سخنرانی مایک پمپئو در کنفرانس واشنگتن حمایت از مجاهدین و شورای ملی مقاومت

۳۰شهریور۱۴۰۰

مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در کنفرانس مقاومت حمایت از مجاهدین و شورای ملی مقاومت در واشنگتن شرکت و سخنرانی نمود.

از همه شما بسیار سپاسگزارم. استقبال شایانی کردید امیدوارم بعد از صحبتهایم هم خوشحال باشید البته فکر کنم که چنین باشد. از این معرفی که من را کردید سپاسگزارم خیلی خوشبختم که امروز اینجا با شما هستم در این گردهمایی ویژه که میخواهیم در رابطه با یک تهدید جدی برای جهان و مردم آزادیخواه جهان صحبت کنیم و این یک افتخاره واقعاً.

از وقتی که آخرین بار با شما صحبت کردم رئیسی باصطلاح رئیس جمهور رژیم ایران شده بود و شما به حق امروز اینجا گردهم آمده‌اید و خواهان حسابرسی از او هستیم به خاطر قتل‌عام سال ۶۷ قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران و میخواهم همه شما تک تک شما بدونید که من همراه شما هستیم دراین آرمانی که دارید. 

من رئیسی را وقتی که مدیر اطلاعات مرکزی بودم شناختم او باید محاکمه بشه نه فردا، نه هفته بعد، نه سال آینده بلکه باید همین الان او را محاکمه کنیم. 

در رابطه با این موضوع بیشتر صحبت خواهم کرد ولی من از یک ایران آزاد حمایت می کنم و از شما تشکر می‌کنم که در این نبرد ادامه میدهید. اشتباه نکنید خود ابراهیم رئیسی مسئول قتل‌عام سال ۶۷ قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ هست. اسامی بیش از ۵۰۰۰تن از قتل‌عام شدگان منتشرشده اجساد این زنان و مردان قهرمان در گورهای جمعی هستند و رژیم ایران هرگز و هیچ موقع این رژیم اجازه تحقیقات را نداد و ما تعداد واقعی قتل‌عام شدگان را نمیدانیم ولی قطعا بسا بیشتر از اون اسامی ۵هزار اسمی هست که منتشر شده. اقدامات شما، اقدامات ما حمایت از مردم ایران باید با حسابرسی از رئیسی شروع بشه به خاطر جنایتش علیه بشریت.

به خاطر داشته باشید که اون مشاور نبود، او یک سرباز عادی نبود، او یک اعدام‌کننده بود و می‌دانم شما که خانواده‌هایی داشتید برخی از شما در همین جمعیت در اون قتل عام کشته شدند .برخی از شما دوستانی هم دارید که الان در زندان اوین یا زندانهای دیگه هستند برخی هم عزیزانشون ناپدید شدند یا بدتر از اون . ما هیچکدام از ما هرگز فراموش نخواهیم کرد هیچکدام از اینها را برای شما و تک تک اونها دعا می‌کنیم. 

میدانید که رئیسی دقیقا مثل خامنه‌ای است که خودش هم یک روزی رئیس جمهور این رژیم بود و می‌آمد سرکوب می‌کرد، کشتار می‌کرد مردم ایران را و می‌کنه 

و وضعیت اینطوری به جلو نمیره و بلکه رو به عقب برمیگرده و اونهایی که مقاومت میکنند در داخل و خارج، امیدبخش ایران هستند و به همین دلیل، به همین دلیل این گردهمایی، اون کاری که امروز شما میکنید بسیار مهمه. 

میدونید، تفاوتی که وجود داره، دولتی که به مردمش رسیدگی کنه و برعکس اون چقدر زیاده. میتونیم اینو ببینیم. این باید الهام بخش ما برای آزادی مردم ایران باشه.

تقریبا چندماه ۹ – ۸ ماهی یه که من از وزارت رفتم کنار، یعنی دولت مون کارش تموم شد و این رژیم اونموقع ضعیفتر از هر زمانی شده بود. ولی من وقایع چند هفته اخیر رو ماههای اخیر رو دیدم و نگران شدم، نگران وقایعی که در افغانستان رخ داد و کارهایی که دولت کنونی آمریکا کرد و اجازه داد که این رژیم تقویت بشه، رژیم حاکم بر ایران و مردم ایران خواهان این نیستند. به همین دلیل باید فشارمون رو بر نمایندگانمون ادامه بدیم، اونهایی که میرن بر سر توافق اتمی مذاکره میکنند و نگذاریم همینطوری وارد توافق بشوند. چونکه فکر میکنند یک اقدام حسن نیت هست مثلا، حسن نیت چیزی نیستش که یک رژیم تروریستی فهم کند. همچنین باید تضمین کنیم که پیشرفت در برنامه اتمی رژیم ایران باید اقداماتی صورت بگیرد توسط آمریکا و آژانس و کشورهای غربی و تضمین کنند که در مسیر تسلیحات اتمی قرار نگیرد. باید بگویم که در سال گذشته که پاندمی وجود داشت یا یک کم بیشتر، رژیم ایران از ویروس کرونا استفاده کرده برای استمرار سرکوب مردم. این اقدامات نه تنها، این اقدامات شرورانه هستند و آنها را برای خاموش کردن اعتراضات و قیام استفاده میکند این تماما غیرقابل قبوله. ما آمریکاییها میدونیم که این وظیفه دولته که از بهزیستی مردم حمایت کنه، و نباید اونها رو سرکوب کنه. 

درحالیکه اینو میدونیم که مردم، رژیم ایران خواهان آزادی مردم ایران نیست، حداقل باید انتظار داشت که ملل متحد به آزادی اونها احترام بگذاره. همه شما در هفته های گذشته دیدید که اعتبار جهان زیر سئوال رفت، با اقدام رسوایی آور ما در خروج از افغانستان و باز، دوباره سئوالهایی مطرح میشه که وزیر خارجه ما اومد یک توییت کرده بود در حمایت از مردم هنگ کنگ و اون رو برداشت بخاطر درواقع سیاستهایی که داشتش، این نشوندهنده فقدان اراده در حمایت از مردم آزادیخواه هست و این رو تروریستها ازش استقبال میکنند و اون کسانی که سرکوب میکنند، سرکوب میکنند مردم ایران رو. ولی میدونیم، میدونیم که هرچه رژیم تلاش کنه خودش رو تقویت کنه و بیشتر از پیش تضعیف میشه. چون اعتراضات چه بخاطر فقدان آب و چیزهای دیگه بیشتر شده در ایران و اعتراضات در تبریز و تهران و اصفهان رخ داده و سایر شهرهای سراسر ایران. 

این اعتراض کنندگان، این مردم آزادیخواه، اراده و شجاعت شون رو نشون دادند و من میدونم که سرانجام مردم ایران از یک ایران دمکراتیک و غیراتمی مبتنی بر جدایی دین و دولت برخوردار خواهند بود. 

اکنون برای اینکه جایگاه واقعی ایران رو بدونیم، باید ببینیم که در سال ۱۳۵۷ چه اتفاق افتاد؟ هرگز بنظرم یک دیکتاتوری مثل شاه یا سلطنتی در ایران دیگه برقرار نخواهد شد 

 این نبرد واقعی بود.

این نبرد واقعی ست که الان در جریانه و اون انقلابی که در سال ۵۷ صورت گرفت، نبردی بین رژیم ایران و مقاومت سازمانیافته در طرف دیگه، مستب(تپق)، استبداد و آزادی و تمامیت رژیم در طرف دیگه اش. 

و من مدتهاست که در طرف درست قرار داشتم، بیش از یک دهه که در خدمت دولتی بودم، ۲۰۱۰ که با بسیاری از شما صحبت کردم. با مردم ایران و تاریخ اونها صحبت کردم و منطق احترام برانگیز اونها. مردم ایران مردمی بردبار هستند 

آنها سرزمینی برای اعراب و یهودیان و مسلمانان بوده اند در همین کشور ایران و این عشق مردم ایران و محبت شان را نشان میدهد . مردم ایران خواهان شکوفایی هستند برای حفاظت از خانواده هایشان . تهران واقعی مثل هر جایی در کشورهای دیگر هست و هرگز ما آن را فراموش نمیکنیم.

اکنون یک رئیس جمهور جدید گزینش شده که در ایران که در واقع عروسک خیمه شب بازی خامنه ای است رئیسی به جای رئیس جمهور قبلی آمده همچنان افراطی است و همچنان وحشیگری بخرج میدهد و مستبد و همچنین بشدت از مردم ایران وحشت دارد. سران این رژیم مردم را هزار و هزار کشته اند و کسانی که این قتل ها را انجام می دهند ترفیع میدهند. سران این رژیم حتی یک هواپیما را در واقع ساقط میکنند هواپیمای مسافر بری و می آیند میگویند که به اصطلاح ی اشتباه بود و پنهان می کنند. 

طرح رژیم ایران فقط بر سلطه بر کشور ایران نیست بلکه میخواهند از دمشق تا بیروت و صنعا ادامه بدهند سلطه شان را. فقط بخاطر این تمایل که قدرت خودشان را سلطه خودشان را حفظ کنند. من میدانم که حتی اینجا در این شهری که نشسته ایم می شنویم که می آیند در بروکسل و پاریس و جاهای دیگر در خیلی از جاها در امریکا این حرف را می زنند که مدره هایی وجود دارد در داخل این رژیم . من هرگز با هیچکدامشان ملاقات نکردم یا نشنیدم چیزی عملاً این مهم است این دروغ را بفهمیم دروغ میانه روی در رژیم آخوندی که خیلی از کشورها می آیند میگویند. در رابطه با این رژیم تروریسم . گزینشی که سال گذشته انتخابات نمایشی که برگزار شد باید نشان بدهد که ادعای میانه روی در این رژیم وجود ندارد 

ما نمی توانیم کاری کنیم که آنها ما را فریب بدهند . میدانیم که ماهیت انها چی هست میدانیم که آخوند خامنه ای چه نقشی را ایفاء میکند و میآید تلاش میکند این افراطی گریشان را حفاظت کنند از جمله در برابر تهدید یک ایران مبتنی بر جدایی دین از دولت . قاسم سلیمانی نقش به اصطلاح جنگجوی این رژیم را ایفاء میکرد . ولی نگذارید این به اصطلاح دیپلماتها کسی را فریب بدهند. رئیسی یک قاتل است اکنون این نقش رئیس جمهور این رژیم را برعهده میگیرد و میخواهد به باصطلاح امریکا را فتح کند تحریم ها را رفع کند و از این جور چیزها این ماموریت رئیسی است . این عاملان این بازیگران همه آنها این بازی را ادامه میدهند به رغم اینکه تماشاچیان میخواهند این بازی به پایان برسد وحاضرند از هرچیزی استفاده کنند از بسیج استفاده کنند و هر نیروی دیگری برای اینکه سلطه خودشان را بر مردم ایران حفظ کنند . ولی چیز جدیدی وجود ندارد فقط اینها نسل بعدی رژیم هستند شاید افراطی تر از نسل های قبلی باشند. همه ما باید همه آنها را مورد حسابرسی قرار بدهیم . بخاطر دهها هزار تن از ایرانیان که آنها به قتل رساندند 

مردم جهان رهبران جهان باید رئیسی رو منع کنند همه باید اونرو رد کنند 

نباید اجازه بدید ما نباید بپذیریم شما نباید بپذیرید با او تعامل کنید و او را به عنوان رئیس جمهور رژیم ایران برسمیت بشناسید. این نقطه خوبی است برای شروع نقطه خوبی برای شروع این هست که همین هفته در مجمع عمومی ملل متحد که نزدیکی همینجاست رئیسی را مورد حسابرسی قرار بدیم به خاطر جنایاتش علیه مردم ایران و این امکانپذیر هست. در صحبت در رابطه با اقدامات رئیسی، رئیس پیشین دبیرکل عفوبین‌الملل و اجلاس دادخواهی گفتش که من مدیرکل عفو بین‌الملل بودم وقتی که گزارشی توسط عفوبین‌الملل در رابطه با قتل‌عام۶۷ منتشر شد قتل‌عامی که در ایران رخ داد بیایید به روشنی بگوییم اونچه که در سال ۶۷ رخ داد یک قتل‌عام تماما وحشیانه زندانیان سیاسی بود که خودش به خودی خود یک جنایت علیه بشریت است. 

این رئیس یا مدیرکل پیشین عفوبین‌الملل گفت اگر این تعریف را در نظر بگیرید این قتل‌عام حتی یک نسل‌کشی بود. ما میدونیم این را ولی باید رژیم ایران را محدود کنیم. بهش فشار بیاریم و در واقع همان کارهایی که دولت ترامپ کرد را ادامه بدیم. مأموریت ما خیلی ساده بود ما ۱۲خواسته ساده را مطرح کردیم ۱۲خواسته که روشن میساخت اگر رژیم ایران نتونه این خواسته‌ها را برآورده کنه هر کاری از دست آمریکا برمیاد را انجام میدیم و این اتحاد را در سراسر جهان ائتلاف را تشکیل میدیم تا جلو تروریسم اونها را در منطقه و سراسر جهان بگیریم خیلی به نظرم روشن و ساده است. ما ائتلافهایی را تشکیل دادیم تا به این اهداف برسیم. از اقدامات کشورهای مختلف مثل اسرائیل حمایت کردیم. این دولت اقداماتی بود که ما در اون سالها به عمل آوردیم برخلاف اقداماتی که دولت اوباما انجام داده بود.

حالا خبر خوب را هم اینجا بهتون میدم نیروهای مقاومت در داخل ایران قویتر از هر زمان دیگر هستند و اونها امید می‌بخشند به همه کسانی که در اطراف اونها هستند کسانی که از اونها حمایت می‌کنند

شما هم همین کار را می‌کنید. میتونید این را ببینید و تأثیرات اقدامات سال گذشته را ببینید. تلاشهای زیادی صورت گرفته رژیم مأیوستر از گذشته شده، فساد افزایش پیدا کرده و مردم ایران این را به روشنی می بینند. همواره انتخابات در رژیم ایران همواره یک نمایش بوده انتخابات اخیر اما واقعا متفاوت بود اول از همه وقتی برگزار شد که رژیم استبدادی در شکننده‌ترین موقعیتش از زمانی که روی کار اومد و مردم ایران همین را میدانند می‌دانند که چشم‌انداز بقای این رژیم زیرسئوال رفته هم توسط خود رژیمی ها هم توسط کشورهای آزادیخواه . 

شما همه تون میدانید که نقشه‌مسیر چی هست. خیلی تعداد کسانی که پای صندوق رفتند کم بودند پایین‌ترین آمار شرکت‌کنندگان از زمان روی کار آمدن رژیم که یک طرد تمام عیار رژیم را نشان میده حتی خود رژیم هم بهش اذعان کرد و برای اولین بار در چهل سال اخیر گفت که اکثریت مردم ایران دوری جستند از انتخابات و این یک تحریم رژیم بود و سران رژیم از آن وحشت دارند و اون را میدانند . این تحریم، تحریم توسط مردم ایران نشان میده که مردم ایران به انتخابات دل نبستند بلکه به تغییر واقعی دل بسته‌اند. 

برنامه‌ای که ما در دولت ترامپ انجام دادیم با اون می‌خواستیم بی‌کفایتی اقتصادی رژیم را هم نشان بدهیم که چطور ثروتهای کشور را برباد میده و اینکه این تعداد از مردم زیرخطر فقر هستند. این مردم میتونند فساد را در این رژیم ببینند به عنوان دشمن اصلی‌شون 

و دلیل اصلی بحران اقتصادی یکی از اصلی ترین شعارها یکی از اصلی ترین شعارها در قیام های اخیر گفته اند که دشمن ما همینجاست دروغ میگویند آمریکاست.

تاریخ اعتراضات تکرار میشود پرچم ها را آتش میزنند ولی الان بیشترین پرچمی که آتش میزنند نه پرچم آمریکا و اسرائیل بلکه این پرچم این رژیم شرور است. 

پیش رو داریم حالا مسیری که باید برویم چی هست رژیم در ضعیف ترین نقطه اش در چهل سال گذشته و مردم ایران از هر سراسر ایران با چشمانشان می بینند که رژیم نمیتواند هیچکدام از وعده هایش را عملی کند بی کفایتی تمام عیار برای رسیدگی به پاندومی ادامه دارد از بدترین نرخ ها را در کل جهان دارد نه اینکه بخاطر اینکه تکنولوژیش را ندارد چون که واکسن هست ولی رژیم حاضر نمیشود واکسن را به مردم بدهد و از دولت ترامپ رد کرد واکسن را این بی کفاتی تمام عیار هست . اولویت این رژیم در واقع با برنامه اتمی اش تبدیل شده به یک محور شر و بی کفاتی تمام عیار او دارد یک کشور را در واقع بر باد میدهد چه در زمینه نفت چه در زمینه گاز و نیازمندیهای اولیه و توانمندی کشور را برای پاسخ دادن به فجایع طبیعی مثل زلزله اصلا وجود ندارد این توانمندی ؛ مردم ایران آگاه هستند و می ببنند که این رژیم هیچ کارآیی برایشان ندارد.


 مردم این را میدانند و اما در رابطه با رئیسی او رئیس جمهور مردم ایران نیست او رئیس جمهور آخوندها و خامنه ای است ماموریت او روشن است ماموریت او بخوبی روشن است 

یعنی درد و رنج کشاندن مردم؛ فساد ؛ حفاظت از سپاه پاسداران ؛ او توسط خامنه ای انتخاب شد چون که ۶۰ سالش است و میتواند دو سه دهه آینده مثلا در ذهن او دوام بیاورد . این سال ها زمان میدهد به او که نشان بدهد که در مرحله بعدی خودش سر کار بیاید مثلا دست رژیم از سپاه استفاده خواهد کرد از نیرو قدس استفاده کرد برای جنگهای نیابتی در کشورهای دیگر علیه سرکوب شدگان مسیر پیش رو یک پاسخ روشن هست و ایالات متحده باید پیشگامی آن را به عهده بگیرد که از همین امروز شروع باید شود هر گونه معامله با ابراهیم رئیسی یعنی معامله با یک قتل و عام گر جمعی نه فقط غیر اخلاقی بلکه غیر سودمند هست . 

همه ما همه ما باید به ما متحدهایمان در اروپا روشن کنیم و دوستمانمان در آسیا و آنها را مورد حسابرسی قرار دهیم اگر به او معامله کنند اگر با رئیسی معامله کنند کسی که قتل وعام ۶۷ را در کارنامه اش دارد . با این فشار برای اینکه رژیم مستبد تهران به کارهایش ادامه ندهد روشن است روشن است که سران رژیم ایران دو هدف دارند به این مسیر ادامه میدهند.

 جهان خیلی اوقات نقش خودش را بر سیاست های داخلی به آن بیش از حد بها میدهد در حالیکه واقعیت این است که قدرت در دست مردم ایران است.

خامنه ای در واقع رئیسی نشان میدهد که این نسل سپاه پاسداران است که سر کار آمده به جای نسل قبلی رئیسی توافق اتمی آمده یک انتقاداتی کرده ولی به چیزی دست نزده میخواهد از رفع تحریم های احتمالی استفاده کند تا آخوندها و خامنه ای را و جلادان او را حفظ کند حفاظت کند از آنها او توافق را بلوکه نخواهد کرد ومن که نگرانم که وضعیت در مرزهای ایران وضعیتی که بوجود آمده در منظقه باعث تقویت رژیم شود مردم ایران دارند تماشا میکنند و نگاه میکنند که ما چکار میکنیم و چه سیاست هایی را در پیش میگیریم ما میدانیم که مردم ایران میدانیم که اقدامات ضعیف میتواند منجر به تقویت دشمنانمان شود .


 من نگرانم که اگر ما ضعف به خرج بدهیم این رژیم حاکم بر ایران بتواند اقدامات سرکوبگرانه تری علیه مردم ایران انجام بدهد و به تروریست در خاورمیانه ادامه بدهد و همچنین در سراسر جهان ؛ با خروج ما از افغانستان رئیسی این را گفت شکست به اصطلاح آمریکا حرفهای رئیسی هست باید یک فرصتی باشد که بشود امنیت را در واقع و صلح را برقرار کرد تلاش های رژیم ایران در این رابطه 

بخشی از اظهارات رئیسی دررابطه با وقایع افغانستان. بگذارید من اون رو برای برای شما ترجمه کنم،

رژیم ایران، افغانستان رو هم بعنوان یک منطقه دیگه برای تروریسم خودش میخواد استفاده بکنه. اونها خواهان خوبی برای افغانها نیستند. مثل مردم خود ایران. اونها خواهان قدرت خودشون هستند. آن، چنانکه بر این سلطه چسبیده اند به هزینه مردم ایران، باید بیاد بیاریم امروز که این درواقع اولین ارتباط رژیم ایران رو با تروریست. آخوندها بالاترین میزبان القاعده بودند. بذارید باز هم بگم، القاعده بین المللی، مرکز القاعده و عملیات هاش، که در سراسر جهان فعالیت میکند در افغانستان نیست. و توی پاکستان هم نیست. بلکه اونها حفاظت شدند و عملیات میکنند همین الان از تهران. 

و یادتون نره که خامنه ای درواقع آخوندها یک انقلاب رو پیش نبردند. انقلاب یعنی به سمت پیشرفت، به سمت نور؛ بلکه کاری که اونها کردند ازبین بردن حقوق بشر بود. و چیزی که تاریخ ثروتمند ایران، تاریخ غنی ایران دهه ها و دهه ها در پی آن بود. 

در همین نزدیکی، این ایده وجود داره که اگر مثلا رژیم سرنگون بشه جایگزینی نیست و آخوندها میان میگن که با همینها، شرورهایی که میشناسید درواقع کنار بیاید. درحالیکه این تماما غیرواقعییه. 

مسیرهای رو به جلوی زیادی هست، و همه شون برای مردم ایران بهتر از وضعیت کنونی اند. و آمادگی ما همون کاری که میکنیم آماده شدن برای انتقال به ایران جدید ماموریتی ست که امروز شروع میشه. ما باید بهزیستی مردم ایران رو اول درنظر بدیم با این انتقال. و طی سالها نشون داده شده که فرهنگ ایران، بخشی از روحیه مردم ایران هست و باید بدونید که ۱۰۰%. تقریبا ۱۰۰% مردم ایران به اعتقاد دارند که روزهای این رژیم به شمارش افتاده و من هم همین اعتقاد رو دارم. من همچنین از صمیم قلب فکر میکنم که مردم ایران دیگر نمیترسند از این رژیم و باید این رژیم رو همچنان بخاطر تجاوزاتش در کشورهای منطقه مورد حسابرسی قرار داد. 

دولت ترامپ و اقداماتش علیه تروریسم و حقوق بشر، نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران، باید هم اکنون هم ادامه پیدا کنه 

و نباید رژیم ایران تقویت بشه.. ما بصورت خستگی ناپذیر تلاش کردیم که رژیم ایران به سلاح اتمی دسترسی پیدا نکنه و میخواستیم که ایران بتونه این تغییر در ایران بوجود بیاد. نباید به اونها منافع اقتصادی برسونیم با این امید که اونها سرکوب و تروریسم رو متوقف کنند. برنامه تحریمها و فشاری که آوردیم باید الگوی اقدام برای حفظ امنیت و ثبات مردم آمریکا و مردم ایران باقی بمونه. 

 من دعا میکنم. من دعا میکنم که آمریکا به ثروتهای رژیم و آخوندها اضافه نخواهد کرد تا بتواند به به استبدادش تقویت کنه!

بیاد داشته باشید که اونچه آخوندها انجام دادن یک انقلاب نبوده بلکه یک درسی که ما گرفتیم، این درس رو من گرفتم و گفتم که امیدوارم دررابطه با استبداد در ایران این نیست که از قبل ما نمیدونستیم چی اتفاقی در ایران داره رخ میده، در سراسر جهان، بخوبی میبینیم در اروپا هم میبینیم، که بردباری از این رژیم داره کم میشه و این خیلی خوبه. 

ما باید به حمایت از مردم ایران در مبارزه شون برای آزادی ادامه بدیم و برای ایران دمکراتیک اونهم با هر نحو ممکن. 

امیدوارم که اونروز آزادی مردم ایران بزودی فرا برسه 

بسیار خوشحالم که امروز با شما هستم. امیدوارم که این روزها برای مردم ایران بزودی فرا برسه با حمایت از مردم، ایرانی که، ایرانیانی که در سراسر جهان هستند و اونهایی که از داخل مقاومت میکنند. مردم بزرگواری هستند. و این روز به یمن اونها زودتر فرا خواهد رسید. من متعهد هستم به این آرمان و میدونم که شما در این سالن متعهد هستید، امیدوارم که مردم ایران در حفاظت قرار بگیرند و برای همیشه از محافظت برخورد بشوند. الان دوران امیدوارکننده ای هست. دورانی هست که باید اقدامات مون رو تجدید کنیم، ممنونم که امروز منو در کنار خودتون داشتید. خدا شما رو حفظ کنه.  

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

مسعود رجوی کیست؟

پخش زنده سیمای آزادی

توییتر اختر شبانه

مسعود رجوی: درماندگی بچه شاه از «سلطنت انتخابی» تا «فراسوی» سلطنت و جمهوری

Popular Posts

برچسب‌ها

مقالات سیاسی (1777) مجاهدین (1556) خامنه ای (1082) روشنگری (1051) رئیسی (723) ولایت فقیه (679) قیام (676) سپاه پاسداران (624) ایران (591) تحلیل سیاسی (553) انقلاب نوین (550) دزدی (546) آزادی (540) مبارزه (527) مسعود رجوی (518) مقالات اجتماعی (518) سرنگونی (479) کرونا (464) مریم رجوی (451) مقالات اقتصادی (423) تاریخ ایران (405) یادواره (403) سرکوب (381) اجتماعی (371) فقر (369) تاریخ معاصر (362) قتل عام۶۷ (356) خط فقر (350) خمینی (329) غارت (325) انقلاب ضد سلطنتی (323) چپاول (319) اختلاس (318) کانونهای شورشی (300) قیام سراسری (296) اقتصادی (295) گرانی (291) مدیا (287) فساد (280) قیام آبان۹۸ (276) آموزه سیاسی (264) بهداشت (264) آموزه تاریخی (263) وزارت اطلاعات (261) جنبش دادخواهی (257) سیاسی (256) شورای ملی مقاومت (246) شیطان سازی (236) تورم (224) اشرف۳ (206) جنگ سیاسی (196) زندان (193) آلترناتیو (188) تحریم انتخابات (187) شرایط عینی (185) بیکاری (184) زندانیان سیاسی (178) قربانیان کرونا (176) آمریکا (173) بحران آب (173) ویروس (173) اعدام (172) برجام (172) تاریخچه مجاهدین (169) تظاهرات (155) تروریسم (153) انتخابات۱۴۰۰ (150) حقوق بشر (150) گزارش خبری (144) شکنجه (142) واکسیناسیون (142) اقتصاد (139) انقلاب (135) سلطنت پهلوی (133) زنان (130) دادگاه (125) رژیم آخوندی (124) حمید نوری (120) اصفهان (116) خوزستان (115) رسانه (109) ساواک (107) جمهوری دمکراتیک (103) تحریم (102) استبداد دینی (100) انتخابات (99) مذاکره (99) افشاگری (98) رانت (98) دلتا (97) پیک پنجم (97) شهیدان (96) مجلس (96) سازمان مجاهدین خلق ایران (94) دیکتاتوری سلطنتی (92) اتمی (90) اوین (90) پیام (89) انقلاب مشروطه (88) قطعی برق (88) شاه (86) روسیه (84) جنایت علیه بشریت (82) مقاومت ایران (81) براندازی (80) اعتراضات سراسری (76) بسیج (76) اهواز (75) مقاومت (75) انتخابات قلابی (73) بودجه۱۴۰۱ (73) دیکتاتوری مذهبی (72) سپاه قدس (72) اختناق (71) تروریسم دولتی (71) واکسن (71) سخنرانی (70) انقلاب ۵۷ (69) تاریخ (69) تاریخ مشروطه (69) مصداقی (68) جنگ قدرت (67) معلمان (67) ارتش آزادیبخش (66) اعتراضات (66) بانک (66) فاز سیاسی (66) سازمان ملل (65) قوه قضاییه (65) اینترنت (63) بلوچستان (63) سانسور (62) شوش (62) اروپا (61) رسانه حکومتی (61) کابینه دولت (61) سیستان (60) محاکمه (60) انگلیس (59) روحانی (59) زندانی سیاسی (59) زاینده رود (58) گردهمایی (58) گرسنگی (58) شکنجه گر (57) کهکشان۲۰۲۱ (57) بودجه (56) ریاست جمهوری (56) هنر (56) حقوق زنان (55) سایبری (55) دیکتاتوری (54) سازمان مجاهدین (54) مزدوران (54) ارز (53) زندان گوهردشت (51) کارگران (51) گزارش (51) هنرمند (50) ۳۰خرداد (50) جوانان (49) مذهبی (49) موسی خیابانی (49) نفت (49) جنگ ایران و عراق (48) مسکن (48) آلبانی (47) ایدئولوژی (47) عراق (47) قاجار (47) مبارزه مسلحانه (47) بازنشستگان (46) مصدق (46) کتاب سیاسی (46) قیام خوزستان (44) ماه رمضان (44) کسری بودجه (44) دمکراسی (43) هسته ای (43) زباله گردی (42) غارت و چپاول (42) خامنه‌ای (41) بنیادگرایی (40) اسلام انقلابی (39) قالیباف (39) مهندسی انتخابات (39) شهرکرد (38) فضای مجازی (38) قیام آبان (38) اصلاح طلب (37) شیخ (37) فرهنگ (37) مشهد (37) آموزه فلسفی (36) تهران بزرگ (36) حقوق (36) دروغ (36) رژیم شاه (36) ستارخان (36) قاسم سلیمانی (36) فاشیسم دینی (35) پهلوی (35) اپوزیسیون (34) ایذه (34) دانشجو (34) شبکه های اجتماعی (34) کشاورزی (34) آشنایی با مجاهدین (33) استراتژی (33) بمب اتمی (33) جنایت (33) سیمای آزادی (33) بهبهان (32) جنگ کثیف (32) سیاست (32) لیست تروریستی (32) ادبیات (31) تکامل (31) رمضان (31) زندانی (31) عفوبین الملل (31) موسیقی (31) نقدینگی (31) نیروی انتظامی (31) کنفرانس (31) تهران (30) جنگ (30) خبرگزاری (30) راه حل سرنگونی (30) رضا خان (30) فلسفه (30) استکهلم (29) اعتصاب (29) اندیمشک (28) تبریز (28) دادخواهی (28) دانشگاه (28) فرانسه (28) مافیا (28) محیط زیست (28) مماشات (28) بودجه۱۴۰۰ (27) حضرت علی (26) خاطرات زندان (26) شعائر (26) شورش (26) قرآن (26) کودکان کار (26) آبادان (25) اسدالله اسدی (25) تأسیس سازمان مجاهدین (25) دورس (25) متروپل (25) وزارت خارجه (25) کردستان (25) کودکان (25) اشرف (24) امام حسین (24) انقلابی (24) بلژیک (24) تاریخ اسلام (24) روز جهانی کارگر (24) عاشورا (24) پارلمان اروپا (24) اسلام (23) انقلاب دمکراتیک (23) اوکراین (23) رضا شاه (23) روزنامه (23) عدالت (23) فیلترینگ (23) مزدور (23) کهکشان (23) ۳۰دی (23) اخبار (22) ترانه (22) تشکیلات بیرون زندان (22) سال تحصیلی (22) صلح (22) صیانت (22) قیام دیماه ۹۶ (22) مشروطه (22) کشتار (22) استثمار (21) تولید (21) سخنگوی مجاهدین (21) شورای نگهبان (21) فیک نیوز (21) ورزش (21) ولی فقیه (21) گزینه سرنگونی (21) آنتورپ (20) انگلستان (20) بسیجی (20) تاریخ بیداری ایرانیان (20) حوزه (20) زهرا مریخی (20) همیاری (20) پیک ششم (20) چین (20) خانواده (19) سیل (19) شعر (19) شورای مرکزی مجاهدین (19) فاصله طبقاتی (19) مالیات (19) مقالات تاریخی (19) چماقداری (19) آتش بس (18) آژانس اتمی (18) ثروت (18) دارو (18) دانش آموز (18) دستمزد (18) رفراندوم (18) سوئد (18) شاعر (18) قیام کارگران (18) مهاجرت (18) ۱۶آذر (18) بنیانگذاران سازمان مجاهدین (17) ترور (17) جامعه (17) حجاب (17) دانشگاه تهران (17) فروغ جاویدان (17) قیام دی (17) لاجوردی (17) کاظم رجوی (17) کتاب (17) گرسنگان (17) اتحادیه اروپا (16) حضرت محمد (16) روز دانشجو (16) صدور انقلاب (16) ظریف (16) پناهندگان (16) کودتای ۲۸مرداد (16) اژه ای (15) تشکیلات (15) جام زهر (15) رئیس جمهور برگزیده (15) فاشیسم مذهبی (15) آب (14) آذربایجان (14) ارتجاع (14) دیکتاتور (14) رجوی (14) شهدا (14) ضربه شهریور ۵۰ (14) مادران آبان (14) مایک پنس (14) پهباد (14) افغانستان (13) برانداز (13) جنگ جهانی (13) دولت (13) سلطنت طلب (13) شورای امنیت (13) فرهنگیان (13) قاچاق (13) قزاق (13) قیام بنزین (13) منوچهر هزارخانی (13) موقعیت انقلابی (13) ورزشکاران (13) پول (13) کهکشان۱۴۰۱ (13) ۳۰مهر (13) برق (12) بورس (12) جنگ ضد میهنی (12) خیانت (12) شورای ملی مقاومت ایران (12) آسوشیتدپرس (11) انقلاب ایدئولوژیک (11) حزب‌الله (11) خائن (11) خرمشهر (11) دلار (11) دمکراتیک (11) رای من سرنگونی (11) روز جهانی زن (11) زاهدان (11) سال۱۴۰۰ (11) سوریه (11) شادگان (11) شرایط ذهنی (11) شعار نویسی (11) صنعت (11) فوتبال (11) قرارداد ننگین (11) محمد حنیف‌نژاد (11) موزه قتل عام۶۷ (11) نشریه مجاهد (11) هواپیمای اوکراینی (11) چریک فدایی (11) چریکهای فدایی (11) یارانه (11) ۱۹بهمن۶۰ (11) اصلاحات (10) انجمن نجات (10) انقلابیون (10) بازجو (10) بحران (10) بیت کوین (10) خصوصی سازی (10) روز جهانی مبارزه با اعدام (10) سعید محسن (10) سلاح (10) سینما (10) شاهنشاهی (10) لرستان (10) لوییزا همریش (10) لیست شهیدان (10) مجاهد (10) مجاهدین خلق ایران (10) موسسان پنجم (10) موشکی (10) چهارمحال بختیاری (10) کودتا (10) ۴خرداد (10) آزادیخواهان (9) آشنایی با شورای ملی مقاومت (9) استراتژیک (9) اشغالگر (9) اومیکرون (9) ایران آزاد۲۰۲۱ (9) بیکاران (9) جنگ روانی (9) خاور میانه (9) خلیفه (9) خودمختاری (9) دفاع مقدس (9) رحمان کریمی (9) زری اصفهانی (9) طلسم جنگ (9) فرار شاه (9) فرهنگی (9) قیام سراوان (9) مرجان (9) ملاقات (9) میانجی (9) میلاد (9) نمایشگاه (9) نوروز۱۴۰۰ (9) نوید افکاری (9) نویسنده (9) هورالعظیم (9) واکسن فایزر (9) پروپاگاندا (9) کوچک خان (9) آری به جمهوری دمکراتیک (8) اصغر بدیع زادگان (8) اعدام بنیانگذاران مجاهدین (8) انقلاب فرهنگی (8) بنزین (8) جنگل (8) جنگل تراشی (8) حنیف نژاد (8) خاش (8) خاوران (8) خاورمیانه (8) خبرنگار (8) دهه ۶۰ (8) دیوید ایمس (8) دیپلماسی (8) سرجنگل (8) سوئیس (8) شجریان (8) فاجعه (8) فرعون (8) فیلم سینمایی (8) قانون اساسی (8) قیام دیماه ۹۸ (8) قیام ۸۸ (8) قیصر (8) مبارزه چیست (8) محرم (8) مطبوعات (8) کانون شورشی (8) کتاب امام حسین (8) کودتای ۲۸ مرداد (8) ۱۳آبان (8) ۱۷ژوئن (8) آرژانتین (7) ارتش آزادیبخش ملی ایران (7) اشرف رجوی (7) اصولگرا (7) اطلاعیه (7) اعتراض (7) انقلاب اکتبر (7) بازگشایی مدارس (7) بنی صدر (7) بهار (7) بیژن جزنی (7) جایزه نوبل (7) حزب توده (7) خبرگان (7) خواننده (7) دادگاه مردمی آبان (7) روز جهانی کودک (7) زبان (7) سرود (7) شهادت (7) صادرات (7) علی میهن دوست (7) قرارداد۲۵ساله (7) لباس شخصی (7) مجروحان قیام (7) مذهب (7) مرضیه (7) مزار شهیدان (7) مطالبات قانونی (7) منتظری (7) موزیک (7) ناصر صادق (7) واشنگتن (7) پرستاران (7) چهارشبنه سوری (7) کتا صوتی (7) کربلا (7) کرج (7) کوروش بزرگ (7) کوروش کبیر (7) گروگان (7) ۳۰فروردین (7) استبداد (6) استقلال (6) انجمن نجاست (6) اندیشه (6) انسان (6) انفجار امیا (6) برنامه ۱۰ ماده ای (6) تاریخ جهان (6) جمشید پیمان (6) جهان (6) خاطرات سیاسی (6) رمزارز (6) رهایی (6) زن (6) سعید بهبهانی (6) سپاه (6) شهرداری تهران (6) صنایع فولاد (6) عملیات مروارید (6) فروش اندام (6) فعال محیط زیست (6) لبنان (6) مردم (6) معلم (6) مقالات (6) میتینگ (6) هاشم خواستار (6) همبستگی (6) واکسن برکت (6) کارخانه (6) کتاب صوتی (6) ۳۰تیر (6) ۸ مارس (6) آزادی بیان (5) آلمان (5) استان (5) اسکاتلند (5) انقلاب صنعتی (5) بازرگان (5) بدهی (5) بهزاد معزی (5) حشدالشعبی (5) حکومت علی (5) داوود رحمانی (5) دفاعیات مجاهدین (5) دین (5) رباط کریم (5) رمضان۱۴۰۱ (5) سال نو (5) شب یلدا (5) طالقانی (5) عباس داوری (5) عید فطر (5) فاطمه (5) فولاد مبارکه (5) قتل عام (5) قیام 57 (5) قیام ضد سلطنتی (5) قیام عراق (5) قیام ۲۱دی (5) لاریجانی (5) لوییزا هومریش (5) لیبرتی (5) مالباخته (5) محسن رضایی (5) محمد حنیف نژاد (5) محمد زند (5) مقاومت سراسری (5) میرزا کوچک خان (5) نظرسنجی (5) وزرات اطلاعات (5) کانون (5) آلودگی هوا (4) استعمار (4) امام حسن مجتبی (4) انفال (4) ایران آزاد۲۰۲۲ (4) بهشت زهرا (4) بیانیه (4) بیوگرافی (4) تاریخ ایران (4) تاریخی (4) تجارت (4) تشیع (4) تمدن ایران (4) تیرباران (4) جنبش جنگل (4) جنگ خلیج (4) حزب جمهوری (4) حسن نوروزی (4) حسین فاطمی (4) خاتمی (4) خشونت (4) خشک سالی (4) دجال (4) دیالکتیک (4) رها بحرینی (4) سلطنت (4) سکولاریسم (4) شاملو (4) شانگهای (4) شب قدر (4) صمد بهرنگی (4) طالبان (4) ظلمت (4) عوام فریبانه (4) فروغ ایران (4) فرونشست زمین (4) قیام۳۰تیر (4) لمپن (4) محمد مخبر (4) میلیشیا (4) نطنز (4) نفتگران (4) نهضت ملی (4) نوروز۹۹ (4) پایداری (4) پیامبر (4) پیروزی (4) پیشتاز (4) کارگر (4) کتاب تاریخی (4) کنگره (4) کولبری (4) کویت (4) ۱۹فروردین۹۰ (4) آتش سوزی (3) آخوند کاشانی (3) آخوندی (3) آستان قدس (3) آقازاده ها (3) آگاهی (3) احزاب سیاسی (3) اربعین (3) ارومیه (3) اسناد (3) اعتراض سراسری (3) اندیکا (3) ایتالیا (3) ایرانیان (3) برف (3) بی بی سی (3) تاریخساز (3) تبعید (3) تحصیل (3) تخریب (3) تروریست (3) تلویزیون (3) جاسوس (3) جعبه سیاه (3) جنبش برابری (3) جنسیتی (3) حبیب خدا (3) حسین فارسی (3) حضرت زینب (3) حضرت فاطمه (3) حمله خارجی (3) حمید اسدیان (3) خاطرات (3) خدیجه (3) خودروسازی (3) داستان (3) راهرو مرگ (3) رفسنجانی (3) روز معلم (3) روشنایی (3) روشنفکر (3) زلزله (3) زیارت (3) سالن مرگ (3) سعید شاهسوندی (3) سکولار دمکراسی (3) شبکه تروریستی (3) شعر نو (3) شهر (3) صدام (3) عباسقلی صالحی (3) عرفان (3) عماد رام (3) عملیات چلچراغ (3) غلامحسین ساعدی (3) فارسی (3) فرانسوا میتران (3) فرشید نصر‌اللهی (3) فلسطین (3) قتلهای زنجیره ای (3) ماهشهر (3) مجمع عمومی ملل متحد (3) محمد ضابطی (3) محمود رویایی (3) مدارس (3) مسیحی (3) مصباح یزدی (3) ملی شدن نفت (3) منطقه (3) مواد مخدر (3) نسل کشی (3) نقاشی (3) نوروز (3) نوروز۱۴۰۱ (3) نیما یوشیج (3) هجرت بزرگ (3) هزارخانی (3) واکسن چینی (3) ژئوپلیتیک (3) ژنو (3) کتاب اجتماعی (3) کریسمس (3) کلنل پسیان (3) کی‌را رودیک (3) ۱۲اردیبهشت (3) ۱۷شهریور (3) ۳ژوئیه (3) ۵ مهر (3) آموزشی (2) آندرانیک (2) أزادی (2) اتحاد ملی (2) اتوبوس خوابی (2) اراذل (2) اسفند۹۸ (2) اصغر مهدیزاده (2) اصلاح طلبی (2) اصلاحات ارضی (2) اعتیاد (2) افطار (2) امام زین العابدین (2) امام سجاد (2) امام موسی ابن جعفر (2) امام هفتم (2) امجدیه (2) انسانیت (2) انقلاب سفید (2) اوباش (2) اکبر صمدی (2) ایران اینترنشنال (2) ایران فردا (2) ایران مرز پرگهر (2) بازیگر (2) بعثت (2) بنیاد برکت (2) بنیاد فرانس لیبرته (2) بوچا (2) بکتاش آبتین (2) بیسواد (2) تاریخ ا یران (2) تخت جمشید (2) ترامپ (2) ترک تحصیل (2) تفسیر (2) توسکا (2) جاوید رحمان (2) جنگ داخلی (2) حزب رستاخیز (2) حسین امیر عبداللهیان (2) حمایت (2) حمید مصدق (2) خسرو گلسرخی (2) خودکشی (2) دانیل میتران (2) دبیر کل سازمان ملل (2) درگذشت (2) دهخدا (2) دوران آماده باش (2) دیدار صلح (2) ذوالقرنین (2) رسول خدا (2) رشوه (2) رهبر مقاومت (2) رهبری (2) روح‌الله حسینیان (2) روز جهانی (2) روز جهانی حقوق بشر (2) زمستان (2) زوربا (2) زینب کبری (2) سازمان خبات کردستان (2) سازمان چریکهای فدایی خلق (2) ستار بهشتی (2) سعدی (2) سعید ماسوری (2) سوخت بر (2) سوختبران (2) شام غریبان (2) شاهزاده (2) شباهنگ (2) شهر ری (2) شوروی (2) شکوفه (2) شیخ محمد خیابانی (2) شیراز (2) صدور بحران (2) صدیقه مجاوری (2) طرح صلح (2) عبدالرضا شهلایی (2) عزیمت از فرانسه (2) عشق (2) علم (2) علی (2) علی ربیعی (2) عیسی آزاده (2) عیسی مسیح (2) فاطمه امینی (2) فاطمه مصباح (2) فرانکفورتر آلگماینه (2) فردوسی (2) فرقه (2) فریدون مشیری (2) فشافویه (2) فلاکت (2) قاضی محمد (2) قضاوت (2) قیمت (2) مبارزات (2) مبعث (2) مجازات (2) محسن معصومی (2) مریم قدسی مآب (2) مسجد فاطمه زهرا (2) مقبره کوروش (2) من اگر برخیزم (2) مهدی ابریشمچی (2) میرزاده عشقی (2) میهن تی وی (2) میکونوس (2) میکیس تئودوراکیس (2) نافرمانی مدنی (2) نظامی (2) نیروی قدس (2) نیشکر هفت تپه (2) هامبورگ (2) هیتلر (2) وطن (2) وفات (2) ویتنام (2) پاریس (2) پدرطالقانی (2) پرس تی وی (2) پرواز بزرگ (2) پرویز خزایی (2) ژیلبر میتران (2) کابل (2) کاروان بهار (2) کربلای۴ (2) کشاورزان (2) کهکشان۱۴۰۰ (2) یغمایی (2) یوسف نوری (2) یونان (2) FATF (1) آزادی هدایتگر مردم (1) آستفیک (1) آفریقا (1) آلبرتو نیسمن (1) آنالیا (1) آنتونیو گوترز (1) آهنگساز (1) ابراهیم ذاکری (1) ابراهیم مرادی (1) ابواحسن صبا (1) اتحاد (1) اجباری (1) احتکار (1) احمد رئوف بشری دوست (1) احمد رضایی (1) احمد مقدم (1) احمد وحیدی (1) احمدرضا جلالی (1) اخبار جعلی (1) اردشیر زاهدی (1) ارمنستان (1) ارژنگ داوودی (1) استاد (1) استقلال آمریکا (1) اسلامشهر (1) اسماعیل خطیب (1) اسماعیل شریف زاده (1) اسکاندیناوی (1) اسیر جنگی (1) اشرف هادی (1) اشرف پهلوی (1) اشپیگل (1) اصغر بدیع‌زادگان (1) اصلاح‌طلب (1) اف ای تی اف (1) افتخار (1) افسانه (1) الله قلی خان (1) المپیک (1) الکساندر مدوید (1) امام جعفر صادق (1) امام حسن عسکری (1) امام رضا (1) امام زمان (1) امام صادق (1) امام محمد باقر (1) امام هشتم (1) امیرخیزی (1) امیرپرویز پویان (1) امیرکبیر (1) انتخاب (1) انجیل (1) انفجار حرم امام رضا (1) انقلاب کبیر فرانسه (1) اوریانا فالاچی (1) اپورتونیسم (1) ای ایران (1) ایران گیت (1) ایلیرمتا (1) ایندیپندنت (1) اینستاگرام (1) بالکان (1) بختیار (1) برلین (1) بنان (1) بند۲۰۹ (1) بهرام عالیوندی (1) بهرام عین اللهی (1) بویراحمد (1) بگو نه (1) بیرجند (1) بیروت (1) بیژن مفید (1) تئاتر و سینما (1) تابلو (1) تاریخ شفاهی (1) تاریخ فرانسه (1) تاریکی (1) تاسوعا (1) تاکتیک (1) تبیین جهان (1) تجزیه (1) تحریف (1) تختی (1) تروریستی (1) تریتا پارسی (1) تصنیف (1) تلگرام (1) تنگستان (1) توحید (1) توماج صالحی (1) توماس سانکارا (1) ثریا ابوالفتحی (1) ثقه‌الاسلام (1) جامعه المصطفی (1) جان مترکه (1) جایگاه انسان (1) جدایی دین از دولت (1) جریان اپورتونیستی چپ‌نما (1) جعفر کاظمی (1) جعلیات (1) جمعه سیاه (1) جمهوری خواه (1) جنبش تنباکو (1) جهاد کشاورزی (1) حبیب خبیری (1) حبیب‌الله بدیعی (1) حج (1) حجت زمانی (1) حسن اشرفیان (1) حسن ظریف (1) حسن ظریف ناظریان (1) حسن فیروزآبادی (1) حسین دهلوی (1) حسین طائب (1) حسین گل گلاب (1) حسینیان (1) حضرت معصومه علیها سلام (1) حضرت مهدی (1) حماس (1) حمید لاجوردی (1) حنیف عزیزی (1) حنیف‌نژاد (1) حکایت (1) حکومت (1) حکومت نظامی (1) خانواده شفایی (1) خدا (1) خطر (1) خلق (1) خلقت انسان (1) خلیل رضایی (1) خواهران میرابال (1) دانشمند (1) دانشیان (1) داوود باقروند (1) دختر آبی (1) دلوار (1) دمکراسی خیانت شده (1) دهقانان (1) دوباره می‌سازمت وطن (1) دکتر حسین گل‌گلاب (1) دی (1) دین و مذهب (1) دیوید کلیگور (1) ذوب آهن (1) رادیو مجاهد (1) رزمناو پوتمکین (1) رزمنده (1) رستاخیز (1) رستم قاسمی (1) رسول تبریزی (1) رسول مشکین فام (1) رشنگری (1) رضا رضایی (1) رضا شمیرانی (1) رضا پهلوی (1) رمضان۱۴۰۰ (1) رنگ روغن (1) روحانی مترقی (1) روح‌الله خالقی (1) روز جهانی صلح (1) روز جهانی معلم (1) روزجهانی منع خشونت علیه زنان (1) روس تزاری (1) رپ اعتراضی (1) ریچارد رابرتس (1) زادی (1) زاگرس (1) زمین (1) زندان تهران بزرگ (1) زهره صمدی (1) زینب (1) زینب پاشا (1) زینت میرهاشمی (1) سارق انقلاب (1) سال میلادی (1) سراوان (1) سرویس جهانی (1) سعید اقبالی (1) سعید سلطانپور (1) سنگسار (1) سهام (1) سهراب سپهری (1) سواد (1) سولماز ابوعلی (1) سولیوان (1) سونگون (1) سپ (1) سی ان ان (1) سیامک نادری (1) سیاهکل (1) سیاوش سیفی (1) سیزده بدر (1) سیمین بهبانی (1) سیمین بهبهانی (1) سیمین دانشور (1) شخصیتهای ایرانی (1) شریف واقفی (1) شستا (1) شمال (1) شهر مهران (1) شهر کرد (1) شهرزاد احسانی ناطق (1) شهرقصه (1) شهلا حریری مطلق (1) شکرالله پاک‌نژاد (1) شیخ فضل الله نوری (1) شیر و خورشید (1) شیلی (1) شیوا ممقانی (1) صالح کهندل (1) صدای مجاهد (1) صیاد شیرازی (1) ضرغامی (1) طبری (1) طنز سیاسی (1) عارف قزوینی (1) عدالت در اسلام (1) عزت الله مقبلی (1) عزیز فولادوند (1) عقیده (1) علمی (1) علی اکبر اکبری (1) علی اکبر دهخدا (1) علی صارمی (1) علی صالح آبادی (1) علی مطهری (1) علی همتیان (1) علیرضا جعفرزاده (1) علیرضا خالوکاکایی (1) عملیات (1) عملیات آفتاب (1) عکاسی (1) عکس (1) عیاران (1) عید قربان (1) عید مبعث (1) غرب (1) غلامحسین اسماعیلی (1) غلامحسین بنان (1) غلامرضا تختی (1) غلامرضا مسعودی (1) فاطمه زهرا (1) فاطمه صادقی (1) فتانه زارعی (1) فدایی خلق (1) فرخی یزدی (1) فردوست (1) فولاد (1) فیزیک (1) قاتلان ۶۷ (1) قاسملو (1) قانون کار (1) قربانعلی حسین نژاد. (1) قربانیان (1) قرن پانزدهم (1) قرنطینه (1) قزلحصار (1) قزوین (1) قم (1) قهرمان (1) قیام تنگستان (1) قیام روشنگری (1) لاهیجان (1) لغت نامه (1) لنین (1) لوازم التحریر (1) لوموند (1) لویزان (1) لیبی (1) مادر شایسته (1) مادران خاوران (1) مارکز (1) ماکرون (1) مایکل وایت (1) مثنوی (1) مجتبی اخگر (1) مجید اسدی (1) مجید صاحب جمع (1) محسن زادشیر (1) محمد اسلامی (1) محمد تهرانچی (1) محمد خدابنده‌لویی (1) محمد ری شهری (1) محمد سیدی کاشانی (1) محمد صادق (1) محمد محدثین (1) محمد مهدی اسماعیلی (1) محمد کاظم (1) محمد کرد زنگنه (1) محمدباقر شفتی (1) محمدرضا ایرانپور (1) محمدرضا سعادتی (1) محمدرضا قرایی آشتیانی (1) محمدعلی توحیدی (1) محمدعلی حاج آقایی (1) محمود عسگریزاده (1) محمود مهدوی (1) مدرس (1) مدرک تقلبی (1) مرتجعین (1) مرتضی حنانه (1) مرد (1) مرز پرگهر (1) مرغ سحر (1) مریلند (1) مریم بختیاری (1) مریم گلزاده غفوری (1) مسجد سلیمان (1) مسعود احمدزاده (1) مسعود خدابنده (1) مسعود راتبی (1) مسعود صفدری (1) مسعود مقبلی (1) مسیح (1) معصومه عضدانلو (1) ملا نصرالدین (1) ملک الشعرا (1) مناسک حج (1) منافقین (1) منوتو (1) منوچهر براتی (1) منوچهر سخایی (1) منوچهر طاهر زاده (1) منیره رجوی (1) مهدی دیباج (1) مهدی رضایی (1) موسسات خیریه (1) موشک باران (1) مولانا (1) مژگان پارسایی (1) مژگان کوکبی (1) مکه (1) میتران (1) میدان میلیونی (1) میدان ژاله (1) میرزا رضا کرمانی (1) میلیونی (1) ناصر دیوان کازرونی (1) ناصرالدین شاه (1) ناظم حکمت (1) نامه (1) نایاک (1) ندا حسنی (1) نروژ (1) نرگس غفاری (1) نسرین پارسیان (1) نصرالله زرین پنجه (1) نمایشنامه (1) نماینده (1) نورمراد کله جویی الوار (1) نوروز۱۴۰۳ (1) نوری علا (1) نیمه شعبان (1) نیویورک تایمز (1) نیکسون (1) هائیک هوسپیان مهر (1) هالیوود (1) هایک هوسپیان مهر (1) هجرت (1) هلدینگ (1) همایون کهزادی (1) همدان (1) ولادت (1) ولی‌الله فیض‌مهدوی (1) ویلیام هزلیت (1) وین (1) ویکتور خارا (1) پابلو نرودا (1) پاسارگاد (1) پروین اعتصامی (1) پرچم (1) پمپئو (1) پهلوان (1) پهلوان فیلابی (1) پوریای ولی (1) پیمان جبلی (1) پیک شادی (1) چارلی چاپلین (1) چه باید کرد (1) چه گوارا (1) چپ نما (1) ژنرال اودیرنو (1) ژنرال دوگل (1) کاخ سفید (1) کارنامه (1) کارنامه سبز (1) کارگردان (1) کاریکاتور (1) کانادا (1) کرامت الله دانشیان (1) کریمپور شیرازی (1) کشتی (1) کشور (1) کشیش (1) کشیش دیباج (1) کشیش میکائلیان (1) کلیسا (1) کمیسیون اقتصاد (1) کمیسیون کار (1) کنکور (1) کهشکان (1) کهکیلویه (1) کوثر (1) کودتانی فرهنگی (1) کودتای سوم اسفند (1) کولبران (1) کیفرخواست (1) گاردین (1) گاندی (1) گلرخ ایرایی (1) گلزاده غفوری (1) گلستان (1) گلسرخی (1) گور جمعی (1) گوهر مراد (1) گیسو شاکری (1) یاسرعرفات (1) یروم ستاقیان (1) یزدی (1) یعقوب ترابی (1) یونایتد پرس (1) یونسکو (1) یک شاخه گل (1) ۱۰شهریور (1) ۱۴اسفند (1) ۱۸تیر۷۸ (1) ۱۹بهمن۴۹ (1) ۲۶مهر (1)

بایگانی وبلاگ

پیام مسعود رجوی در دومین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی

پست ویژه

«رئیس‌جمهور برگزیده‌ی مقاومت» یعنی چه؟

مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

جدیدترین مطالب

بازدید از وبلاگ

مانور بزرگ جنگی سیمرغ رهایی ارتش آزادیبخش ملی ایران