب جمهوری (4) حسن نوروزی (4) حسین فاطمی (4) خاتمی (4) خشونت (4) خشک سالی (4) دجال (4) دیالکتیک (4) رها بحرینی (4) سلطنت (4) سکولاریسم (4) شاملو (4) شانگهای (4) شب قدر (4) صمد بهرنگی (4) طالبان (4) ظلمت (4) عوام فریبانه (4) فروغ ایران (4) فرونشست زمین (4) قیام۳۰تیر (4) لمپن (4) محمد مخبر (4) میلیشیا (4) نطنز (4) نفتگران (4) نهضت ملی (4) نوروز۹۹ (4) پایداری (4) پیامبر (4) پیروزی (4) پیشتاز (4) کارگر (4) کتاب تاریخی (4) کنگره (4) کولبری (4) کویت (4) ۱۹فروردین۹۰ (4) آتش سوزی (3) آخوند کاشانی (3) آخوندی (3) آستان قدس (3) آقازاده ها (3) آگاهی (3) احزاب سیاسی (3) اربعین (3) ارومیه (3) اسناد (3) اعتراض سراسری (3) اندیکا (3) ایتالیا (3) ایرانیان (3) برف (3) بی بی سی (3) تاریخساز (3) تبعید (3) تحصیل (3) تخریب (3) تروریست (3) تلویزیون (3) جاسوس (3) جعبه سیاه (3) جنبش برابری (3) جنسیتی (3) حبیب خدا (3) حسین فارسی (3) حضرت زینب (3) حضرت فاطمه (3) حمله خارجی (3) حمید اسدیان (3) خاطرات (3) خدیجه (3) خودروسازی (3) داستان (3) راهرو مرگ (3) رفسنجانی (3) روز معلم (3) روشنایی (3) روشنفکر (3) زلزله (3) زیارت (3) سالن مرگ (3) سعید شاهسوندی (3) سکولار دمکراسی (3) شبکه تروریستی (3) شعر نو (3) شهر (3) صدام (3) عباسقلی صالحی (3) عرفان (3) عماد رام (3) عملیات چلچراغ (3) غلامحسین ساعدی (3) فارسی (3) فرانسوا میتران (3) فرشید نصر‌اللهی (3) فلسطین (3) قتلهای زنجیره ای (3) ماهشهر (3) مجمع عمومی ملل متحد (3) محمد ضابطی (3) محمود رویایی (3) مدارس (3) مسیحی (3) مصباح یزدی (3) ملی شدن نفت (3) منطقه (3) مواد مخدر (3) نسل کشی (3) نقاشی (3) نوروز (3) نوروز۱۴۰۱ (3) نیما یوشیج (3) هجرت بزرگ (3) هزارخانی (3) واکسن چینی (3) ژئوپلیتیک (3) ژنو (3) کتاب اجتماعی (3) کریسمس (3) کلنل پسیان (3) کی‌را رودیک (3) ۱۲اردیبهشت (3) ۱۷شهریور (3) ۳ژوئیه (3) ۵ مهر (3) آموزشی (2) آندرانیک (2) أزادی (2) اتحاد ملی (2) اتوبوس خوابی (2) اراذل (2) اسفند۹۸ (2) اصغر مهدیزاده (2) اصلاح طلبی (2) اصلاحات ارضی (2) اعتیاد (2) افطار (2) امام زین العابدین (2) امام سجاد (2) امام موسی ابن جعفر (2) امام هفتم (2) امجدیه (2) انسانیت (2) انقلاب سفید (2) اوباش (2) اکبر صمدی (2) ایران اینترنشنال (2) ایران فردا (2) ایران مرز پرگهر (2) بازیگر (2) بعثت (2) بنیاد برکت (2) بنیاد فرانس لیبرته (2) بوچا (2) بکتاش آبتین (2) بیسواد (2) تاریخ ا یران (2) تخت جمشید (2) ترامپ (2) ترک تحصیل (2) تفسیر (2) توسکا (2) جاوید رحمان (2) جنگ داخلی (2) حزب رستاخیز (2) حسین امیر عبداللهیان (2) حمایت (2) حمید مصدق (2) خسرو گلسرخی (2) خودکشی (2) دانیل میتران (2) دبیر کل سازمان ملل (2) درگذشت (2) دهخدا (2) دوران آماده باش (2) دیدار صلح (2) ذوالقرنین (2) رسول خدا (2) رشوه (2) رهبر مقاومت (2) رهبری (2) روح‌الله حسینیان (2) روز جهانی (2) روز جهانی حقوق بشر (2) زمستان (2) زوربا (2) زینب کبری (2) سازمان خبات کردستان (2) سازمان چریکهای فدایی خلق (2) ستار بهشتی (2) سعدی (2) سعید ماسوری (2) سوخت بر (2) سوختبران (2) شام غریبان (2) شاهزاده (2) شباهنگ (2) شهر ری (2) شوروی (2) شکوفه (2) شیخ محمد خیابانی (2) شیراز (2) صدور بحران (2) صدیقه مجاوری (2) طرح صلح (2) عبدالرضا شهلایی (2) عزیمت از فرانسه (2) عشق (2) علم (2) علی (2) علی ربیعی (2) عیسی آزاده (2) عیسی مسیح (2) فاطمه امینی (2) فاطمه مصباح (2) فرانکفورتر آلگماینه (2) فردوسی (2) فرقه (2) فریدون مشیری (2) فشافویه (2) فلاکت (2) قاضی محمد (2) قضاوت (2) قیمت (2) مبارزات (2) مبعث (2) مجازات (2) محسن معصومی (2) مریم قدسی مآب (2) مسجد فاطمه زهرا (2) مقبره کوروش (2) من اگر برخیزم (2) مهدی ابریشمچی (2) میرزاده عشقی (2) میهن تی وی (2) میکونوس (2) میکیس تئودوراکیس (2) نافرمانی مدنی (2) نظامی (2) نیروی قدس (2) نیشکر هفت تپه (2) هامبورگ (2) هیتلر (2) وطن (2) وفات (2) ویتنام (2) پاریس (2) پدرطالقانی (2) پرس تی وی (2) پرواز بزرگ (2) پرویز خزایی (2) ژیلبر میتران (2) کابل (2) کاروان بهار (2) کربلای۴ (2) کشاورزان (2) کهکشان۱۴۰۰ (2) یغمایی (2) یوسف نوری (2) یونان (2) FATF (1) آزادی هدایتگر مردم (1) آستفیک (1) آفریقا (1) آلبرتو نیسمن (1) آنالیا (1) آنتونیو گوترز (1) آهنگساز (1) ابراهیم ذاکری (1) ابراهیم مرادی (1) ابواحسن صبا (1) اتحاد (1) اجباری (1) احتکار (1) احمد رئوف بشری دوست (1) احمد رضایی (1) احمد مقدم (1) احمد وحیدی (1) احمدرضا جلالی (1) اخبار جعلی (1) اردشیر زاهدی (1) ارمنستان (1) ارژنگ داوودی (1) استاد (1) استقلال آمریکا (1) اسلامشهر (1) اسماعیل خطیب (1) اسماعیل شریف زاده (1) اسکاندیناوی (1) اسیر جنگی (1) اشرف هادی (1) اشرف پهلوی (1) اشپیگل (1) اصغر بدیع‌زادگان (1) اصلاح‌طلب (1) اف ای تی اف (1) افتخار (1) افسانه (1) الله قلی خان (1) المپیک (1) الکساندر مدوید (1) امام جعفر صادق (1) امام حسن عسکری (1) امام رضا (1) امام زمان (1) امام صادق (1) امام محمد باقر (1) امام هشتم (1) امیرخیزی (1) امیرپرویز پویان (1) امیرکبیر (1) انتخاب (1) انجیل (1) انفجار حرم امام رضا (1) انقلاب کبیر فرانسه (1) اوریانا فالاچی (1) اپورتونیسم (1) ای ایران (1) ایران گیت (1) ایلیرمتا (1) ایندیپندنت (1) اینستاگرام (1) بالکان (1) بختیار (1) برلین (1) بنان (1) بند۲۰۹ (1) بهرام عالیوندی (1) بهرام عین اللهی (1) بویراحمد (1) بگو نه (1) بیرجند (1) بیروت (1) بیژن مفید (1) تئاتر و سینما (1) تابلو (1) تاریخ شفاهی (1) تاریخ فرانسه (1) تاریکی (1) تاسوعا (1) تاکتیک (1) تبیین جهان (1) تجزیه (1) تحریف (1) تختی (1) تروریستی (1) تریتا پارسی (1) تصنیف (1) تلگرام (1) تنگستان (1) توحید (1) توماج صالحی (1) توماس سانکارا (1) ثریا ابوالفتحی (1) ثقه‌الاسلام (1) جامعه المصطفی (1) جان مترکه (1) جایگاه انسان (1) جدایی دین از دولت (1) جریان اپورتونیستی چپ‌نما (1) جعفر کاظمی (1) جعلیات (1) جمعه سیاه (1) جمهوری خواه (1) جنبش تنباکو (1) جهاد کشاورزی (1) حبیب خبیری (1) حبیب‌الله بدیعی (1) حج (1) حجت زمانی (1) حسن اشرفیان (1) حسن ظریف (1) حسن ظریف ناظریان (1) حسن فیروزآبادی (1) حسین دهلوی (1) حسین طائب (1) حسین گل گلاب (1) حسینیان (1) حضرت معصومه علیها سلام (1) حضرت مهدی (1) حماس (1) حمید لاجوردی (1) حنیف عزیزی (1) حنیف‌نژاد (1) حکایت (1) حکومت (1) حکومت نظامی (1) خانواده شفایی (1) خدا (1) خطر (1) خلق (1) خلقت انسان (1) خلیل رضایی (1) خواهران میرابال (1) دانشمند (1) دانشیان (1) داوود باقروند (1) دختر آبی (1) دلوار (1) دمکراسی خیانت شده (1) دهقانان (1) دوباره می‌سازمت وطن (1) دکتر حسین گل‌گلاب (1) دی (1) دین و مذهب (1) دیوید کلیگور (1) ذوب آهن (1) رادیو مجاهد (1) رزمناو پوتمکین (1) رزمنده (1) رستاخیز (1) رستم قاسمی (1) رسول تبریزی (1) رسول مشکین فام (1) رشنگری (1) رضا رضایی (1) رضا شمیرانی (1) رضا پهلوی (1) رمضان۱۴۰۰ (1) رنگ روغن (1) روحانی مترقی (1) روح‌الله خالقی (1) روز جهانی صلح (1) روز جهانی معلم (1) روزجهانی منع خشونت علیه زنان (1) روس تزاری (1) رپ اعتراضی (1) ریچارد رابرتس (1) زادی (1) زاگرس (1) زمین (1) زندان تهران بزرگ (1) زهره صمدی (1) زینب (1) زینب پاشا (1) زینت میرهاشمی (1) سارق انقلاب (1) سال میلادی (1) سراوان (1) سرویس جهانی (1) سعید اقبالی (1) سعید سلطانپور (1) سنگسار (1) سهام (1) سهراب سپهری (1) سواد (1) سولماز ابوعلی (1) سولیوان (1) سونگون (1) سپ (1) سی ان ان (1) سیامک نادری (1) سیاهکل (1) سیاوش سیفی (1) سیزده بدر (1) سیمین بهبانی (1) سیمین بهبهانی (1) سیمین دانشور (1) شخصیتهای ایرانی (1) شریف واقفی (1) شستا (1) شمال (1) شهر مهران (1) شهر کرد (1) شهرزاد احسانی ناطق (1) شهرقصه (1) شهلا حریری مطلق (1) شکرالله پاک‌نژاد (1) شیخ فضل الله نوری (1) شیر و خورشید (1) شیلی (1) شیوا ممقانی (1) صالح کهندل (1) صدای مجاهد (1) صیاد شیرازی (1) ضرغامی (1) طبری (1) طنز سیاسی (1) عارف قزوینی (1) عدالت در اسلام (1) عزت الله مقبلی (1) عزیز فولادوند (1) عقیده (1) علمی (1) علی اکبر اکبری (1) علی اکبر دهخدا (1) علی صارمی (1) علی صالح آبادی (1) علی مطهری (1) علی همتیان (1) علیرضا جعفرزاده (1) علیرضا خالوکاکایی (1) عملیات (1) عملیات آفتاب (1) عکاسی (1) عکس (1) عیاران (1) عید قربان (1) عید مبعث (1) غرب (1) غلامحسین اسماعیلی (1) غلامحسین بنان (1) غلامرضا تختی (1) غلامرضا مسعودی (1) فاطمه زهرا (1) فاطمه صادقی (1) فتانه زارعی (1) فدایی خلق (1) فرخی یزدی (1) فردوست (1) فولاد (1) فیزیک (1) قاتلان ۶۷ (1) قاسملو (1) قانون کار (1) قربانعلی حسین نژاد. (1) قربانیان (1) قرن پانزدهم (1) قرنطینه (1) قزلحصار (1) قزوین (1) قم (1) قهرمان (1) قیام تنگستان (1) قیام روشنگری (1) لاهیجان (1) لغت نامه (1) لنین (1) لوازم التحریر (1) لوموند (1) لویزان (1) لیبی (1) مادر شایسته (1) مادران خاوران (1) مارکز (1) ماکرون (1) مایکل وایت (1) مثنوی (1) مجتبی اخگر (1) مجید اسدی (1) مجید صاحب جمع (1) محسن زادشیر (1) محمد اسلامی (1) محمد تهرانچی (1) محمد خدابنده‌لویی (1) محمد ری شهری (1) محمد سیدی کاشانی (1) محمد صادق (1) محمد محدثین (1) محمد مهدی اسماعیلی (1) محمد کاظم (1) محمد کرد زنگنه (1) محمدباقر شفتی (1) محمدرضا ایرانپور (1) محمدرضا سعادتی (1) محمدرضا قرایی آشتیانی (1) محمدعلی توحیدی (1) محمدعلی حاج آقایی (1) محمود عسگریزاده (1) محمود مهدوی (1) مدرس (1) مدرک تقلبی (1) مرتجعین (1) مرتضی حنانه (1) مرد (1) مرز پرگهر (1) مرغ سحر (1) مریلند (1) مریم بختیاری (1) مریم گلزاده غفوری (1) مسجد سلیمان (1) مسعود احمدزاده (1) مسعود خدابنده (1) مسعود راتبی (1) مسعود صفدری (1) مسعود مقبلی (1) مسیح (1) معصومه عضدانلو (1) ملا نصرالدین (1) ملک الشعرا (1) مناسک حج (1) منافقین (1) منوتو (1) منوچهر براتی (1) منوچهر سخایی (1) منوچهر طاهر زاده (1) منیره رجوی (1) مهدی دیباج (1) مهدی رضایی (1) موسسات خیریه (1) موشک باران (1) مولانا (1) مژگان پارسایی (1) مژگان کوکبی (1) مکه (1) میتران (1) میدان میلیونی (1) میدان ژاله (1) میرزا رضا کرمانی (1) میلیونی (1) ناصر دیوان کازرونی (1) ناصرالدین شاه (1) ناظم حکمت (1) نامه (1) نایاک (1) ندا حسنی (1) نروژ (1) نرگس غفاری (1) نسرین پارسیان (1) نصرالله زرین پنجه (1) نمایشنامه (1) نماینده (1) نورمراد کله جویی الوار (1) نوروز۱۴۰۳ (1) نوری علا (1) نیمه شعبان (1) نیویورک تایمز (1) نیکسون (1) هائیک هوسپیان مهر (1) هالیوود (1) هایک هوسپیان مهر (1) هجرت (1) هلدینگ (1) همایون کهزادی (1) همدان (1) ولادت (1) ولی‌الله فیض‌مهدوی (1) ویلیام هزلیت (1) وین (1) ویکتور خارا (1) پابلو نرودا (1) پاسارگاد (1) پروین اعتصامی (1) پرچم (1) پمپئو (1) پهلوان (1) پهلوان فیلابی (1) پوریای ولی (1) پیمان جبلی (1) پیک شادی (1) چارلی چاپلین (1) چه باید کرد (1) چه گوارا (1) چپ نما (1) ژنرال اودیرنو (1) ژنرال دوگل (1) کاخ سفید (1) کارنامه (1) کارنامه سبز (1) کارگردان (1) کاریکاتور (1) کانادا (1) کرامت الله دانشیان (1) کریمپور شیرازی (1) کشتی (1) کشور (1) کشیش (1) کشیش دیباج (1) کشیش میکائلیان (1) کلیسا (1) کمیسیون اقتصاد (1) کمیسیون کار (1) کنکور (1) کهشکان (1) کهکیلویه (1) کوثر (1) کودتانی فرهنگی (1) کودتای سوم اسفند (1) کولبران (1) کیفرخواست (1) گاردین (1) گاندی (1) گلرخ ایرایی (1) گلزاده غفوری (1) گلستان (1) گلسرخی (1) گور جمعی (1) گوهر مراد (1) گیسو شاکری (1) یاسرعرفات (1) یروم ستاقیان (1) یزدی (1) یعقوب ترابی (1) یونایتد پرس (1) یونسکو (1) یک شاخه گل (1) ۱۰شهریور (1) ۱۴اسفند (1) ۱۸تیر۷۸ (1) ۱۹بهمن۴۹ (1) ۲۶مهر (1)

بایگانی وبلاگ

پیام مسعود رجوی در دومین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی

پست ویژه

«رئیس‌جمهور برگزیده‌ی مقاومت» یعنی چه؟

مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

جدیدترین مطالب

بازدید از وبلاگ

مانور بزرگ جنگی سیمرغ رهایی ارتش آزادیبخش ملی ایران