بیت خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی اقتصادی-۹

بیت فاسد خامنه ای ۹
نگاهی به قسمت‌های پیشین:
بنا بر اصل ۴۴قانون اساسی رژیم، اقتصاد کشور باید در سه بخش دولتی، تعاونی، و خصوصی برنامه‌ریزی شود.
تنها یک ماه پس از انتخاب پاسدار احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴، خامنه‌ای طی ابلاغیه‌ای، اصل ۴۴را بازتفسیر کرد و خواستار کوچک‌تر شدن دولت و خواهان خصوصی‌سازی بخش عمده‌یی از اقتصاد شد.
طبق تفسیرخامنه‌ای، خصوصی‌سازی، مالکیت را از بخشهای قابل حسابرسی دولتی به بخشهای دیگرِ حکومت که اساساً تحت استیلای ولایت‌فقیه است منتقل کرد که مشمول هیچ نظارت عمومی‌ای نمی‌شوند.
و به این ترتیب یک امپراطوری عظیم مالی، خدماتی، صنعتی و حتی زراعی که مطلقاً دور از نظارت و حسابرسی مردم
و حتی مجلس رژیم است، شکل گرفت.
یک تئوکراسی با ۱۴امپراتوری اقتصادی ولایت‌فقیه

 در سلسله مقالات قبلی به چرخه غیرشفاف و فساد انگیز ذاتی اقتصاد تحت سلطه ولایت‌فقیه و این‌که دارایی و ثروت مردم ایران درکجا هزینه شده است پرداختیم. بخشی از درآمدها در خلال اختلاس‌ها، رشوه‌خواری‌ها و وام‌های بزرگ بانکی بازگردانده نمی‌شوند و به‌طور کلی در چرخه غیرشفاف رانت‌خواری و اختلاس ولایت‌فقیه چپاول و غارت شده و یا صرف اتمی و موشک سازی برای حفظ بقای استبداد حاکم می‌شود. رژیمی که علاوه بر کنترل مطلق جامعه، به سائقه طینت خود به صدور ارتجاع و تروریزم، ساختن بمب و انقباض درونی به بهای فقر، بیکاری، گرانی و سفره خالی مردم به آنها احتیاج دارد.
در ادامه بررسی چگونگی شکل‌گیری امپراطوری عظیم مالی و عوامل مؤثر در ساختار بیت خامنه‌ای به سپاه پاسداران و نظامی سازی به جای خصوصی‌سازی و بنیادهای وابسته به سپاه پاسداران پرداخته می‌شود.

تمساح‌ها چگونه اژدها شدند؟
علاوه بر ” ستاد اجرایی فرمان خمینی“ که بزرگترین تراست مالی منطقه و متعلق به خامنه‌ای است، سپاه پاسداران نیز، خود یک دولت اقتصادی دیگر است که فقط یک قرارگاه آن ” قرارگاه سازندگی (ضد) خاتم الآنبیاء“ با مالکیت دهها کمپانی و صدها گروه مالی، صنعتی، تولیدی و شرکت‌های مقاطعه کاری، و با در اختیار داشتن صدها اسکله و فرودگاه خصوصی، مستقلا به‌عملیات اقتصادی مشغول است و مانند بنیادهای متعلق به خامنه‌ای و آستان قدس و... اساساً دارای معافیت مالیاتی هستند.
 سپاه پاسداران به‌مثابه گله تمساح های سیری ناپذیر از بدو پیروزی انقلاب هم‌چنان برجان، مال و ثروت مردم ایران چنگ انداخته است. امروز تأثیر فعالیت‌های مالی سپاه و بسیج بر اقتصاد و جامعه ایران بسیار گسترده است. دخالت سپاه، بازار اقتصاد ایران را به ویرانی کشانده و « بخش خصوصی» در اقتصاد ایران را به حاشیه رانده است.
بخشی از مؤسسات اقتصادی سپاه که مستقیماً در فساد و اختلاس شرکت دارند

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا ۶اسفند۹۷روحانی در جمع مدیران وزارت کار گفت: «خصولتی یعنی آزاد. [اما] نه مردم و نه دولت، هیچ اطلاعی از آنها ندارد».
با حضور سنگین سپاه « بخش عمومیِ غیردولتی» نیز به نابودی کشیده شد، زیرا مبالغ زیادی از سرمایه‌های عمومی، پنهان از دید مردم و به شکل یارانه‌های بی‌حساب در اختیار شرکت‌های وابسته به سپاه قرار می‌گیرد. نتیجه این غارت و چپاول، به خاک سیاه نشاندن ۶۵میلیون ایرانی در زیرخط فقر است.
برای فهم بیشتر و عمیق‌تر نقش سپاه در اقتصاد ایران، کیهان خامنه‌ای در۱۶خرداد۹۶نوشت:
«قانون تحریم جدید S.۷۲۲آمریکا سعی می‌کند با متهم کردن سپاه پاسداران به تروریسم، سپاه و افراد مرتبط با آن را در سراسر دنیا با مسدود کردن دارایی و منع معاملات مواجه کند. از آنجایی که افراد و نهادهای گوناگون مختلفی چه در داخل ایران اعم از دولت، صدا و سیما، دانشگاه، شرکتها و... و چه خارج از ایران با سپاه پاسداران مرتبط هستند، اعمال این تحریم در واقع منافع اقتصادی ایران در سطح ملی(بخوانید منافع بیت خامنه‌ای) را دچار اختلال می‌کند.»
 چگونگی شکل‌گیری اژدهای ولایت‌فقیه در بلعیدن اقتصاد ایران

 ورود سپاه به اقتصاد کشور
سپاه پاسداران به وسیله دو بازوی خود یعنی« بنیاد تعاون سپاه» و« قرارگاه سازندگی خاتم الآنبیا» در کلیه زمینه‌ها، اقتصاد ایران را در انحصار خود گرفته است.
بنیاد تعاون سپاه پاسداران قدیمی‌ترین ارگان اقتصادی سپاه است که در سال ۱۳۶۵تأسیس و در سال ۱۳۶۷در زمان جنگ ایران و عراق موجودیتش رسما اعلام شد.
متعاقباً در سال ۱۳۶۸قرارگاه مهندسی جنگی خاتم الآنبیا به‌دستور خامنه‌ای تبدیل به قرارگاه سازندگی خاتم گردید تا فعالیت‌های اقتصادی سپاه در دوران بعد از جنگ را به‌دست گیرد. تقسیم کار بین این دو ارگان به این صورت است که قرارگاه خاتم و شرکت‌های تابعه آن بیشتر در کارهای سازندگی از پل سازی، موشک سازی، تونل سازی و استخراج نفت فعال است و بنیاد تعاون سپاه در تجارت و بازرگانی سرمایه‌گذاری کردند.
خامنه‌ای، علاوه بر بنیاد تعاون سپاه در دهه ۷۰بنیادهای تعاون بسیج، بنیاد تعاون نیروهای انتظامی، بنیاد تعاون ارتش و بنیاد تعاون وزارت دفاع را هم تأسیس کرد.
بر پایه قانونی که در سال ۱۳۷۳از تصویب مجلس رژیم گذشت اجازه تشکیل شرکت‌های عمرانی و خدمات به نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه داده شد. پروژه‌هایی با میلیاردها ریال بودجه در زمینه سد و راهسازی و احداث تأسیسات، به شرکت‌های وابسته به سپاه از جمله قرارگاه خاتم الآنبیاء واگذار گردید.
قدم اصلی و دروازه ورود سپاه پاسداران به تجارت و فعالیت‌های اقتصادی با استناد به اصل ۱۴۷قانون اساسی رژیم صورت گرفت. (دولت باید در زمان صلح از افراد و تجهیزات ارتش در کارهای...تولیدی و جهاد سازندگی و...استفاده کند).
به این ترتیب سپاه بعد از جنگ ایران و عراق وارد فعالیت‌های اقتصادی شد و در گام اول حدود۳۰درصد از توان مهندسی سپاه وارد کارهای اقتصادی گردید. طرح‌های اقتصادی سال ۱۳۸۳سپاه پاسداران ۱۲میلیارد دلار می‌باشد.
 فرمان خامنه‌ای به معافیت بنیاد‌های سپاه از مالیات
مطابق فرمان خامنه‌ای در سال ۱۳۷۲بنیاد تعاون سپاه و بسیج از پرداخت مالیات معاف شدند. فرمان خامنه‌ای بابت معافیت مالیاتی سپاه پاسداران بشرح زیراست: « نظر به این‌که اساسنامه بنیاد تعاون بسیج به تصویب مقام معظم رهبری رسیده و به موجب ماده ۱۲آن مجموعه بنیاد در ردیف اشخاص مذکور در ماده ۱۳۳قانون مالیاتهای مستقیم اسفندماه ۱۳۶۶و اصلاحیه بعدی آن می‌باشد.
لذا با اتخاذ ملاک از رأی شماره۳۰/ ۴- ۱۲۷۰۲مورخ۵/۱/۱۳۷۲هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی که قبلاً در خصوص بنیاد تعاون سپاه صادر گردیده است، مفاد بخشنامه شماره۳۰/۴- ۱۰۶۶/ ۱۵۷۱۶مورخ ۲۷/۳/ ۱۳۷۴در مورد بنیاد تعاون بسیج نیز جاری خواهد بود».
 فرمان خامنه‌ای بابت معافیت مالیاتی نهادهای اقتصادی سپاه پاسداران

 تعاونیهای سپاه پاسداران و دولت احمدی‌نژاد
با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد، قراردادهای اقتصادی سپاه ابعاد گسترده‌یی یافت. پس از روی کار آمدن احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴، خامنه‌ای طی ابلاغیه‌ای، اصل ۴۴را بازتفسیر کرد و طی فرمانی خواهان خصوصی‌سازی بخش عمده‌یی از اقتصاد شد، از جمله:
اختصاص بانکداری توسط بنگاهها و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های تعاونی، صنایع بزرگ، صنایع مادر وکلیه امور پست و مخابرات و راه و راه‌آهن، هواپیمایی و کشتیرانی.
این فرمان در ۸بهمن ۱۳۸۶به‌صورت قانون درآمد و بر اساس آن ۱۱۰تا ۱۲۰میلیارد دلار از ثروت دولتی کشور را به بخش خصوصی واگذار کرد. (سایت مجمع تشخیص ۱خرداد۸۴) ساختاری که بر پایه گسترش نامحدود و به‌اصطلاح «بخش عمومی» شکل گرفت تا اختیار بخش اعظم اقتصاد کشور را از دولت به شخص ولی‌فقیه منتقل کند!
در یک مورد در تیرماه سال ۱۳۸۵دو میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی دولت به قرارگاه خاتم الآنبیا سپاه برای قراردادهای جدید پرداخت گردید.
قابل‌ توجه این‌که در سال ۸۵تنها در طول یک ماه قرارگاه خاتم الآنبیا سه قرارداد بزرگ به ارزش ۷میلیارد دلار در زمینه نفت و گاز با دولت منعقد نمود.
برابر ارزیابیهای جدید در سال ۱۳۸۶شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران بیش از ۵۷درصد از واردات کشور و ۳۰درصد از صادرات غیرنفتی را در کنترل خود دارد و درآمدهای سپاه از این معاملات سالیانه بیش از ۵میلیارد دلار است.

گستره فعالیت‌های اقتصادی و غارت‌گری سپاه پاسداران
محمدعلی جعفری، فرمانده وقت سپاه، در تیرماه ۸۹گفته بود: «بر اساس تدابیر و فرماندهی کل قوا عمل سپاه صرفاً عمل نظامی نبوده و این سازمان عظیم باید در همه زمینه‌های سیاسی، امنیتی و فرهنگی آمادگی حضور داشته باشد.»
حمید رضا برادران رئیس سابق سازمان مدیریت اعلام کرده است که ۳۵درصد گردش کار مالی و اقتصادی کشور توسط شبه دولت اداره می‌شود.
بیش از ۵۰۰شرکت بزرگ و کوچک متعلق به سپاه در حال فعالیت می‌باشد که شعبات این شرکتها در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تا آسیای میانه، جنوب شرقی آسیا،کشورهای اروپائی، آفریقا و آمریکایی لاتین فعالیت می‌کنند. سپاه تنها در امارات متحده عربی دارای ۴۸۳شرکت وشعبه پوششی دارد.
در حال حاضر یک‌سوم واردات کشور از طریق بازارهای غیرقانونی، اقتصاد زیرزمینی و اسکله‌های غیررسمی توسط سپاه پاسداران صورت می‌گیرد و به این منظور سپاه پاسداران ۱۸۱اسکله غیرقانونی در سراسر کشور در دست دارد که ۶۰اسکله آن را در جنوب کشور ایجاد کرده است.
علاوه براین برخی فرودگاههای خاص نیز برای این منظور در کنترل سپاه می‌باشد از جمله فرودگاه پیام کرج. از این فرودگاه سپاه به‌عنوان تبادلات تجاری مثل گوشت و... حمل سلاح به سوریه استفاده می‌کند.
احمدی‌نژاد در تکمیل قدرت و پشتوانه فعالیت‌های اقتصادی این کارتل، بسیاری از فرماندهان سپاه را به‌عنوان وزرای کابینه و رؤسای مؤسسات دولتی منصوب نموده است.

نظامی سازی به جای خصوصی‌سازی! پنجه‌های سپاه بر اقتصاد کشور
طبق تفسیرخامنه‌ای از اصل ۴۴قانون اساسی که هدفش به‌اصطلاح خصوصی‌سازی بود، در واقعیت خامنه‌ای مسیرسپاه پاسداران به بخشهای گسترده‌تری از اقتصاد کشور را باز کرد.
خریدهای سپاه و بسیج با اعتبارات و کمک مالی نهادهایی مانند «تعاونیهای سپاه» و« تعاونی بسیج »و شرکت‌های وابسته انجام می‌شود. سپاه دارای مؤسسات وابسته‌ای چون بنیاد تعاون سپاه و مؤسسه مالی-اعتباری انصار است. این نهادها خود را بانک غیرانتفاعی یا بانک اسلامی می‌نامند، ولی حمید تهران فر، مدیرکل نظارت بر بانکها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی در۶دی ۱۳۸۸به خبرگزاری حکومتی ایسنا گفت:
«همه کار می‌کنند جز قرض‌الحسنه. اینها به‌عنوان بازوهای مالی سپاه و بسیج در بازار بورس تهران و دیگر جاها عمل می‌کنند و سهام شرکتها را می‌خرند.»
بنا‌ به گزارش خبرگزاری ایسنا (رژیم) در تاریخ۲۵دی ۹۷: بانک سرمایه به ۱۴هزار میلیارد تومان از اموال فرهنگیان خیانت در امانت کرده است. اکثر نفرات هیات مدیره بانک از پاسداران در منصب وزیر و یا معاون در مناصب دولتی هستند. از جمله هادی رضوی(داماد شریعتمداری وزیر کار روحانی)،پاسدار حسین هدایتی، پاسدار پرویزکاظمی (‌وزیر رفاه و تأمین اجتماعی احمدی‌نژاد در دولت نهم از۹۱تا ۹۴جزء هیت مدیره بانک سرمایه بود).

«بنیاد تعاون سپاه» اژدهای رانت‌خوار خامنه‌ای
بنیاد تعاون سپاه که در ۱شهریور ۱۳۶۵تأسیس شده بود، اکنون به یکی از بازیگران عمده اقتصاد ایران تبدیل شده است. از این بنیاد به‌عنوان قوی‌ترین نهاد پولی کشور نام برده می‌شود. در اساسنامه‌ این به‌اصطلاح تعاونی، ماده ۴، گفته شده است که «سرمایه اولیه بنیاد در تاریخ تأسیس ده میلیون ریال می‌باشد که از طرف مقام معظم رهبری اهدا گردیده است». در ماده ۲۳آن تصریح شده که «کلیه سرمایه و دارایی‌های بنیاد متعلق به مقام معظم ولایت‌فقیه بوده و در صورت انحلال بنیاد پس از تسویه کلیه مایملک و دارایی‌های آن در اختیار معظم له قرار خواهد گرفت».
امروز سپاه پاسداران با بیش از ۵۰۰هلدینگ اقتصاد ایران را به‌دست گرفته است. سؤال اینجاست که سپاه پاسداران این میلیاردها دلار را برای خرید بنگاهها و شرکتها از کجا آورده است؟
بخشی از فعالیت‌های افسانه‌ای سپاه پاسداران که به فرمان خامنه‌ای تحت عنوان واگذاری بنگاههای دولتی به بخش عمومی غیردولتی اختصاص یافته و در این سالیان اموال مردم را به یک دهم قیمت غارت کرده‌اند، عبارتند از:
۱شرکت مخابرات ایران: با۲۲میلیون خط زمینی و ۳۳میلیون موبایل به‌مبلغ ۹میلیارد دلار ارزش گذاری شد و سپاه ۸/۷میلیارد دلار بابت آن پرداخت. قیمت واقعی شرکت مخابرات ایران حداقل ۴۵میلیارد دلار برآورد شده بود.
۲شرکت سرمایه‌گذاری غدیر: یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری شامل داروسازی سینا، شرکت فناوران، سیمان سپاهان، سیمان کردستان، بانک پاسارگاد، سیمان شرق، کارخانجات ایران استیل، پتروشیمی زاگرس و صدها شرکت کوچکتر، به‌مبلغ ۱.۵میلیارد دلار قیمت‌گذاری شد، اما سپاه بابت آن ۰.۹میلیارد دلار پرداخت کرد. قیمت واقعی آن ۴میلیارد دلار برآورد شده است.
۳پالایشگاه اصفهان ۱/۲میلیارد دلار توسط سپاه خریداری شد.
۴بانک پارسیان: از ۱۹میلیارد دلار ارزش بانک پارسیان، سپاه صاحب ۷/۱میلیارد دلار آن است
۵صنایع پتروشیمی ایران: ۶۰درصد از این شرکت متعلق به سپاه است با ارزش ۸۰۰هزار دلار
۶پتروشیمی مارون: ۱۹درصد مالکیت از آن سپاه می‌باشد به ارزش ۶۰۰میلیون دلار
۸صنایع آلومینیوم ایران: به قیمت ۴۰۰میلیون دلار توسط سپاه خریده شد. تنها ارزش زمینی که کارخانه‌ها در آن واقع شده ۳۰۰میلیون دلار برآورد می‌شود.
۹معادن فلزات انگوران: به ارزش ۲میلیارد دلار است که سپاه به قیمت ۸/۱میلیارد دلار خریده است.
۱۰بانک‌های صادرات، ملت و تجارت: ۱۰الی ۱۵درصد سهام این بانکها متعلق به سپاه است (ارزش نامعلوم)
۱۲صنایع دریایی صدرا: به قیمت ۱۵۰میلیون دلار توسط سپاه خریداری شد. ارزش واقعی ۱میلیارد دلار است.
۱۴شرکت تاید واتر خاورمیانه: در اسکله رجایی بندرعباس که ۶۰درصد کل واردات/صادرات ایران از طریق آن انجام می‌گیرد، به قیمت ۳۰۰میلیون دلار توسط سپاه خریداری شد.
۱۵صنایع استیل مبارکهبا ارزش ۳میلیارد دلار (سهامدار)
۱۶بانک سینا: به ارزش ۴۰۰میلیون دلار و با ۲۶۰شعبه در سراسر کشور توسط سپاه خریداری شد.
۱۷شرکت توسعه شهری توس گستر: به ارزش ۵۰میلیون دلار توسط سپاه خریداری شد.
۱۸ترأکتور سازی تبریز: با ارزش واقعی ۴۰۰میلیون دلار و به قیمت ۱۷۰میلیون دلار توسط سپاه خریداری شد.
۱۹شرکت سرمایه‌گذاری مهر ایرانیان: از جانب سپاه ۱۴۰میلیون دلار برای راه‌اندازی ۲۴کارخانه آرد در ۲۴استان سرمایه‌گذاری کرده است.

تعدادی از بانک‌های متعلق به سپاه که زیر نظر سپاه فعالیت می‌کنند:
بانک قوامین: با ۸۵۰میلیون دلار مایملک (سرمایه بانک قوامین ظرف ۶ماه از ۳۵۰میلیون دلار به ۸۵۰میلیون دلار افزایش یافته است)
بانک مهر متعلق به بسیج: ظرف چند ماه سرمایه بانک مهر از ۳۵۰میلیون دلار به ۷.۵میلیارد دلار رسیده است.
مؤسسه اعتباری نیروهای مسلح (بتاجا)با سرمایه ۱.۲میلیارد دلار متعلق به سپاه
مؤسسه انصارالمجاهدین(بانک انصار) متعلق به سپاه: با ۶میلیارد دلار مایملک و ۶۰۰شعبه در سرتاسر کشور. سرمایه این مؤسسه ظرف یک سال از ۲.۷میلیارد دلار به ۶میلیارد دلار افزایش یافته و مجوز تبدیل به بانک را بلافاصله دریافت کرده و سردار پاسدار غلامحسین تقی نتاج آن را اداره می‌کند.
مؤسسه‌‌ی مالی و اعتباری ثامن الائمه: با ارزش ۶میلیارد دلار متعلق به سپاه است سرمایه‌‌ی آن ظرف یک سال از ۲/۲میلیارد دلار به ۶میلیارد دلار رسید و امروز پولها را بالا کشیدن و اعلام ورشکستگی کرده‌اند.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری سپاه پاسداران
شرکت سرمایه‌گذاری صنعتی بهشهر (۱۶درصد)
شرکت سرمایه‌گذاری نگین خاتم ایرانیان(از سهامداران بانک انصار)
سرمایه‌گذاری سامان مجد (وابسته به مؤسسه اعتباری ثامن)
شرکت سرمایه‌گذاری ایاک
شرکت مخابرات: سهامداران این شرکت شامل بنیاد مستضعفان، شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا، شرکت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن: شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران و صا ایران است.
ثروت و منابع ملی که با ارزان‌ترین قیمت توسط سپاه پاسداران خریداری و غارت شد

به گفته مسعود مهردادی از گردانندگان اصلی فعالیت‌های تجاری و مالی سپاه پاسداران، درآمد این شرکت در سال ۹۱از محل فروش سیم کارت و شارژ تلفن و.... ۸هزار میلیارد تومان بوده است.

فساد و رانت و تاراج دادن اموال مردم به اسم خصوصی‌سازی
پالایشگاه کرمانشاه: آخوند آزادیخواه، مجلس رژیم: « وقتی پالایشگاه کرمانشاه را که بالغ بر ۶۷۰تا ۶۸۰‌میلیارد تومان قیمت کارشناسی‌اش می‌باشد در واگذاری با صد میلیارد تومان واگذار می‌کنید این یعنی یک رانت مضاعف، یعنی یک تخلف» خبرگزاری مجلس رژیم ۲۸بهمن ۹۷
شرکت آلومینیوم المهدی: یک نماینده رژیم در مجلس:...شرکت آلومینیوم المهدی به‌مبلغ ۹۱۴میلیارد تومان صورت پذیرفته است. که به‌دلیل عدم ارزیابی بخش اعظم دارائی‌ها به ارزش تقریبی ۵۰۰میلیارد تومان با پیگیری دیوان محاسبات و نهایتاً با ارزیابی مجدد مبلغ ۳۴۶میلیارد تومان به ارزش سهام شرکت افزوده گردید. بررسیها نشان می‌دهد که شرکت‌های مذکور به میزان ۲۶۰میلیارد تومان کمتر از ارزش واقعی واگذار گردید(همان منبع)
ماشین‌سازی تبریزماشین‌سازی تبریز که واگذار شده است ۱۲۶هکتار زمین کارخانه است و ۸۳هزار مترمربع زمین و ۴۰۰آپارتمان دارد که ۸۳۵میلیارد تومان پول زمینهای اطراف کارخانه است. پول زمینهای کارخانه و این واحد بیش از ۵هزار میلیارد است، حداقل ۵۰۰ماشین در این کارخانه وجود دارد که تکنولوژی را وارد کشور کرده و صنایع مادر است که یک واحد ماشین‌آلات آن نیز ۱۰میلیون یورو قیمت دارد. اما این کارخانه ۶۸۷میلیارد تومان به فروش رفته است. خبرگزاری تسنیم(رژیم)۹دی ۹۷

ثروت ملی در حلقوم اژدهای ولایت‌فقیه با کارنامه‌ای ننگین
طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، ایران با تولید ناخالص ملی ۴۴۰میلیارد دلار هجدهمین اقتصاد جهان است، درآمد اقتصاد ایران از نفت، معادن و فلزات می‌باشد که ۶۶درصد از درآمد های دولتی را تشکیل می‌دهند.
اگر برآورد بانک مرکزی خود رژیم را ملاک قرار دهیم سپاه پاسداران بر ۱۰تا ۳۳درصد از اقتصاد ایران سلطه دارد اگر تنها ۱۰درصد هم درست باشد سهم سپاه پاسداران به بیش از چهل میلیارد دلار در سال خواهد رسید
انسیتوی تحقیقات دفاع ملی واشنگتن در گزارشی در سال ۲۰۱۸تعداد مناقصاتی که سپاه پاسداران پس از ۱۳۶۸در آنها شرکت داشته را در حدود ۷۵۰۰مورد تخمین زده است. از این میان هفتاد درصد از مناقصات دفاعی و نزدیک به ۳۳درصد مناقصات نفتی، عمرانی پس از سال ۶۸توسط دستگاه بیت خامنه‌ای مدیریت شده است.
پروژه‌هایی چون ستاره خلیج‌فارس پارس جنوبی، سد کرخه و انتقال آب زاینده رود به باغستانهای یزد و رفسنجان و خطوط گاز رسانی بین‌المللی بلوچستان‌- پاکستان به اروپا با چرخش مالی میلیارد ها دلاری توسط زیرمجموعه اقتصادی سپاه انجام شده است.
واگذاری نیمی از سهام مخابرات ایران به کنسرسیوم اعتماد مبین وابسته به بنیاد تعاون سپاه در کوتاه‌ترین زمان، بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران بود.

سپاه پاسداران هزار و دویست شرکت ثبت شده در ترکیه، امارات متحده، لبنان و آسیای جنوب شرقی دارد و قبل از لیست‌گذاری آمریکا با نزدیک به ۶هزار شرکت مراوده مالی داشت. گردش مالی فعالیت‌های تجاری قانونی سپاه در اقتصاد ایران چیزی حدود ۱۲میلیارد دلار برآورد شده است. درآمد سپاه فقط از نفت پالایشگاه خاتم روزانه ۶۰میلیون دلار و سالانه ۲۰میلیارد دلار است (تلویزیون شبکه خبر رژیم در ۲۸اسفند ۹۵)
سپاه پاسداران ستون اژدهای هفت سر ولایت‌فقیه

 زندگی در زیر خط فقر
امروز با خط فقر ۸تا ۹میلیون تومان و با جمعیتی بالغ بر ۷۵درصد آمار کل کشور در زیرخط فقر مواجه‌ایم. پروانه مافی، نماینده مجلس رژیم در ۲آبان ۹۷گفت: «پرسش نگران‌کننده این است که با افزایش شدید بیکاری و تورم، خانواده‌های کارگری با حداقل دستمزد حدود یک میلیون تومان چگونه باید روزگار سپری کنند؟...».
بیرانوندی، نماینده دیگر رژیم در۲آبان ۹۷در مجلس رژیم گفت: «با عرض تأسف چه فراوان‌اند انسانهای شریفی که قادر نیستند قرص نانی حتی قرضی هم تهیه کنند...».

وضعیت نامطلوب معیشت و مسکن کارگران
سال ۱۳۹۸تاکنون بدترین سال برای قشر کارگر از لحاظ قدرت خرید مسکن در ۳دهه اخیر بوده است. در سال جاری حداقل حقوق کارگران ۱۵۱۶۰۰۰تومان تصویب شده است، این در حالی است که بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران در مرداد امسال به ۱۲۷۰۰۰۰۰تومان افزایش یافته است. (خبرگزاری تسنیم. رژیم ۱۳شهریور ۹۸)
 افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن در سال ۹۸

 ارزش پول ملی
بر اساس آمارها، از ابتدای دولت دوازدهم تا مرداد ماه ۱۳۹۸ارزش ریال ایران در برابر دلار آمریکا در بازار آزاد ۷۰درصد کاهش پیدا کرده است تا رکورد تضعیف واحد پول ملی در دولتهای اخیر شکسته شود. در ۴سال دولت نهم ارزش ریال ایران در برابر دلار آمریکا فقط ۱۰درصد کاهش یافت و آن دولت بهترین عملکرد را در حفظ ارزش پول ملی کشور به خود اختصاص داده است. (همان منبع)

فاجعه رشد نقدینگی در دولت روحانی
تازه‌ترین آمار بانک مرکزی بیانگر افزایش حجم نقدینگی به حدود ۲۰۰۰هزار میلیارد تومان در پایان سه‌ماهه نخست سال ۱۳۹۸است. حجم نقدینگی که در ابتدای دولت دوازدهم در تیرماه سال ۱۳۹۶کمی بیش از ۱۳۳۳هزار میلیارد تومان بود، در مدت ۲۰ماهه منتهی به اسفند ۱۳۹۷بیش از ۵۴۹۰۰۰هزار میلیارد تومان افزوده شده است. در دولت دوازدهم هر ماه حدود ۲۷.۴هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید ایجاد شده است. در سال ۱۳۹۷مجموعاً ۳۵۲.۹هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی اضافه شد که میانگین ماهانه آن ۲۹.۴هزار میلیارد تومان می‌شود.

تحریم چهل ساله مردم ایران توسط ولایت‌فقیه
انحصار بخش اعظم و مؤثر اقتصاد ایران توسط ولایت‌فقیه و نهادهای تحت فرمان آن، با سلب مالکیت از جامعه ایران صورت گرفته است. منافع این‌جابه‌جایی افراطی، از یک‌سو برای تأمین مالی عملیات سرکوب داخلی و جنگ و تروریسم و اشغالگری در کشورهای منطقه و از سوی دیگر برای برخوردار کردن لایه پشتیبان رژیم است که قشر بسیار محدودی از جامعه ایران را تشکیل می‌دهند.
در نتیجه آنچه در دوره حاکمیت ملاها رخ داده است، کوتاه کردن دست مردم ایران از فرصت‌های اقتصادی و به‌عبارت دیگر تحریم‌شدگی یا خلع‌ مالکیت شدن جامعه توسط ولایت‌فقیه است.
سؤال اساسی:
چه طرفی جز سپاه پاسداران سپرده‌های میلیون‌ها ایرانی را در مؤسسات مالی و اعتباری به‌غارت برده است؟
سؤال مردم ایران این است که چرا فروپاشی اقتصادی ایران (اقتصادی که غرق در فساد و رانت‌خواری است) سال‌هاست مهار نمی‌شود؟
همه جوابها در یک نقطه گره می‌خورد و تا ولایت‌فقیه حاکم است؛ به‌دستور خامنه‌ای، سپاه پاسداران بر بخش عمده اقتصاد ایران چنگ انداخته و درآمد و ثروت ایران به‌جای سرمایه‌گذاری در کشور، توسط همین سپاه پاسداران به‌ چاه ویل سرکوب و تروریسم ریخته می‌شود.
ادامه دارد...


قسمت‌های دیگر این مطلب:












«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی -۱۲

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی -۱۳

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی -۱۴

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی -۱۵

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی -۱۶

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی -۱۷

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی -۱۸

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

مسعود رجوی کیست؟

پخش زنده سیمای آزادی

توییتر اختر شبانه

مسعود رجوی: درماندگی بچه شاه از «سلطنت انتخابی» تا «فراسوی» سلطنت و جمهوری

Popular Posts

برچسب‌ها

مقالات سیاسی (1777) مجاهدین (1556) خامنه ای (1082) روشنگری (1051) رئیسی (723) ولایت فقیه (679) قیام (676) سپاه پاسداران (624) ایران (591) تحلیل سیاسی (553) انقلاب نوین (550) دزدی (546) آزادی (540) مبارزه (527) مسعود رجوی (518) مقالات اجتماعی (518) سرنگونی (479) کرونا (464) مریم رجوی (451) مقالات اقتصادی (423) تاریخ ایران (405) یادواره (403) سرکوب (381) اجتماعی (371) فقر (369) تاریخ معاصر (362) قتل عام۶۷ (356) خط فقر (350) خمینی (329) غارت (325) انقلاب ضد سلطنتی (323) چپاول (319) اختلاس (318) کانونهای شورشی (300) قیام سراسری (296) اقتصادی (295) گرانی (291) مدیا (287) فساد (280) قیام آبان۹۸ (276) آموزه سیاسی (264) بهداشت (264) آموزه تاریخی (263) وزارت اطلاعات (261) جنبش دادخواهی (257) سیاسی (256) شورای ملی مقاومت (246) شیطان سازی (236) تورم (224) اشرف۳ (206) جنگ سیاسی (196) زندان (193) آلترناتیو (188) تحریم انتخابات (187) شرایط عینی (185) بیکاری (184) زندانیان سیاسی (178) قربانیان کرونا (176) آمریکا (173) بحران آب (173) ویروس (173) اعدام (172) برجام (172) تاریخچه مجاهدین (169) تظاهرات (155) تروریسم (153) انتخابات۱۴۰۰ (150) حقوق بشر (150) گزارش خبری (144) شکنجه (142) واکسیناسیون (142) اقتصاد (139) انقلاب (135) سلطنت پهلوی (133) زنان (130) دادگاه (125) رژیم آخوندی (124) حمید نوری (120) اصفهان (116) خوزستان (115) رسانه (109) ساواک (107) جمهوری دمکراتیک (103) تحریم (102) استبداد دینی (100) انتخابات (99) مذاکره (99) افشاگری (98) رانت (98) دلتا (97) پیک پنجم (97) شهیدان (96) مجلس (96) سازمان مجاهدین خلق ایران (94) دیکتاتوری سلطنتی (92) اتمی (90) اوین (90) پیام (89) انقلاب مشروطه (88) قطعی برق (88) شاه (86) روسیه (84) جنایت علیه بشریت (82) مقاومت ایران (81) براندازی (80) اعتراضات سراسری (76) بسیج (76) اهواز (75) مقاومت (75) انتخابات قلابی (73) بودجه۱۴۰۱ (73) دیکتاتوری مذهبی (72) سپاه قدس (72) اختناق (71) تروریسم دولتی (71) واکسن (71) سخنرانی (70) انقلاب ۵۷ (69) تاریخ (69) تاریخ مشروطه (69) مصداقی (68) جنگ قدرت (67) معلمان (67) ارتش آزادیبخش (66) اعتراضات (66) بانک (66) فاز سیاسی (66) سازمان ملل (65) قوه قضاییه (65) اینترنت (63) بلوچستان (63) سانسور (62) شوش (62) اروپا (61) رسانه حکومتی (61) کابینه دولت (61) سیستان (60) محاکمه (60) انگلیس (59) روحانی (59) زندانی سیاسی (59) زاینده رود (58) گردهمایی (58) گرسنگی (58) شکنجه گر (57) کهکشان۲۰۲۱ (57) بودجه (56) ریاست جمهوری (56) هنر (56) حقوق زنان (55) سایبری (55) دیکتاتوری (54) سازمان مجاهدین (54) مزدوران (54) ارز (53) زندان گوهردشت (51) کارگران (51) گزارش (51) هنرمند (50) ۳۰خرداد (50) جوانان (49) مذهبی (49) موسی خیابانی (49) نفت (49) جنگ ایران و عراق (48) مسکن (48) آلبانی (47) ایدئولوژی (47) عراق (47) قاجار (47) مبارزه مسلحانه (47) بازنشستگان (46) مصدق (46) کتاب سیاسی (46) قیام خوزستان (44) ماه رمضان (44) کسری بودجه (44) دمکراسی (43) هسته ای (43) زباله گردی (42) غارت و چپاول (42) خامنه‌ای (41) بنیادگرایی (40) اسلام انقلابی (39) قالیباف (39) مهندسی انتخابات (39) شهرکرد (38) فضای مجازی (38) قیام آبان (38) اصلاح طلب (37) شیخ (37) فرهنگ (37) مشهد (37) آموزه فلسفی (36) تهران بزرگ (36) حقوق (36) دروغ (36) رژیم شاه (36) ستارخان (36) قاسم سلیمانی (36) فاشیسم دینی (35) پهلوی (35) اپوزیسیون (34) ایذه (34) دانشجو (34) شبکه های اجتماعی (34) کشاورزی (34) آشنایی با مجاهدین (33) استراتژی (33) بمب اتمی (33) جنایت (33) سیمای آزادی (33) بهبهان (32) جنگ کثیف (32) سیاست (32) لیست تروریستی (32) ادبیات (31) تکامل (31) رمضان (31) زندانی (31) عفوبین الملل (31) موسیقی (31) نقدینگی (31) نیروی انتظامی (31) کنفرانس (31) تهران (30) جنگ (30) خبرگزاری (30) راه حل سرنگونی (30) رضا خان (30) فلسفه (30) استکهلم (29) اعتصاب (29) اندیمشک (28) تبریز (28) دادخواهی (28) دانشگاه (28) فرانسه (28) مافیا (28) محیط زیست (28) مماشات (28) بودجه۱۴۰۰ (27) حضرت علی (26) خاطرات زندان (26) شعائر (26) شورش (26) قرآن (26) کودکان کار (26) آبادان (25) اسدالله اسدی (25) تأسیس سازمان مجاهدین (25) دورس (25) متروپل (25) وزارت خارجه (25) کردستان (25) کودکان (25) اشرف (24) امام حسین (24) انقلابی (24) بلژیک (24) تاریخ اسلام (24) روز جهانی کارگر (24) عاشورا (24) پارلمان اروپا (24) اسلام (23) انقلاب دمکراتیک (23) اوکراین (23) رضا شاه (23) روزنامه (23) عدالت (23) فیلترینگ (23) مزدور (23) کهکشان (23) ۳۰دی (23) اخبار (22) ترانه (22) تشکیلات بیرون زندان (22) سال تحصیلی (22) صلح (22) صیانت (22) قیام دیماه ۹۶ (22) مشروطه (22) کشتار (22) استثمار (21) تولید (21) سخنگوی مجاهدین (21) شورای نگهبان (21) فیک نیوز (21) ورزش (21) ولی فقیه (21) گزینه سرنگونی (21) آنتورپ (20) انگلستان (20) بسیجی (20) تاریخ بیداری ایرانیان (20) حوزه (20) زهرا مریخی (20) همیاری (20) پیک ششم (20) چین (20) خانواده (19) سیل (19) شعر (19) شورای مرکزی مجاهدین (19) فاصله طبقاتی (19) مالیات (19) مقالات تاریخی (19) چماقداری (19) آتش بس (18) آژانس اتمی (18) ثروت (18) دارو (18) دانش آموز (18) دستمزد (18) رفراندوم (18) سوئد (18) شاعر (18) قیام کارگران (18) مهاجرت (18) ۱۶آذر (18) بنیانگذاران سازمان مجاهدین (17) ترور (17) جامعه (17) حجاب (17) دانشگاه تهران (17) فروغ جاویدان (17) قیام دی (17) لاجوردی (17) کاظم رجوی (17) کتاب (17) گرسنگان (17) اتحادیه اروپا (16) حضرت محمد (16) روز دانشجو (16) صدور انقلاب (16) ظریف (16) پناهندگان (16) کودتای ۲۸مرداد (16) اژه ای (15) تشکیلات (15) جام زهر (15) رئیس جمهور برگزیده (15) فاشیسم مذهبی (15) آب (14) آذربایجان (14) ارتجاع (14) دیکتاتور (14) رجوی (14) شهدا (14) ضربه شهریور ۵۰ (14) مادران آبان (14) مایک پنس (14) پهباد (14) افغانستان (13) برانداز (13) جنگ جهانی (13) دولت (13) سلطنت طلب (13) شورای امنیت (13) فرهنگیان (13) قاچاق (13) قزاق (13) قیام بنزین (13) منوچهر هزارخانی (13) موقعیت انقلابی (13) ورزشکاران (13) پول (13) کهکشان۱۴۰۱ (13) ۳۰مهر (13) برق (12) بورس (12) جنگ ضد میهنی (12) خیانت (12) شورای ملی مقاومت ایران (12) آسوشیتدپرس (11) انقلاب ایدئولوژیک (11) حزب‌الله (11) خائن (11) خرمشهر (11) دلار (11) دمکراتیک (11) رای من سرنگونی (11) روز جهانی زن (11) زاهدان (11) سال۱۴۰۰ (11) سوریه (11) شادگان (11) شرایط ذهنی (11) شعار نویسی (11) صنعت (11) فوتبال (11) قرارداد ننگین (11) محمد حنیف‌نژاد (11) موزه قتل عام۶۷ (11) نشریه مجاهد (11) هواپیمای اوکراینی (11) چریک فدایی (11) چریکهای فدایی (11) یارانه (11) ۱۹بهمن۶۰ (11) اصلاحات (10) انجمن نجات (10) انقلابیون (10) بازجو (10) بحران (10) بیت کوین (10) خصوصی سازی (10) روز جهانی مبارزه با اعدام (10) سعید محسن (10) سلاح (10) سینما (10) شاهنشاهی (10) لرستان (10) لوییزا همریش (10) لیست شهیدان (10) مجاهد (10) مجاهدین خلق ایران (10) موسسان پنجم (10) موشکی (10) چهارمحال بختیاری (10) کودتا (10) ۴خرداد (10) آزادیخواهان (9) آشنایی با شورای ملی مقاومت (9) استراتژیک (9) اشغالگر (9) اومیکرون (9) ایران آزاد۲۰۲۱ (9) بیکاران (9) جنگ روانی (9) خاور میانه (9) خلیفه (9) خودمختاری (9) دفاع مقدس (9) رحمان کریمی (9) زری اصفهانی (9) طلسم جنگ (9) فرار شاه (9) فرهنگی (9) قیام سراوان (9) مرجان (9) ملاقات (9) میانجی (9) میلاد (9) نمایشگاه (9) نوروز۱۴۰۰ (9) نوید افکاری (9) نویسنده (9) هورالعظیم (9) واکسن فایزر (9) پروپاگاندا (9) کوچک خان (9) آری به جمهوری دمکراتیک (8) اصغر بدیع زادگان (8) اعدام بنیانگذاران مجاهدین (8) انقلاب فرهنگی (8) بنزین (8) جنگل (8) جنگل تراشی (8) حنیف نژاد (8) خاش (8) خاوران (8) خاورمیانه (8) خبرنگار (8) دهه ۶۰ (8) دیوید ایمس (8) دیپلماسی (8) سرجنگل (8) سوئیس (8) شجریان (8) فاجعه (8) فرعون (8) فیلم سینمایی (8) قانون اساسی (8) قیام دیماه ۹۸ (8) قیام ۸۸ (8) قیصر (8) مبارزه چیست (8) محرم (8) مطبوعات (8) کانون شورشی (8) کتاب امام حسین (8) کودتای ۲۸ مرداد (8) ۱۳آبان (8) ۱۷ژوئن (8) آرژانتین (7) ارتش آزادیبخش ملی ایران (7) اشرف رجوی (7) اصولگرا (7) اطلاعیه (7) اعتراض (7) انقلاب اکتبر (7) بازگشایی مدارس (7) بنی صدر (7) بهار (7) بیژن جزنی (7) جایزه نوبل (7) حزب توده (7) خبرگان (7) خواننده (7) دادگاه مردمی آبان (7) روز جهانی کودک (7) زبان (7) سرود (7) شهادت (7) صادرات (7) علی میهن دوست (7) قرارداد۲۵ساله (7) لباس شخصی (7) مجروحان قیام (7) مذهب (7) مرضیه (7) مزار شهیدان (7) مطالبات قانونی (7) منتظری (7) موزیک (7) ناصر صادق (7) واشنگتن (7) پرستاران (7) چهارشبنه سوری (7) کتا صوتی (7) کربلا (7) کرج (7) کوروش بزرگ (7) کوروش کبیر (7) گروگان (7) ۳۰فروردین (7) استبداد (6) استقلال (6) انجمن نجاست (6) اندیشه (6) انسان (6) انفجار امیا (6) برنامه ۱۰ ماده ای (6) تاریخ جهان (6) جمشید پیمان (6) جهان (6) خاطرات سیاسی (6) رمزارز (6) رهایی (6) زن (6) سعید بهبهانی (6) سپاه (6) شهرداری تهران (6) صنایع فولاد (6) عملیات مروارید (6) فروش اندام (6) فعال محیط زیست (6) لبنان (6) مردم (6) معلم (6) مقالات (6) میتینگ (6) هاشم خواستار (6) همبستگی (6) واکسن برکت (6) کارخانه (6) کتاب صوتی (6) ۳۰تیر (6) ۸ مارس (6) آزادی بیان (5) آلمان (5) استان (5) اسکاتلند (5) انقلاب صنعتی (5) بازرگان (5) بدهی (5) بهزاد معزی (5) حشدالشعبی (5) حکومت علی (5) داوود رحمانی (5) دفاعیات مجاهدین (5) دین (5) رباط کریم (5) رمضان۱۴۰۱ (5) سال نو (5) شب یلدا (5) طالقانی (5) عباس داوری (5) عید فطر (5) فاطمه (5) فولاد مبارکه (5) قتل عام (5) قیام 57 (5) قیام ضد سلطنتی (5) قیام عراق (5) قیام ۲۱دی (5) لاریجانی (5) لوییزا هومریش (5) لیبرتی (5) مالباخته (5) محسن رضایی (5) محمد حنیف نژاد (5) محمد زند (5) مقاومت سراسری (5) میرزا کوچک خان (5) نظرسنجی (5) وزرات اطلاعات (5) کانون (5) آلودگی هوا (4) استعمار (4) امام حسن مجتبی (4) انفال (4) ایران آزاد۲۰۲۲ (4) بهشت زهرا (4) بیانیه (4) بیوگرافی (4) تاریخ ایران (4) تاریخی (4) تجارت (4) تشیع (4) تمدن ایران (4) تیرباران (4) جنبش جنگل (4) جنگ خلیج (4) حزب جمهوری (4) حسن نوروزی (4) حسین فاطمی (4) خاتمی (4) خشونت (4) خشک سالی (4) دجال (4) دیالکتیک (4) رها بحرینی (4) سلطنت (4) سکولاریسم (4) شاملو (4) شانگهای (4) شب قدر (4) صمد بهرنگی (4) طالبان (4) ظلمت (4) عوام فریبانه (4) فروغ ایران (4) فرونشست زمین (4) قیام۳۰تیر (4) لمپن (4) محمد مخبر (4) میلیشیا (4) نطنز (4) نفتگران (4) نهضت ملی (4) نوروز۹۹ (4) پایداری (4) پیامبر (4) پیروزی (4) پیشتاز (4) کارگر (4) کتاب تاریخی (4) کنگره (4) کولبری (4) کویت (4) ۱۹فروردین۹۰ (4) آتش سوزی (3) آخوند کاشانی (3) آخوندی (3) آستان قدس (3) آقازاده ها (3) آگاهی (3) احزاب سیاسی (3) اربعین (3) ارومیه (3) اسناد (3) اعتراض سراسری (3) اندیکا (3) ایتالیا (3) ایرانیان (3) برف (3) بی بی سی (3) تاریخساز (3) تبعید (3) تحصیل (3) تخریب (3) تروریست (3) تلویزیون (3) جاسوس (3) جعبه سیاه (3) جنبش برابری (3) جنسیتی (3) حبیب خدا (3) حسین فارسی (3) حضرت زینب (3) حضرت فاطمه (3) حمله خارجی (3) حمید اسدیان (3) خاطرات (3) خدیجه (3) خودروسازی (3) داستان (3) راهرو مرگ (3) رفسنجانی (3) روز معلم (3) روشنایی (3) روشنفکر (3) زلزله (3) زیارت (3) سالن مرگ (3) سعید شاهسوندی (3) سکولار دمکراسی (3) شبکه تروریستی (3) شعر نو (3) شهر (3) صدام (3) عباسقلی صالحی (3) عرفان (3) عماد رام (3) عملیات چلچراغ (3) غلامحسین ساعدی (3) فارسی (3) فرانسوا میتران (3) فرشید نصر‌اللهی (3) فلسطین (3) قتلهای زنجیره ای (3) ماهشهر (3) مجمع عمومی ملل متحد (3) محمد ضابطی (3) محمود رویایی (3) مدارس (3) مسیحی (3) مصباح یزدی (3) ملی شدن نفت (3) منطقه (3) مواد مخدر (3) نسل کشی (3) نقاشی (3) نوروز (3) نوروز۱۴۰۱ (3) نیما یوشیج (3) هجرت بزرگ (3) هزارخانی (3) واکسن چینی (3) ژئوپلیتیک (3) ژنو (3) کتاب اجتماعی (3) کریسمس (3) کلنل پسیان (3) کی‌را رودیک (3) ۱۲اردیبهشت (3) ۱۷شهریور (3) ۳ژوئیه (3) ۵ مهر (3) آموزشی (2) آندرانیک (2) أزادی (2) اتحاد ملی (2) اتوبوس خوابی (2) اراذل (2) اسفند۹۸ (2) اصغر مهدیزاده (2) اصلاح طلبی (2) اصلاحات ارضی (2) اعتیاد (2) افطار (2) امام زین العابدین (2) امام سجاد (2) امام موسی ابن جعفر (2) امام هفتم (2) امجدیه (2) انسانیت (2) انقلاب سفید (2) اوباش (2) اکبر صمدی (2) ایران اینترنشنال (2) ایران فردا (2) ایران مرز پرگهر (2) بازیگر (2) بعثت (2) بنیاد برکت (2) بنیاد فرانس لیبرته (2) بوچا (2) بکتاش آبتین (2) بیسواد (2) تاریخ ا یران (2) تخت جمشید (2) ترامپ (2) ترک تحصیل (2) تفسیر (2) توسکا (2) جاوید رحمان (2) جنگ داخلی (2) حزب رستاخیز (2) حسین امیر عبداللهیان (2) حمایت (2) حمید مصدق (2) خسرو گلسرخی (2) خودکشی (2) دانیل میتران (2) دبیر کل سازمان ملل (2) درگذشت (2) دهخدا (2) دوران آماده باش (2) دیدار صلح (2) ذوالقرنین (2) رسول خدا (2) رشوه (2) رهبر مقاومت (2) رهبری (2) روح‌الله حسینیان (2) روز جهانی (2) روز جهانی حقوق بشر (2) زمستان (2) زوربا (2) زینب کبری (2) سازمان خبات کردستان (2) سازمان چریکهای فدایی خلق (2) ستار بهشتی (2) سعدی (2) سعید ماسوری (2) سوخت بر (2) سوختبران (2) شام غریبان (2) شاهزاده (2) شباهنگ (2) شهر ری (2) شوروی (2) شکوفه (2) شیخ محمد خیابانی (2) شیراز (2) صدور بحران (2) صدیقه مجاوری (2) طرح صلح (2) عبدالرضا شهلایی (2) عزیمت از فرانسه (2) عشق (2) علم (2) علی (2) علی ربیعی (2) عیسی آزاده (2) عیسی مسیح (2) فاطمه امینی (2) فاطمه مصباح (2) فرانکفورتر آلگماینه (2) فردوسی (2) فرقه (2) فریدون مشیری (2) فشافویه (2) فلاکت (2) قاضی محمد (2) قضاوت (2) قیمت (2) مبارزات (2) مبعث (2) مجازات (2) محسن معصومی (2) مریم قدسی مآب (2) مسجد فاطمه زهرا (2) مقبره کوروش (2) من اگر برخیزم (2) مهدی ابریشمچی (2) میرزاده عشقی (2) میهن تی وی (2) میکونوس (2) میکیس تئودوراکیس (2) نافرمانی مدنی (2) نظامی (2) نیروی قدس (2) نیشکر هفت تپه (2) هامبورگ (2) هیتلر (2) وطن (2) وفات (2) ویتنام (2) پاریس (2) پدرطالقانی (2) پرس تی وی (2) پرواز بزرگ (2) پرویز خزایی (2) ژیلبر میتران (2) کابل (2) کاروان بهار (2) کربلای۴ (2) کشاورزان (2) کهکشان۱۴۰۰ (2) یغمایی (2) یوسف نوری (2) یونان (2) FATF (1) آزادی هدایتگر مردم (1) آستفیک (1) آفریقا (1) آلبرتو نیسمن (1) آنالیا (1) آنتونیو گوترز (1) آهنگساز (1) ابراهیم ذاکری (1) ابراهیم مرادی (1) ابواحسن صبا (1) اتحاد (1) اجباری (1) احتکار (1) احمد رئوف بشری دوست (1) احمد رضایی (1) احمد مقدم (1) احمد وحیدی (1) احمدرضا جلالی (1) اخبار جعلی (1) اردشیر زاهدی (1) ارمنستان (1) ارژنگ داوودی (1) استاد (1) استقلال آمریکا (1) اسلامشهر (1) اسماعیل خطیب (1) اسماعیل شریف زاده (1) اسکاندیناوی (1) اسیر جنگی (1) اشرف هادی (1) اشرف پهلوی (1) اشپیگل (1) اصغر بدیع‌زادگان (1) اصلاح‌طلب (1) اف ای تی اف (1) افتخار (1) افسانه (1) الله قلی خان (1) المپیک (1) الکساندر مدوید (1) امام جعفر صادق (1) امام حسن عسکری (1) امام رضا (1) امام زمان (1) امام صادق (1) امام محمد باقر (1) امام هشتم (1) امیرخیزی (1) امیرپرویز پویان (1) امیرکبیر (1) انتخاب (1) انجیل (1) انفجار حرم امام رضا (1) انقلاب کبیر فرانسه (1) اوریانا فالاچی (1) اپورتونیسم (1) ای ایران (1) ایران گیت (1) ایلیرمتا (1) ایندیپندنت (1) اینستاگرام (1) بالکان (1) بختیار (1) برلین (1) بنان (1) بند۲۰۹ (1) بهرام عالیوندی (1) بهرام عین اللهی (1) بویراحمد (1) بگو نه (1) بیرجند (1) بیروت (1) بیژن مفید (1) تئاتر و سینما (1) تابلو (1) تاریخ شفاهی (1) تاریخ فرانسه (1) تاریکی (1) تاسوعا (1) تاکتیک (1) تبیین جهان (1) تجزیه (1) تحریف (1) تختی (1) تروریستی (1) تریتا پارسی (1) تصنیف (1) تلگرام (1) تنگستان (1) توحید (1) توماج صالحی (1) توماس سانکارا (1) ثریا ابوالفتحی (1) ثقه‌الاسلام (1) جامعه المصطفی (1) جان مترکه (1) جایگاه انسان (1) جدایی دین از دولت (1) جریان اپورتونیستی چپ‌نما (1) جعفر کاظمی (1) جعلیات (1) جمعه سیاه (1) جمهوری خواه (1) جنبش تنباکو (1) جهاد کشاورزی (1) حبیب خبیری (1) حبیب‌الله بدیعی (1) حج (1) حجت زمانی (1) حسن اشرفیان (1) حسن ظریف (1) حسن ظریف ناظریان (1) حسن فیروزآبادی (1) حسین دهلوی (1) حسین طائب (1) حسین گل گلاب (1) حسینیان (1) حضرت معصومه علیها سلام (1) حضرت مهدی (1) حماس (1) حمید لاجوردی (1) حنیف عزیزی (1) حنیف‌نژاد (1) حکایت (1) حکومت (1) حکومت نظامی (1) خانواده شفایی (1) خدا (1) خطر (1) خلق (1) خلقت انسان (1) خلیل رضایی (1) خواهران میرابال (1) دانشمند (1) دانشیان (1) داوود باقروند (1) دختر آبی (1) دلوار (1) دمکراسی خیانت شده (1) دهقانان (1) دوباره می‌سازمت وطن (1) دکتر حسین گل‌گلاب (1) دی (1) دین و مذهب (1) دیوید کلیگور (1) ذوب آهن (1) رادیو مجاهد (1) رزمناو پوتمکین (1) رزمنده (1) رستاخیز (1) رستم قاسمی (1) رسول تبریزی (1) رسول مشکین فام (1) رشنگری (1) رضا رضایی (1) رضا شمیرانی (1) رضا پهلوی (1) رمضان۱۴۰۰ (1) رنگ روغن (1) روحانی مترقی (1) روح‌الله خالقی (1) روز جهانی صلح (1) روز جهانی معلم (1) روزجهانی منع خشونت علیه زنان (1) روس تزاری (1) رپ اعتراضی (1) ریچارد رابرتس (1) زادی (1) زاگرس (1) زمین (1) زندان تهران بزرگ (1) زهره صمدی (1) زینب (1) زینب پاشا (1) زینت میرهاشمی (1) سارق انقلاب (1) سال میلادی (1) سراوان (1) سرویس جهانی (1) سعید اقبالی (1) سعید سلطانپور (1) سنگسار (1) سهام (1) سهراب سپهری (1) سواد (1) سولماز ابوعلی (1) سولیوان (1) سونگون (1) سپ (1) سی ان ان (1) سیامک نادری (1) سیاهکل (1) سیاوش سیفی (1) سیزده بدر (1) سیمین بهبانی (1) سیمین بهبهانی (1) سیمین دانشور (1) شخصیتهای ایرانی (1) شریف واقفی (1) شستا (1) شمال (1) شهر مهران (1) شهر کرد (1) شهرزاد احسانی ناطق (1) شهرقصه (1) شهلا حریری مطلق (1) شکرالله پاک‌نژاد (1) شیخ فضل الله نوری (1) شیر و خورشید (1) شیلی (1) شیوا ممقانی (1) صالح کهندل (1) صدای مجاهد (1) صیاد شیرازی (1) ضرغامی (1) طبری (1) طنز سیاسی (1) عارف قزوینی (1) عدالت در اسلام (1) عزت الله مقبلی (1) عزیز فولادوند (1) عقیده (1) علمی (1) علی اکبر اکبری (1) علی اکبر دهخدا (1) علی صارمی (1) علی صالح آبادی (1) علی مطهری (1) علی همتیان (1) علیرضا جعفرزاده (1) علیرضا خالوکاکایی (1) عملیات (1) عملیات آفتاب (1) عکاسی (1) عکس (1) عیاران (1) عید قربان (1) عید مبعث (1) غرب (1) غلامحسین اسماعیلی (1) غلامحسین بنان (1) غلامرضا تختی (1) غلامرضا مسعودی (1) فاطمه زهرا (1) فاطمه صادقی (1) فتانه زارعی (1) فدایی خلق (1) فرخی یزدی (1) فردوست (1) فولاد (1) فیزیک (1) قاتلان ۶۷ (1) قاسملو (1) قانون کار (1) قربانعلی حسین نژاد. (1) قربانیان (1) قرن پانزدهم (1) قرنطینه (1) قزلحصار (1) قزوین (1) قم (1) قهرمان (1) قیام تنگستان (1) قیام روشنگری (1) لاهیجان (1) لغت نامه (1) لنین (1) لوازم التحریر (1) لوموند (1) لویزان (1) لیبی (1) مادر شایسته (1) مادران خاوران (1) مارکز (1) ماکرون (1) مایکل وایت (1) مثنوی (1) مجتبی اخگر (1) مجید اسدی (1) مجید صاحب جمع (1) محسن زادشیر (1) محمد اسلامی (1) محمد تهرانچی (1) محمد خدابنده‌لویی (1) محمد ری شهری (1) محمد سیدی کاشانی (1) محمد صادق (1) محمد محدثین (1) محمد مهدی اسماعیلی (1) محمد کاظم (1) محمد کرد زنگنه (1) محمدباقر شفتی (1) محمدرضا ایرانپور (1) محمدرضا سعادتی (1) محمدرضا قرایی آشتیانی (1) محمدعلی توحیدی (1) محمدعلی حاج آقایی (1) محمود عسگریزاده (1) محمود مهدوی (1) مدرس (1) مدرک تقلبی (1) مرتجعین (1) مرتضی حنانه (1) مرد (1) مرز پرگهر (1) مرغ سحر (1) مریلند (1) مریم بختیاری (1) مریم گلزاده غفوری (1) مسجد سلیمان (1) مسعود احمدزاده (1) مسعود خدابنده (1) مسعود راتبی (1) مسعود صفدری (1) مسعود مقبلی (1) مسیح (1) معصومه عضدانلو (1) ملا نصرالدین (1) ملک الشعرا (1) مناسک حج (1) منافقین (1) منوتو (1) منوچهر براتی (1) منوچهر سخایی (1) منوچهر طاهر زاده (1) منیره رجوی (1) مهدی دیباج (1) مهدی رضایی (1) موسسات خیریه (1) موشک باران (1) مولانا (1) مژگان پارسایی (1) مژگان کوکبی (1) مکه (1) میتران (1) میدان میلیونی (1) میدان ژاله (1) میرزا رضا کرمانی (1) میلیونی (1) ناصر دیوان کازرونی (1) ناصرالدین شاه (1) ناظم حکمت (1) نامه (1) نایاک (1) ندا حسنی (1) نروژ (1) نرگس غفاری (1) نسرین پارسیان (1) نصرالله زرین پنجه (1) نمایشنامه (1) نماینده (1) نورمراد کله جویی الوار (1) نوروز۱۴۰۳ (1) نوری علا (1) نیمه شعبان (1) نیویورک تایمز (1) نیکسون (1) هائیک هوسپیان مهر (1) هالیوود (1) هایک هوسپیان مهر (1) هجرت (1) هلدینگ (1) همایون کهزادی (1) همدان (1) ولادت (1) ولی‌الله فیض‌مهدوی (1) ویلیام هزلیت (1) وین (1) ویکتور خارا (1) پابلو نرودا (1) پاسارگاد (1) پروین اعتصامی (1) پرچم (1) پمپئو (1) پهلوان (1) پهلوان فیلابی (1) پوریای ولی (1) پیمان جبلی (1) پیک شادی (1) چارلی چاپلین (1) چه باید کرد (1) چه گوارا (1) چپ نما (1) ژنرال اودیرنو (1) ژنرال دوگل (1) کاخ سفید (1) کارنامه (1) کارنامه سبز (1) کارگردان (1) کاریکاتور (1) کانادا (1) کرامت الله دانشیان (1) کریمپور شیرازی (1) کشتی (1) کشور (1) کشیش (1) کشیش دیباج (1) کشیش میکائلیان (1) کلیسا (1) کمیسیون اقتصاد (1) کمیسیون کار (1) کنکور (1) کهشکان (1) کهکیلویه (1) کوثر (1) کودتانی فرهنگی (1) کودتای سوم اسفند (1) کولبران (1) کیفرخواست (1) گاردین (1) گاندی (1) گلرخ ایرایی (1) گلزاده غفوری (1) گلستان (1) گلسرخی (1) گور جمعی (1) گوهر مراد (1) گیسو شاکری (1) یاسرعرفات (1) یروم ستاقیان (1) یزدی (1) یعقوب ترابی (1) یونایتد پرس (1) یونسکو (1) یک شاخه گل (1) ۱۰شهریور (1) ۱۴اسفند (1) ۱۸تیر۷۸ (1) ۱۹بهمن۴۹ (1) ۲۶مهر (1)

بایگانی وبلاگ

پیام مسعود رجوی در دومین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی

پست ویژه

«رئیس‌جمهور برگزیده‌ی مقاومت» یعنی چه؟

مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

جدیدترین مطالب

بازدید از وبلاگ

مانور بزرگ جنگی سیمرغ رهایی ارتش آزادیبخش ملی ایران