جامعه المصطفى العالمیه چیست و چرا تحریم شد؟

۶فروردین۱۴۰۰


وزارت خزانه‌داری آمریکا، در ۱۸ آذرماه ۹۹  یک ارگان تروریستی رژیم ایران موسوم به «جامعه المصطفى العالمیه» را در لیست تحریم‌های ثانویه؛ تروریست‌های جهانی ویژه SDGT و مقررات تحریم‌های مالی مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران خامنه‌ای قرار داد. جامعه المصطفی العالمیه چیست و چرا تحریم شد؟

ساختار و گردانندگان جامعه المصطفى

مؤسس ارگان تروریستی «جامعه المصطفى العالمیه» علی خامنه‌ای ولی‌فقیه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران است.

در ماده ۱۱ اساسنامه جامعه المصطفى آمده است: «ریاست عالیه جامعه با فقیه عهده‌دار رهبری جمهوری اسلامی ایران است و تصویب اساسنامه، انتخاب اعضای هیئت‌امنا، نصب و عزل رئیس جامعه، ارائه رهنمودهای اساسی و انحلال جامعه توسط معظم له صورت می‌پذیرد.»

هیئت‌امنای آن توسط خامنه‌ای و برای مدت ۷ سال منصوب می‌شوند. ولی‌فقیه رئیس آن را برای مدت ۵ سال و شورای مدیریت مرکب از ۵ نفر را به مدت ۴ سال منصوب می‌کند و کلیه فعالیت‌های این مرکز جنایت توسط رئیس آن اداره می‌گردد.

اولین رئیس این مرکز، آخوند جنایتکار علیرضا اعرافی بود و رئیس آن در سال ۱۳۹۹ آخوند علی عباسی است

مراسم تودیع و معارفه روسای جامعه المصطفی با حضور آخوند گلپایگانی رئیس دفتر خامنه‌ای (راست)

منابع مالی جامعه المصطفی العالمیه

بودجه‌های میلیاردی این ارگان صدور بنیادگرایی و پرورش تروریسم از منابع متعدد بیت خامنه‌ای تا بودجه جاری دولت تأمین می‌شود. بودجه اختصاص‌یافته به جامعه المصطفی در لایحه بودجه سال ۹۷، حدود ۷ برابر بودجه دانشگاه تهران، بزرگ‌ترین مرکز آموزشی ایران، بوده است.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، ۱۲ آذر ۹۹، برآورد بودجه جامعه المصطفی العالمیه ۴۶۵ میلیارد تومان … پیشنهاد شده است.

تجمع اعضای جامعه المصطفی تحت عنوان طلاب جهان اسلام

اهداف جامعه المصطفی العالمیه

جامعه المصطفی العالمیه یک ارگان عریض و طویل رژیم آخوندی به‌منظور جاسوسی و انجام فعالیت‌های تروریستی و بنیادگرایانه تحت پوشش مذهب است. حتی نام این دانشگاه، عربی و با سوءاستفاده از نام پیامبر اسلام، المصطفی انتخاب شده تا مخاطبان خارجی و مسلمان را بتواند آسان‌تر فریب دهد. این ارگان بخشی از دستگاه دیپلماسی تروریستی رژیم ولایت‌فقیه است و وظیفه‌اش عضوگیری عناصر مستعد فعالیت‌های تروریستی و تربیت آخوند و مبلغ در کشورهای خارجی به‌منظور تبلیغ ولایت‌فقیه و توسعه پهنه عمل طرح‌های تروریستی و جنگ‌افروزی منطقه‌ای است.

مأموریت جامعه المصطفی

این مرکز، ارگان اصلی جذب و آموزش بنیادگرایانه نیروهای خارجی در تشکیلات حوزوی و اعزام آخوند به کشورهای مختلف است.

افراد جذب‌شده توسط این مرکز، به قم اعزام‌شده و تحت آموزش‌های متحجرانه حوزوی قرار می‌گیرند و سپس در مناسبت‌های مختلف مذهبی توسط این مرکز برای فعالیت‌های به‌ظاهر تبلیغی و مذهبی و درواقع ترویج و گسترش بنیادگرایی و تروریسم، به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند.

بر اساس آنچه در سایت حکومتی ویکی شیعه آمده، جامعه المصطفی العالمیه بر اساس مصوبه جلسه سال ۲۰۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی از ادغام «مرکز جهانی علوم اسلامی» و «سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور» تشکیل شده است. اساساً هدف سازمان مرکزی این دانشگاه تربیت آخوندهای خارجی در قم است.

این دانشگاه دارای ۱۷۰ واحد آموزشی، تربیتی و پژوهشی وابسته به آن در داخل و خارج از کشور می‌باشد. واحدهای داخل کشور جامعه المصطفی العالمیه در شهرهای مشهد، تهران، اصفهان، گرگان و قشم قرار دارند و واحدهای خارج از کشور این دانشگاه در بیش از ۶۰ کشور جهان هستند.

به گفته آخوند علیرضا بی‌نیاز معاون پژوهش نهاد المصطفی، بیش از ۱۰۰ هزار طلبه از ۱۳۶ کشور در این مرکز مشغول به تحصیل می‌باشند. با انتشار خبر ورود کرونا به ایران؛ که از قم شروع شد، همه نگاه‌ها به‌سوی حضور طلبه‌های خارجی و بخصوص ۷۰۰ طلبه چینی در این شهر جلب شد. این موضوع باعث گردید رئیس قبلی این نهاد، فوراً به تکذیب این مسئله بپردازد.

علت نیاز به مؤسسات آموزش بنیادگرایی و تروریزم در نظام آخوندی

رژیم آخوندی از سال ۵۸، اقدام به ایجاد نهادها و مؤسسات و مراکز خاص بنیادگرایی زیر نظر دفاتر مختلف ولی‌فقیه کرد. در ابتدا مراکزی مانند «مجمع جهانی اهل‌بیت» و «مجمع تقریب بین المذاهب اسلامی» را شکل و طی سالیان، راه‌اندازی این‌گونه نهادها را افزایش داد. آن‌ها به این نتیجه رسیده بودند که بدون گسترش بنیادگرایی، نمی‌توانند اهداف توسعه طلبانه سیاسی خود، ازجمله ایجاد یک هلال شیعی تحت حاکمیتشان را به سرانجام رسانند. به این منظور تصمیم گرفتند یک مرکز بزرگ برای اشاعه بنیادگرایی مشابه دانشگاه جهانی ایجاد کنند که با سوءاستفاده عنوان فرهنگی آن، با امکانات وزارت آموزش عالی، آن را به لحاظ بین‌المللی ثبت نموده و ازآن‌پس بتوانند به‌صورت رسمی و ظاهراً قانونی، تحت این پوشش، اقدامات مخرب خود را بدون ایجاد حساسیت‌های امنیتی کشورهای دیگر پیش ببرند. این ارگان پوششی، مدارکی تحصیلی خاص خود را تا سطح به‌اصطلاح «دکترا»! صادر نموده و ظرفیت پذیرش نفرات زیادی را ایجاد کرده است.

این ارگان با پیام خامنه‌ای در ۱۷ فروردین سال ۸۷، تأسیس و شروع به جذب نیرو از کشورهای مختلف کرد. قابل‌توجه اینکه فارغ‌التحصیلان برگزیده این نهاد، سالانه به تحت حاکمیت آخوندها فراخوانده می‌شوند تا آخرین تجربیات دجالیت و جنایت در جهت پیشبرد اهداف جامعه المصطفی به آن‌ها منتقل شود.

فعالیت‌های تروریستی و مداخله گرایانه جامعه المصطفی در کشورهای منطقه

آخوند علیرضا اعرافی اولین رئیس منصوب‌شده توسط خامنه‌ای برای جامعه المصطفی، در گفتگویی با سایت حکومتی «قم نامه»، به‌طور خلاصه فعالیت‌های این نهاد را این‌گونه توضیح می‌دهد:

«فارغ‌التحصیلان جامعه المصطفی در حزب‌الله لبنان، لشکر فاطمیون و زینبیون که در تحولات منطقه به‌خصوص در سوریه واقعاً خوش درخشیده‌اند، نقش پررنگی دارند. تعداد زیادی از رزمندگان لشکر فاطمیون و زینبیون از فارغ‌التحصیلان ما هستند که به‌صورت خودجوش و بدون اینکه ما دخالتی بکنیم به این لشکرها پیوسته‌اند تعداد کثیری از آن‌ها شهید و جانباز شده و تعداد زیادی هم‌اکنون در صحنه نبرد هستند.»

این آخوند جنایتکار اضافه می‌کند: «چند وقت قبل که به لبنان رفته بودم از نماز مغرب تا نماز صبح با سید حسن نصرالله پیرامون مسائل جامعه المصطفی جلسه داشتیم». (سایت حکومتی قم‌نامه ۷ مرداد ۹۶)

این تصویر کوچکی از فعالیت‌های تروریستی این نهاد از زبان رئیس آن بود. ذیلاً نماینده خامنه‌ای در افغانستان، آخوند سید مرتضوی اعتراف مشابهی می‌کند:

«الآن الحمدالله در همه حوزه‌های علمیه قم، مشهد جاهای دیگر بیش از ۱۵ هزار طلبه افغانی درس می‌خواند هیچ‌کسی هم نمیگه کجا می ری؟ اگر کسی بیاد طرف افغانستان، میگه من میرم تبلیغ به افغانستان، یک پولی هم میده، میگه برو! هیچ‌کسی نیست که افغانی‌ها رو، دیگر که شما چرا به وطنتان نمی‌رید؟ برید! ۱۵ هزار از ما نون می‌خورید! اینجا نشسته‌ایم چرا نمی‌رید؟ هرگز! حضرت آیت‌الله عظمای خامنه‌ای براش پول میده که به زمین نمانید! اینو بگیر تا تو تربیت شی، علمای افغانی طلاب مراجعه کنند شهریه بگیرن! کی این کار میکنه؟!»

آخوندها هیچ ابایی ندارند که در تلویزیون خود نیز در رابطه با این‌گونه فعالیت‌های جامعه المصطفی صحبت کنند. یکی از تروریست‌های خارج کشوری رژیم بنام «سرباز روح‌الله رضوی» که از عوامل صادراتی همین مرکز هست، «جامعه المصطفی» را بازوی دوم دستگاه تروریسم رژیم که او آن را «عرصه جنگ سخت و میلیتاریستی» عنوان می‌کند، «عرصه جنگ نرم نظام» می‌نامد و در همین رابطه از کارگزاران حکومتی شکایت دارد که چرا اعزام نیروی نظامی از جامعه المصطفی به عراق و سوریه را علنی کرده‌اند تا این موضوع باعث تحریم «جامعه المصطفی العالمیه» شود:

« ...بالاخره اقتصاد ما را تحریم می‌کنند! پرس.تی.وی را تحریم می‌کنند! اکانتهای سوشیال مدیای ما را تحریم می‌کنند! یوتیوب کانال‌های ما را می‌بندند! اینستاگرام، اکانتهای ما را می‌بندند! المصطفی ما را هم تعطیل می‌کنند! این‌که خب بهانه هست، درست است و این بهانه را هم می‌دانیم بی‌معناست، تا حالا بالاخره چند ده طلبه المصطفی به عشق و اراده و علاقه خودشان در جنگ علیه تروریسم، بلند شدند رفتند عراق و سوریه. ما نباید «عرصه‌های جنگ سخت‌مان یا میلیتاریستی‌مان» را با «عرصه‌های جنگ نرم مان» با هم قاطی بکنیم! اگر این‌ها را قاطی بکنیم، داریم بهانه دست دشمن می‌دهیم. من باز نمی‌گویم تقصیر جای خاصی بوده، شاید بعضی وقت‌ها به‌واسطه موازی کارهایی که اتفاق می‌افتد، خب حالا مثلاً حالا اگر شرایط برای رفتن همین چند ده تا طلبه المصطفی هم به سوریه فراهم نمی‌شد، چه اتفاقی می‌افتاد؟ اقلاً ما بهانه دادن به دست دشمن را می‌توانستیم عقب بیندازیم. بین طلبه‌ای که امروز دارد تحریم میشه تا یک سال بعد تحریم میشه، خیلی فرق هست! یک سال فرصت هست! ما «پتانسیل انسانی‌ای» را که دارد برای ما «عمق راهبردی» ایجاد می‌کند را داریم دچار مشکل می‌کنیم و از دست می‌دهیم». (تلویزیون شبکه افق رژیم متعلق به نیروی تروریستی قدس ـ ۲۷ آذر ۹۹)

در نمونه‌ای دیگر، سایت اطلاعات سپاه پاسداران موسوم به مشرق نیوز در ۹ اردیبهشت ۹۵ ضمن بیان حضور آخوند جنایتکار اعرافی، رئیس جامعه المصطفی در منزل کشته‌شدگان افغانی از گروه فاطمیون و دیدار با آن‌ها، بجای گزارش از فعالیت‌های به‌اصطلاح علمی و دانشگاهی (که این مرکز با آن پوش به ثبت رسیده است)، بعد از بیان اسامی تعدادی از آن‌ها، به تئوریریزه کردن دیدگاه‌های توسعه‌طلبانه قرون‌وسطایی رژیم که هدف اصلی از تأسیس جامعه المصطفی است، می‌پردازد: «حضور فاطمیون در سوریه حامل این پیام است که برای فاطمیون مرزهای جغرافیایی معنایی ندارد.»

خبرگزاری نیروی قدس موسوم به تسنیم به تاریخ ۱ بهمن ۹۸ از همکاری و همیاری نزدیک این نیروی تروریستی با عواملی که تحت عنوان دانشجو در جامعه المصطفی حضور پیدا می‌کنند پرده برداشت و نوشت آخوند رحمت‌الله موسوی «دارای مدرک کارشناسی ارشد از حوزه علمیه جامعه المصطفی بود. این [کشته] مدافع حرم افغانستانی از یگان فاطمیون، مدیر مرکز آموزش بصیرت فاطمیون و مسئول هیئت‌های رزمندگان فاطمیون در سوریه بود»

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در ۶ دسامبر ۲۰۲۰ گزارش داد:«دانشگاه جامعه المصطفی واقع در شهر قم در ایران، یکی از مهم‌ترین مراکزی است که دانشجویان پاکستانی از آن برای تیپ زینبیون جذب می‌شوند»که منظور همان تیپ از مزدوران پاکستانی وابسته به نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران خامنه‌ای است.

فضیحت ارسال تبعه کشورهای دیگری که ابتدا با عناوین دجالانه ای مثل جامعه المصطفی جذب می‌شوند اما نهایتاً سر از پهنه‌های عملیات تروریستی توسعه‌طلبانه و تجاوزگرانه نیروی تروریستی قدس و آموزش نظامی و تجهیز آن‌ها با انواع سلاح‌های کشتار گر درمی‌آورند، آن‌چنان عالمگیر و غیرقابل حاشا است که محمدجواد ظریف وزیر خارجه آخوندها در مصاحبه با خبرنگار تلویزیون طلوع افغانستان توجیهی برای آن نمی‌یافت:

«مجری: چرا افغان‌ها را برای جنگ به سوریه می‌فرستید برای جنگ؟
ظریف: ما کسی را به سوریه نمی‌فرستیم. این را ما روشن کردیم، ببینید کسی برای یک کشور دیگر، نمی‌رود یک کشور ثالث بجنگد! برادران ما رفته‌اند آنجا، خودشان به‌صورت داوطلب! کما اینکه از عراق رفته‌اند کما اینکه از جاهای دیگر رفته‌اند!
مجری: شما تسهیل کردید! سلاح دادید!… ازیک‌طرف میگویید افغان‌ها خودشان تصمیم گرفتند، سلاح دادید به آن‌ها، در کجای دنیا برای مهاجر…؟
ظریف: این‌ها در پایگاه‌های خودشان در سنگرهای خودشان… این‌ها به خاطر اعتقادات خودشان رفته‌اند
مجری: در کجای دنیا، شما که پیش‌تر گفتید کارشناس روابط بین‌الملل هستید، دیده‌اید که از مهاجر میلیشیا بسازند بفرستند به کشور دیگر؟
ظریف: ببینید! شما یک مفروضی می‌گیرید که این مفروضتان درست نیست که از مهاجر کسی میلیشیا بسازد! اولاً که خیلی از این‌ها اصلاً مهاجر نبودند از خود افغانستان آمده‌اند رفته‌اند آنجا، کما اینکه از جاهای دیگه هم ممکنه رفته باشند.
مجری: پس من اگر بخواهم سلاح بگیرم، [آیا] مرا می‌فرستید سوریه؟
ظریف: شما وقتی رفتید سوریه، ممکنه به شما سلاح بدهیم
مجری: چقدر تلفات داده‌اند، افغان‌ها؟
ظریف: من تعدادش را نمی‌دانم، اما ما به خانواده‌های آن‌ها امتیاز می‌دهیم. خانواده‌های افرادی که شهید می‌شوند در افغانستان، برای ایده‌شان برای آرمانشان، ما خانواده‌های آن‌ها را تحت پوشش می‌گیریم.
مجری: آیا پروژه فاطمیون متوقف است؟‌
ظریف: ببینید، من کاملاً صریح به شما گفتم ما کسانی را که با داعش و با افراط در سوریه مقابله کرده‌اند برای اینکه مجبور نباشند در کابل و قندهار با داعش مقابله کنند یا در تهران و همدان و کرمانشاه یا در بغداد و کربلا و نجف مقابله کنند، از آن‌ها حمایت کرده‌ایم و اگر لازم باشد بازهم حمایت می‌کنیم!»

شورای ملی مقاومت ایران پیش‌ازاین، بارها و بارها، مراکز آموزش تروریسم در ایران را افشا کرده و در این رابطه به جامعه جهانی هشدار داده بود.

در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۱۷ نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا، طی کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن، فاش ساخت:‌ «سپاه پاسداران ۱۴ مرکز آموزشی برای «تروریست‌ها» و گروه‌های شبه‌نظامی خارجی وابسته به تهران در نقاط مختلف ایران دایر کرده است». در ادامه این افشاگری آمده است: «سپاه پاسداران به‌عنوان بخشی از استراتژی رژیم برای گسترش دخالت‌های خود در خارج ایران به‌ویژه در کشورهای منطقه ازجمله سوریه، عراق، یمن، بحرین و افغانستان اقدام به ایجاد یک معاونت بزرگ در نیروی قدس، بازوی خارج کشوری خود، برای آموزش دادن به مزدوران خارجی خود کرده است».

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران نیز در فروردین ۹۴ فاش کرد، شمار زیادی از حوثی‌ها از سال‌ها پیش در «جامعه المصطفی» در قم آموزش می‌بینند. یک آخوند یمنی به نام عصام العماد مسئولیت حوثی‌ها را در قم به عهده دارد. عصام العماد خطوط دیکته شده «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» و «مجمع جهانی اهل‌بیت» و دیگر ارگان‌های صدور تروریسم و بنیادگرایی رژیم را در مصاحبه با شبکه‌های ماهواره‌ای عربی وابسته به رژیم تکرار می‌کند. کما اینکه تعدادی از رهبران گروه «حوثی» یمن، ازجمله «حسین بدرالدین حوثی» و «عبدالمالک حوثی» نیز همگی از آموزش دیدگان مکتب تروریسم جامعه‌المصطفی هستند.

اهداف تروریستی رژیم از جامعه المصطفی را از فرستادن کسانی نظیر پاسدار جنایتکار احمدی مقدم سرکرده سابق نیروی سرکوبگر انتظامی خامنه‌ای (که تنها تخصصش بی‌رحمی، جنایت و ترور است)، برای بازدید پیشرفت تعدادی از مزدوران تعلیم‌دیده این مرکز در اوگاندا، می‌توان مشاهده کرد. در نشریه خبری سفیران نور، به نقل از «خبرگزاری حکومتی و رسمی حوزه» در تاریخ ۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۳ آمده است:

«موضوعاتی چون بازدید خیرین جامعه المصطفی از مؤسسه آموزشی عالی بنت‌الهدی، دیدار سردار احمدی مقدم با انجمن دانش‌آموختگان المصطفی در اوگاندا و ده‌ها مطالب متنوع و خواندنی از جای‌جای جهان اسلام برای  اطلاع خانواده المصطفی به رشته تحریر درآمده است.»

ایران نیوز اپدیت نیز در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۱۹ نوشت: «دانشگاه المصطفی به‌طور گسترده‌ای به این معروف است که وسیله‌ای برای تلقین افکار مذهبی افراطی به افراد خارجی و عضوگیری کاندید برای فعالیت‌های تروریستی و نظامی رژیم در خارج از ایران ازجمله شرکت مستقیم در جنگ‌های ایران در خاورمیانه می‌باشد».

ارتباط جامعه المصطفی با سفارت‌خانه‌های رژیم در کشورهای مختلف

تمام مراکز جامعهالمصطفی در کشورهای مختلف، از ارتباطات و پشتیبانی منظمی با سفارت‌های رژیم برخوردار هستند. به‌عنوان نمونه سایت حکومتی حوزه در فروردین ۸۲، صحبت‌های آخوند علیرضا اعرافی اولین رئیس جامعه المصطفی در رابطه با عناصر آموزش‌دیده توسط آن را نقل کرده است:

«برخی از آن‌ها با سفارت ایران در ارتباط هستند و در کشورهای مختلف به اشتغالات حوزوی و سنّتی و یا فعالیت‌های رسمی مشغول هستند… این‌ها سرمایه‌های کشور، نظام، انقلاب، حوزه و استان قم هستند.»

نماینده خامنه‌ای در سوریه نیز دارای ارتباطات نزدیکی با سفارت رژیم در سوریه و با فرمانده عملیاتی سپاه پاسداران تروریست در سوریه، سید جواد غفاری و همچنین شبکه آخوندی رژیم در سوریه شامل نمایندگی جامعه المصطفی و سایر ارگان‌های بنیادگرایی رژیم در سوریه می‌باشد. این فرد بعد از پیشروی نظامی نیروهای سپاه در سوریه در شهرهای مختلف، درصحنه حاضرشده و از آن‌ها از طرف خامنه‌ای تشکر کرد.

بر اساس گزارشی که در روزنامه الریاض، ۱۳ مهر ۹۷ درج‌شده، پس از تصرف شهرهای نبل و الزهرا در فوریه ۲۰۱۶، آخوند سید مهدی سیبویه به همراه آخوند سید محمدحسین رئیس‌زاده «نماینده جامعه المصطفی در سوریه» و چند نفر دیگر در آنجا حاضر شد… و از نیروهای سپاه شرکت‌کننده در این عملیات از طرف خامنه‌ای تشکر کردند.

نگاهی به فعالیت‌های جامعه المصطفی در آلبانی و منطقه بالکان

از حوزه‌های خاص فعالیت‌های جامعه المصطفی، کشورهای بالکان و به‌طور ویژه آلبانی، به دلیل حضور مجاهدین در آنجا است. رژیم در هر کشوری که دارای زمینه‌های مشترک مذهبی و اسلامی باشد، برای توسعه‌طلبی و اثرگذاری هژمونی بنیادگرایانه خود سوءاستفاده می‌کند تا آن را ابزاری برای مطامع تروریستی و جاسوسی خود کند، پس از مهاجرت مجاهدین به آلبانی در سال ۱۳۹۵، بدیهی است که نفوذ در این کشور به اولویت مقدم رژیم تبدیل گردد.

در سال ۹۵ تفاهم‌نامه همکاری بین یک ارگان پوششی آخوندها برای جاسوسی به اسم «بنیاد سعدی» و «جامعه المصطفی» به امضا رسیده و اجرایی می‌گردد. این نقطه شروع جدیدی در افزایش فعالیت‌های این دو نهاد در آلبانی هم‌زمان با حضور مجاهدین است. در مهر ۹۸ سایت بنیاد سعدی از دومین نشست مشترک روسا و معاونان بنیاد سعدی و جامعه المصطفی یعنی حداد عادل و آخوند عباسی در محل ساختمان جامعه المصطفی در شهر قم گزارش داد. دولت آلبانی در بهمن‌ماه ۹۸، بنیاد سعدی را به دلیل مشارکت در اقدامات تروریستی و مداخله‌جویانه در این کشور، تعطیل کرد.

نشست مشترک روسا و معاونان بنیاد سعدی و جامعه المصطفی

رژیم ایران همچنین تروریسم خود را در منطقه بالکان از طریق جامعه المصطفی گسترش داده است. در سال ۲۰۱۶، هنگامی‌که یک آخوند ایرانی در کوزوو درپوش یک سازمان غیردولتی فعالیت می‌کرد و در مظان اتهام دولت این کشور قرار گرفت، تلاش‌های رژیم ایران در بالکان موردتوجه واقع شد. مقامات کوزوو در ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۶ ادعا کردند که حسن آذری بجندی (متهم)، پنج سازمان شیعه را که با تهران ارتباط داشتند، اداره می‌کرد. برای اولین بار، نشریه معتبر آمریکایی «امریکن تینکر» خبر داد گروه چتری رژیم ایران در اروپا، ازجمله در کوزوو، وابسته به دانشگاه بین‌المللی المصطفی است.

مدیر دارالقرآن آلبانی نیز در گفت‌وگو با سایت حکومتی شفقنا به تاریخ ۹ اردیبهشت ۹۸، اظهار داشت: «این موسسه در کشور آلبانی و زیر نظر جامعه المصطفی العالمیه شروع به فعالیت کرده است.»

وی همچنین از ترجمه کتاب‌هایی در مورد انقلاب اسلامی به زبان آلبانی خبر داد و ادامه داد: «من تقریباً ۱۲ کتاب در مورد انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) از زبان عربی به آلبانی ترجمه کردم...»

او بیان کرد: «فعالیت‌های قرآنی و ترجمه کتاب‌های اسلامی این مرکز به زبان آلبانی به کمک و مساعدت جامعه المصطفی سبب شده است تا ما بتوانیم حقیقت و واقعیت شیعه را در کشور آلبانی نشان دهیم»

بسیار واضح است منظور از واقعیت شیعه، همان توسعه هژمونی بنیادگرایانه و تروریسم تحت پوش تشیع و آموزش علوم به‌اصطلاح اسلامی است. دولت آلبانی احدالله قلی زاده نماینده رسمی جامعه المصطفی که اداره‌کننده موسسه دارالقرآن بود را نیز از خاک آلبانی اخراج نمود.

نمونه‌ای از مزدوران استخدامی محلی نیروی قدس، از کانال «جامعه المصطفی العالمیه»

یکی از کسانی که در مرکز پرورش تروریست رژیم یعنی جامعه المصطفی در قم آموزش‌دیده، «اولسی یازچی»، مستخدم آلبانیایی رژیم است. وی اعتراف می‌کند که در سال ۲۰۱۱ دوره‌های آموزشی خود را در جامعه المصطفی قم گذرانیده و در کنفرانس‌های اسلامی که رژیم برای «عناصر محلی تروریستش درکشورهای دیگر»، ترتیب می‌دهد، شرکت داشته است. لازم به توضیح است که این مزدور در ارتباط مستقیم با سفارت آخوندها در آلبانی، خط شیطان‌سازی وزارت اطلاعات جهت زمینه‌سازی تروریسم علیه مجاهدین را پیش می‌برد.

اولسی یازچی (دوم از راست) در کنفرانس افق‌نو در ایران

زمانی که خزانه‌داری آمریکا در ۸ دسامبر ۲۰۲۰ «جامعه المصطفی العالمیه» را در فهرست سیاه تروریستی قرار داد، تنها کسی که بلافاصله در آلبانی در مورد این نام‌گذاری واکنش نشان داد، اولسی یازچی بود که به وزارت امور خارجه ایالات‌متحده از طریق حساب توییتر خود حمله نمود. وی از این موجودیت تروریستی به‌عنوان واتیکان تشیع دفاع کرد که به‌وضوح توهینی بزرگ به واتیکان و کلیسای کاتولیک بود.

«جامعه المصطفی العالمیه» همچنین ارتباط و همکاری تنگاتنگی با بنیاد هابیلیان از ارگان‌های جنگ روانی خامنه‌ای علیه مجاهدین، دارد که خود به‌تنهایی گواه کارکرد دستگاهی است که با محمل آموزه‌های مذهبی و اسلامی به ثبت رسیده اما تنها به دنبال شیطان‌سازی و تروریسم علیه مجاهدین است.

سایت حکومتی همایش‌ها و نشست‌های علمی در همین رابطه می‌نویسد:

«قبل از برگزاری دومین کنگره بین‌المللی هفده هزار شهید ترور با موضوع “ایران قربانی تروریسم”، چهارمین نشست علمی با موضوع جریان شناسی گروه‌های تکفیری و تروریسم منطقه‌ای با همکاری موسسه امام خمینی (ره)، جامعه المصطفی العالمیه و بنیاد هابیلیان روز سه‌شنبه ۹/۳/۹۴ از ساعت ۹ صبح در سالن اندیشه موسسه امام خمینی (ره) برگزار شد.»

ازآنجاکه رژیم با صدها بار محکومیت بین‌المللی درزمینهٔ حقوق بشر مواجه است، بنیاد شکنجه گران هابیلیان رژیم با همکاری جامعه المصطفی و سازمان بسیج به‌اصطلاح حقوق‌دانان استان خراسان رضوی در مدرسه عالی علوم اقدام به تشکیل جلسه‌ای به بهانه روز حقوق بشر اسلامی کردند. سر دژخیم محمدجواد هاشمی نژاد سرکرده هابیلیان در همین جلسه گفت:

«از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هفده هزار نفر از شهروندان ایرانی به دست ۳۵ گروهک تروریستی شهید شده‌اند که این ۳۵ گروهک به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت حمایت آمریکا قرار داشته‌اند.». (سایت هابیلیان بنیاد سرکوبگر تحت امر خامنه‌ای، ۱۶ مرداد ۹۹)

به‌این‌ترتیب، اهداف جنایت‌کارانه فاشیسم مذهبی از تأسیس و گسترش چنین ارگان‌های پوششی در خدمت اهداف تروریستی و جنایت‌کارانه‌اش در خدمت به تحکیم حاکمیت غاصبانه آخوندها بر مردم محروم ایران، به‌خوبی برملا می‌شود.

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

مسعود رجوی کیست؟

پخش زنده سیمای آزادی

توییتر اختر شبانه

مسعود رجوی: درماندگی بچه شاه از «سلطنت انتخابی» تا «فراسوی» سلطنت و جمهوری

Popular Posts

برچسب‌ها

مقالات سیاسی (1777) مجاهدین (1556) خامنه ای (1082) روشنگری (1051) رئیسی (723) ولایت فقیه (679) قیام (676) سپاه پاسداران (624) ایران (591) تحلیل سیاسی (553) انقلاب نوین (550) دزدی (546) آزادی (540) مبارزه (527) مسعود رجوی (518) مقالات اجتماعی (518) سرنگونی (479) کرونا (464) مریم رجوی (451) مقالات اقتصادی (423) تاریخ ایران (405) یادواره (403) سرکوب (381) اجتماعی (371) فقر (369) تاریخ معاصر (362) قتل عام۶۷ (356) خط فقر (350) خمینی (329) غارت (325) انقلاب ضد سلطنتی (323) چپاول (319) اختلاس (318) کانونهای شورشی (300) قیام سراسری (296) اقتصادی (295) گرانی (291) مدیا (287) فساد (280) قیام آبان۹۸ (276) آموزه سیاسی (264) بهداشت (264) آموزه تاریخی (263) وزارت اطلاعات (261) جنبش دادخواهی (257) سیاسی (256) شورای ملی مقاومت (246) شیطان سازی (236) تورم (224) اشرف۳ (206) جنگ سیاسی (196) زندان (193) آلترناتیو (188) تحریم انتخابات (187) شرایط عینی (185) بیکاری (184) زندانیان سیاسی (178) قربانیان کرونا (176) آمریکا (173) بحران آب (173) ویروس (173) اعدام (172) برجام (172) تاریخچه مجاهدین (169) تظاهرات (155) تروریسم (153) انتخابات۱۴۰۰ (150) حقوق بشر (150) گزارش خبری (144) شکنجه (142) واکسیناسیون (142) اقتصاد (139) انقلاب (135) سلطنت پهلوی (133) زنان (130) دادگاه (125) رژیم آخوندی (124) حمید نوری (120) اصفهان (116) خوزستان (115) رسانه (109) ساواک (107) جمهوری دمکراتیک (103) تحریم (102) استبداد دینی (100) انتخابات (99) مذاکره (99) افشاگری (98) رانت (98) دلتا (97) پیک پنجم (97) شهیدان (96) مجلس (96) سازمان مجاهدین خلق ایران (94) دیکتاتوری سلطنتی (92) اتمی (90) اوین (90) پیام (89) انقلاب مشروطه (88) قطعی برق (88) شاه (86) روسیه (84) جنایت علیه بشریت (82) مقاومت ایران (81) براندازی (80) اعتراضات سراسری (76) بسیج (76) اهواز (75) مقاومت (75) انتخابات قلابی (73) بودجه۱۴۰۱ (73) دیکتاتوری مذهبی (72) سپاه قدس (72) اختناق (71) تروریسم دولتی (71) واکسن (71) سخنرانی (70) انقلاب ۵۷ (69) تاریخ (69) تاریخ مشروطه (69) مصداقی (68) جنگ قدرت (67) معلمان (67) ارتش آزادیبخش (66) اعتراضات (66) بانک (66) فاز سیاسی (66) سازمان ملل (65) قوه قضاییه (65) اینترنت (63) بلوچستان (63) سانسور (62) شوش (62) اروپا (61) رسانه حکومتی (61) کابینه دولت (61) سیستان (60) محاکمه (60) انگلیس (59) روحانی (59) زندانی سیاسی (59) زاینده رود (58) گردهمایی (58) گرسنگی (58) شکنجه گر (57) کهکشان۲۰۲۱ (57) بودجه (56) ریاست جمهوری (56) هنر (56) حقوق زنان (55) سایبری (55) دیکتاتوری (54) سازمان مجاهدین (54) مزدوران (54) ارز (53) زندان گوهردشت (51) کارگران (51) گزارش (51) هنرمند (50) ۳۰خرداد (50) جوانان (49) مذهبی (49) موسی خیابانی (49) نفت (49) جنگ ایران و عراق (48) مسکن (48) آلبانی (47) ایدئولوژی (47) عراق (47) قاجار (47) مبارزه مسلحانه (47) بازنشستگان (46) مصدق (46) کتاب سیاسی (46) قیام خوزستان (44) ماه رمضان (44) کسری بودجه (44) دمکراسی (43) هسته ای (43) زباله گردی (42) غارت و چپاول (42) خامنه‌ای (41) بنیادگرایی (40) اسلام انقلابی (39) قالیباف (39) مهندسی انتخابات (39) شهرکرد (38) فضای مجازی (38) قیام آبان (38) اصلاح طلب (37) شیخ (37) فرهنگ (37) مشهد (37) آموزه فلسفی (36) تهران بزرگ (36) حقوق (36) دروغ (36) رژیم شاه (36) ستارخان (36) قاسم سلیمانی (36) فاشیسم دینی (35) پهلوی (35) اپوزیسیون (34) ایذه (34) دانشجو (34) شبکه های اجتماعی (34) کشاورزی (34) آشنایی با مجاهدین (33) استراتژی (33) بمب اتمی (33) جنایت (33) سیمای آزادی (33) بهبهان (32) جنگ کثیف (32) سیاست (32) لیست تروریستی (32) ادبیات (31) تکامل (31) رمضان (31) زندانی (31) عفوبین الملل (31) موسیقی (31) نقدینگی (31) نیروی انتظامی (31) کنفرانس (31) تهران (30) جنگ (30) خبرگزاری (30) راه حل سرنگونی (30) رضا خان (30) فلسفه (30) استکهلم (29) اعتصاب (29) اندیمشک (28) تبریز (28) دادخواهی (28) دانشگاه (28) فرانسه (28) مافیا (28) محیط زیست (28) مماشات (28) بودجه۱۴۰۰ (27) حضرت علی (26) خاطرات زندان (26) شعائر (26) شورش (26) قرآن (26) کودکان کار (26) آبادان (25) اسدالله اسدی (25) تأسیس سازمان مجاهدین (25) دورس (25) متروپل (25) وزارت خارجه (25) کردستان (25) کودکان (25) اشرف (24) امام حسین (24) انقلابی (24) بلژیک (24) تاریخ اسلام (24) روز جهانی کارگر (24) عاشورا (24) پارلمان اروپا (24) اسلام (23) انقلاب دمکراتیک (23) اوکراین (23) رضا شاه (23) روزنامه (23) عدالت (23) فیلترینگ (23) مزدور (23) کهکشان (23) ۳۰دی (23) اخبار (22) ترانه (22) تشکیلات بیرون زندان (22) سال تحصیلی (22) صلح (22) صیانت (22) قیام دیماه ۹۶ (22) مشروطه (22) کشتار (22) استثمار (21) تولید (21) سخنگوی مجاهدین (21) شورای نگهبان (21) فیک نیوز (21) ورزش (21) ولی فقیه (21) گزینه سرنگونی (21) آنتورپ (20) انگلستان (20) بسیجی (20) تاریخ بیداری ایرانیان (20) حوزه (20) زهرا مریخی (20) همیاری (20) پیک ششم (20) چین (20) خانواده (19) سیل (19) شعر (19) شورای مرکزی مجاهدین (19) فاصله طبقاتی (19) مالیات (19) مقالات تاریخی (19) چماقداری (19) آتش بس (18) آژانس اتمی (18) ثروت (18) دارو (18) دانش آموز (18) دستمزد (18) رفراندوم (18) سوئد (18) شاعر (18) قیام کارگران (18) مهاجرت (18) ۱۶آذر (18) بنیانگذاران سازمان مجاهدین (17) ترور (17) جامعه (17) حجاب (17) دانشگاه تهران (17) فروغ جاویدان (17) قیام دی (17) لاجوردی (17) کاظم رجوی (17) کتاب (17) گرسنگان (17) اتحادیه اروپا (16) حضرت محمد (16) روز دانشجو (16) صدور انقلاب (16) ظریف (16) پناهندگان (16) کودتای ۲۸مرداد (16) اژه ای (15) تشکیلات (15) جام زهر (15) رئیس جمهور برگزیده (15) فاشیسم مذهبی (15) آب (14) آذربایجان (14) ارتجاع (14) دیکتاتور (14) رجوی (14) شهدا (14) ضربه شهریور ۵۰ (14) مادران آبان (14) مایک پنس (14) پهباد (14) افغانستان (13) برانداز (13) جنگ جهانی (13) دولت (13) سلطنت طلب (13) شورای امنیت (13) فرهنگیان (13) قاچاق (13) قزاق (13) قیام بنزین (13) منوچهر هزارخانی (13) موقعیت انقلابی (13) ورزشکاران (13) پول (13) کهکشان۱۴۰۱ (13) ۳۰مهر (13) برق (12) بورس (12) جنگ ضد میهنی (12) خیانت (12) شورای ملی مقاومت ایران (12) آسوشیتدپرس (11) انقلاب ایدئولوژیک (11) حزب‌الله (11) خائن (11) خرمشهر (11) دلار (11) دمکراتیک (11) رای من سرنگونی (11) روز جهانی زن (11) زاهدان (11) سال۱۴۰۰ (11) سوریه (11) شادگان (11) شرایط ذهنی (11) شعار نویسی (11) صنعت (11) فوتبال (11) قرارداد ننگین (11) محمد حنیف‌نژاد (11) موزه قتل عام۶۷ (11) نشریه مجاهد (11) هواپیمای اوکراینی (11) چریک فدایی (11) چریکهای فدایی (11) یارانه (11) ۱۹بهمن۶۰ (11) اصلاحات (10) انجمن نجات (10) انقلابیون (10) بازجو (10) بحران (10) بیت کوین (10) خصوصی سازی (10) روز جهانی مبارزه با اعدام (10) سعید محسن (10) سلاح (10) سینما (10) شاهنشاهی (10) لرستان (10) لوییزا همریش (10) لیست شهیدان (10) مجاهد (10) مجاهدین خلق ایران (10) موسسان پنجم (10) موشکی (10) چهارمحال بختیاری (10) کودتا (10) ۴خرداد (10) آزادیخواهان (9) آشنایی با شورای ملی مقاومت (9) استراتژیک (9) اشغالگر (9) اومیکرون (9) ایران آزاد۲۰۲۱ (9) بیکاران (9) جنگ روانی (9) خاور میانه (9) خلیفه (9) خودمختاری (9) دفاع مقدس (9) رحمان کریمی (9) زری اصفهانی (9) طلسم جنگ (9) فرار شاه (9) فرهنگی (9) قیام سراوان (9) مرجان (9) ملاقات (9) میانجی (9) میلاد (9) نمایشگاه (9) نوروز۱۴۰۰ (9) نوید افکاری (9) نویسنده (9) هورالعظیم (9) واکسن فایزر (9) پروپاگاندا (9) کوچک خان (9) آری به جمهوری دمکراتیک (8) اصغر بدیع زادگان (8) اعدام بنیانگذاران مجاهدین (8) انقلاب فرهنگی (8) بنزین (8) جنگل (8) جنگل تراشی (8) حنیف نژاد (8) خاش (8) خاوران (8) خاورمیانه (8) خبرنگار (8) دهه ۶۰ (8) دیوید ایمس (8) دیپلماسی (8) سرجنگل (8) سوئیس (8) شجریان (8) فاجعه (8) فرعون (8) فیلم سینمایی (8) قانون اساسی (8) قیام دیماه ۹۸ (8) قیام ۸۸ (8) قیصر (8) مبارزه چیست (8) محرم (8) مطبوعات (8) کانون شورشی (8) کتاب امام حسین (8) کودتای ۲۸ مرداد (8) ۱۳آبان (8) ۱۷ژوئن (8) آرژانتین (7) ارتش آزادیبخش ملی ایران (7) اشرف رجوی (7) اصولگرا (7) اطلاعیه (7) اعتراض (7) انقلاب اکتبر (7) بازگشایی مدارس (7) بنی صدر (7) بهار (7) بیژن جزنی (7) جایزه نوبل (7) حزب توده (7) خبرگان (7) خواننده (7) دادگاه مردمی آبان (7) روز جهانی کودک (7) زبان (7) سرود (7) شهادت (7) صادرات (7) علی میهن دوست (7) قرارداد۲۵ساله (7) لباس شخصی (7) مجروحان قیام (7) مذهب (7) مرضیه (7) مزار شهیدان (7) مطالبات قانونی (7) منتظری (7) موزیک (7) ناصر صادق (7) واشنگتن (7) پرستاران (7) چهارشبنه سوری (7) کتا صوتی (7) کربلا (7) کرج (7) کوروش بزرگ (7) کوروش کبیر (7) گروگان (7) ۳۰فروردین (7) استبداد (6) استقلال (6) انجمن نجاست (6) اندیشه (6) انسان (6) انفجار امیا (6) برنامه ۱۰ ماده ای (6) تاریخ جهان (6) جمشید پیمان (6) جهان (6) خاطرات سیاسی (6) رمزارز (6) رهایی (6) زن (6) سعید بهبهانی (6) سپاه (6) شهرداری تهران (6) صنایع فولاد (6) عملیات مروارید (6) فروش اندام (6) فعال محیط زیست (6) لبنان (6) مردم (6) معلم (6) مقالات (6) میتینگ (6) هاشم خواستار (6) همبستگی (6) واکسن برکت (6) کارخانه (6) کتاب صوتی (6) ۳۰تیر (6) ۸ مارس (6) آزادی بیان (5) آلمان (5) استان (5) اسکاتلند (5) انقلاب صنعتی (5) بازرگان (5) بدهی (5) بهزاد معزی (5) حشدالشعبی (5) حکومت علی (5) داوود رحمانی (5) دفاعیات مجاهدین (5) دین (5) رباط کریم (5) رمضان۱۴۰۱ (5) سال نو (5) شب یلدا (5) طالقانی (5) عباس داوری (5) عید فطر (5) فاطمه (5) فولاد مبارکه (5) قتل عام (5) قیام 57 (5) قیام ضد سلطنتی (5) قیام عراق (5) قیام ۲۱دی (5) لاریجانی (5) لوییزا هومریش (5) لیبرتی (5) مالباخته (5) محسن رضایی (5) محمد حنیف نژاد (5) محمد زند (5) مقاومت سراسری (5) میرزا کوچک خان (5) نظرسنجی (5) وزرات اطلاعات (5) کانون (5) آلودگی هوا (4) استعمار (4) امام حسن مجتبی (4) انفال (4) ایران آزاد۲۰۲۲ (4) بهشت زهرا (4) بیانیه (4) بیوگرافی (4) تاریخ ایران (4) تاریخی (4) تجارت (4) تشیع (4) تمدن ایران (4) تیرباران (4) جنبش جنگل (4) جنگ خلیج (4) حزب جمهوری (4) حسن نوروزی (4) حسین فاطمی (4) خاتمی (4) خشونت (4) خشک سالی (4) دجال (4) دیالکتیک (4) رها بحرینی (4) سلطنت (4) سکولاریسم (4) شاملو (4) شانگهای (4) شب قدر (4) صمد بهرنگی (4) طالبان (4) ظلمت (4) عوام فریبانه (4) فروغ ایران (4) فرونشست زمین (4) قیام۳۰تیر (4) لمپن (4) محمد مخبر (4) میلیشیا (4) نطنز (4) نفتگران (4) نهضت ملی (4) نوروز۹۹ (4) پایداری (4) پیامبر (4) پیروزی (4) پیشتاز (4) کارگر (4) کتاب تاریخی (4) کنگره (4) کولبری (4) کویت (4) ۱۹فروردین۹۰ (4) آتش سوزی (3) آخوند کاشانی (3) آخوندی (3) آستان قدس (3) آقازاده ها (3) آگاهی (3) احزاب سیاسی (3) اربعین (3) ارومیه (3) اسناد (3) اعتراض سراسری (3) اندیکا (3) ایتالیا (3) ایرانیان (3) برف (3) بی بی سی (3) تاریخساز (3) تبعید (3) تحصیل (3) تخریب (3) تروریست (3) تلویزیون (3) جاسوس (3) جعبه سیاه (3) جنبش برابری (3) جنسیتی (3) حبیب خدا (3) حسین فارسی (3) حضرت زینب (3) حضرت فاطمه (3) حمله خارجی (3) حمید اسدیان (3) خاطرات (3) خدیجه (3) خودروسازی (3) داستان (3) راهرو مرگ (3) رفسنجانی (3) روز معلم (3) روشنایی (3) روشنفکر (3) زلزله (3) زیارت (3) سالن مرگ (3) سعید شاهسوندی (3) سکولار دمکراسی (3) شبکه تروریستی (3) شعر نو (3) شهر (3) صدام (3) عباسقلی صالحی (3) عرفان (3) عماد رام (3) عملیات چلچراغ (3) غلامحسین ساعدی (3) فارسی (3) فرانسوا میتران (3) فرشید نصر‌اللهی (3) فلسطین (3) قتلهای زنجیره ای (3) ماهشهر (3) مجمع عمومی ملل متحد (3) محمد ضابطی (3) محمود رویایی (3) مدارس (3) مسیحی (3) مصباح یزدی (3) ملی شدن نفت (3) منطقه (3) مواد مخدر (3) نسل کشی (3) نقاشی (3) نوروز (3) نوروز۱۴۰۱ (3) نیما یوشیج (3) هجرت بزرگ (3) هزارخانی (3) واکسن چینی (3) ژئوپلیتیک (3) ژنو (3) کتاب اجتماعی (3) کریسمس (3) کلنل پسیان (3) کی‌را رودیک (3) ۱۲اردیبهشت (3) ۱۷شهریور (3) ۳ژوئیه (3) ۵ مهر (3) آموزشی (2) آندرانیک (2) أزادی (2) اتحاد ملی (2) اتوبوس خوابی (2) اراذل (2) اسفند۹۸ (2) اصغر مهدیزاده (2) اصلاح طلبی (2) اصلاحات ارضی (2) اعتیاد (2) افطار (2) امام زین العابدین (2) امام سجاد (2) امام موسی ابن جعفر (2) امام هفتم (2) امجدیه (2) انسانیت (2) انقلاب سفید (2) اوباش (2) اکبر صمدی (2) ایران اینترنشنال (2) ایران فردا (2) ایران مرز پرگهر (2) بازیگر (2) بعثت (2) بنیاد برکت (2) بنیاد فرانس لیبرته (2) بوچا (2) بکتاش آبتین (2) بیسواد (2) تاریخ ا یران (2) تخت جمشید (2) ترامپ (2) ترک تحصیل (2) تفسیر (2) توسکا (2) جاوید رحمان (2) جنگ داخلی (2) حزب رستاخیز (2) حسین امیر عبداللهیان (2) حمایت (2) حمید مصدق (2) خسرو گلسرخی (2) خودکشی (2) دانیل میتران (2) دبیر کل سازمان ملل (2) درگذشت (2) دهخدا (2) دوران آماده باش (2) دیدار صلح (2) ذوالقرنین (2) رسول خدا (2) رشوه (2) رهبر مقاومت (2) رهبری (2) روح‌الله حسینیان (2) روز جهانی (2) روز جهانی حقوق بشر (2) زمستان (2) زوربا (2) زینب کبری (2) سازمان خبات کردستان (2) سازمان چریکهای فدایی خلق (2) ستار بهشتی (2) سعدی (2) سعید ماسوری (2) سوخت بر (2) سوختبران (2) شام غریبان (2) شاهزاده (2) شباهنگ (2) شهر ری (2) شوروی (2) شکوفه (2) شیخ محمد خیابانی (2) شیراز (2) صدور بحران (2) صدیقه مجاوری (2) طرح صلح (2) عبدالرضا شهلایی (2) عزیمت از فرانسه (2) عشق (2) علم (2) علی (2) علی ربیعی (2) عیسی آزاده (2) عیسی مسیح (2) فاطمه امینی (2) فاطمه مصباح (2) فرانکفورتر آلگماینه (2) فردوسی (2) فرقه (2) فریدون مشیری (2) فشافویه (2) فلاکت (2) قاضی محمد (2) قضاوت (2) قیمت (2) مبارزات (2) مبعث (2) مجازات (2) محسن معصومی (2) مریم قدسی مآب (2) مسجد فاطمه زهرا (2) مقبره کوروش (2) من اگر برخیزم (2) مهدی ابریشمچی (2) میرزاده عشقی (2) میهن تی وی (2) میکونوس (2) میکیس تئودوراکیس (2) نافرمانی مدنی (2) نظامی (2) نیروی قدس (2) نیشکر هفت تپه (2) هامبورگ (2) هیتلر (2) وطن (2) وفات (2) ویتنام (2) پاریس (2) پدرطالقانی (2) پرس تی وی (2) پرواز بزرگ (2) پرویز خزایی (2) ژیلبر میتران (2) کابل (2) کاروان بهار (2) کربلای۴ (2) کشاورزان (2) کهکشان۱۴۰۰ (2) یغمایی (2) یوسف نوری (2) یونان (2) FATF (1) آزادی هدایتگر مردم (1) آستفیک (1) آفریقا (1) آلبرتو نیسمن (1) آنالیا (1) آنتونیو گوترز (1) آهنگساز (1) ابراهیم ذاکری (1) ابراهیم مرادی (1) ابواحسن صبا (1) اتحاد (1) اجباری (1) احتکار (1) احمد رئوف بشری دوست (1) احمد رضایی (1) احمد مقدم (1) احمد وحیدی (1) احمدرضا جلالی (1) اخبار جعلی (1) اردشیر زاهدی (1) ارمنستان (1) ارژنگ داوودی (1) استاد (1) استقلال آمریکا (1) اسلامشهر (1) اسماعیل خطیب (1) اسماعیل شریف زاده (1) اسکاندیناوی (1) اسیر جنگی (1) اشرف هادی (1) اشرف پهلوی (1) اشپیگل (1) اصغر بدیع‌زادگان (1) اصلاح‌طلب (1) اف ای تی اف (1) افتخار (1) افسانه (1) الله قلی خان (1) المپیک (1) الکساندر مدوید (1) امام جعفر صادق (1) امام حسن عسکری (1) امام رضا (1) امام زمان (1) امام صادق (1) امام محمد باقر (1) امام هشتم (1) امیرخیزی (1) امیرپرویز پویان (1) امیرکبیر (1) انتخاب (1) انجیل (1) انفجار حرم امام رضا (1) انقلاب کبیر فرانسه (1) اوریانا فالاچی (1) اپورتونیسم (1) ای ایران (1) ایران گیت (1) ایلیرمتا (1) ایندیپندنت (1) اینستاگرام (1) بالکان (1) بختیار (1) برلین (1) بنان (1) بند۲۰۹ (1) بهرام عالیوندی (1) بهرام عین اللهی (1) بویراحمد (1) بگو نه (1) بیرجند (1) بیروت (1) بیژن مفید (1) تئاتر و سینما (1) تابلو (1) تاریخ شفاهی (1) تاریخ فرانسه (1) تاریکی (1) تاسوعا (1) تاکتیک (1) تبیین جهان (1) تجزیه (1) تحریف (1) تختی (1) تروریستی (1) تریتا پارسی (1) تصنیف (1) تلگرام (1) تنگستان (1) توحید (1) توماج صالحی (1) توماس سانکارا (1) ثریا ابوالفتحی (1) ثقه‌الاسلام (1) جامعه المصطفی (1) جان مترکه (1) جایگاه انسان (1) جدایی دین از دولت (1) جریان اپورتونیستی چپ‌نما (1) جعفر کاظمی (1) جعلیات (1) جمعه سیاه (1) جمهوری خواه (1) جنبش تنباکو (1) جهاد کشاورزی (1) حبیب خبیری (1) حبیب‌الله بدیعی (1) حج (1) حجت زمانی (1) حسن اشرفیان (1) حسن ظریف (1) حسن ظریف ناظریان (1) حسن فیروزآبادی (1) حسین دهلوی (1) حسین طائب (1) حسین گل گلاب (1) حسینیان (1) حضرت معصومه علیها سلام (1) حضرت مهدی (1) حماس (1) حمید لاجوردی (1) حنیف عزیزی (1) حنیف‌نژاد (1) حکایت (1) حکومت (1) حکومت نظامی (1) خانواده شفایی (1) خدا (1) خطر (1) خلق (1) خلقت انسان (1) خلیل رضایی (1) خواهران میرابال (1) دانشمند (1) دانشیان (1) داوود باقروند (1) دختر آبی (1) دلوار (1) دمکراسی خیانت شده (1) دهقانان (1) دوباره می‌سازمت وطن (1) دکتر حسین گل‌گلاب (1) دی (1) دین و مذهب (1) دیوید کلیگور (1) ذوب آهن (1) رادیو مجاهد (1) رزمناو پوتمکین (1) رزمنده (1) رستاخیز (1) رستم قاسمی (1) رسول تبریزی (1) رسول مشکین فام (1) رشنگری (1) رضا رضایی (1) رضا شمیرانی (1) رضا پهلوی (1) رمضان۱۴۰۰ (1) رنگ روغن (1) روحانی مترقی (1) روح‌الله خالقی (1) روز جهانی صلح (1) روز جهانی معلم (1) روزجهانی منع خشونت علیه زنان (1) روس تزاری (1) رپ اعتراضی (1) ریچارد رابرتس (1) زادی (1) زاگرس (1) زمین (1) زندان تهران بزرگ (1) زهره صمدی (1) زینب (1) زینب پاشا (1) زینت میرهاشمی (1) سارق انقلاب (1) سال میلادی (1) سراوان (1) سرویس جهانی (1) سعید اقبالی (1) سعید سلطانپور (1) سنگسار (1) سهام (1) سهراب سپهری (1) سواد (1) سولماز ابوعلی (1) سولیوان (1) سونگون (1) سپ (1) سی ان ان (1) سیامک نادری (1) سیاهکل (1) سیاوش سیفی (1) سیزده بدر (1) سیمین بهبانی (1) سیمین بهبهانی (1) سیمین دانشور (1) شخصیتهای ایرانی (1) شریف واقفی (1) شستا (1) شمال (1) شهر مهران (1) شهر کرد (1) شهرزاد احسانی ناطق (1) شهرقصه (1) شهلا حریری مطلق (1) شکرالله پاک‌نژاد (1) شیخ فضل الله نوری (1) شیر و خورشید (1) شیلی (1) شیوا ممقانی (1) صالح کهندل (1) صدای مجاهد (1) صیاد شیرازی (1) ضرغامی (1) طبری (1) طنز سیاسی (1) عارف قزوینی (1) عدالت در اسلام (1) عزت الله مقبلی (1) عزیز فولادوند (1) عقیده (1) علمی (1) علی اکبر اکبری (1) علی اکبر دهخدا (1) علی صارمی (1) علی صالح آبادی (1) علی مطهری (1) علی همتیان (1) علیرضا جعفرزاده (1) علیرضا خالوکاکایی (1) عملیات (1) عملیات آفتاب (1) عکاسی (1) عکس (1) عیاران (1) عید قربان (1) عید مبعث (1) غرب (1) غلامحسین اسماعیلی (1) غلامحسین بنان (1) غلامرضا تختی (1) غلامرضا مسعودی (1) فاطمه زهرا (1) فاطمه صادقی (1) فتانه زارعی (1) فدایی خلق (1) فرخی یزدی (1) فردوست (1) فولاد (1) فیزیک (1) قاتلان ۶۷ (1) قاسملو (1) قانون کار (1) قربانعلی حسین نژاد. (1) قربانیان (1) قرن پانزدهم (1) قرنطینه (1) قزلحصار (1) قزوین (1) قم (1) قهرمان (1) قیام تنگستان (1) قیام روشنگری (1) لاهیجان (1) لغت نامه (1) لنین (1) لوازم التحریر (1) لوموند (1) لویزان (1) لیبی (1) مادر شایسته (1) مادران خاوران (1) مارکز (1) ماکرون (1) مایکل وایت (1) مثنوی (1) مجتبی اخگر (1) مجید اسدی (1) مجید صاحب جمع (1) محسن زادشیر (1) محمد اسلامی (1) محمد تهرانچی (1) محمد خدابنده‌لویی (1) محمد ری شهری (1) محمد سیدی کاشانی (1) محمد صادق (1) محمد محدثین (1) محمد مهدی اسماعیلی (1) محمد کاظم (1) محمد کرد زنگنه (1) محمدباقر شفتی (1) محمدرضا ایرانپور (1) محمدرضا سعادتی (1) محمدرضا قرایی آشتیانی (1) محمدعلی توحیدی (1) محمدعلی حاج آقایی (1) محمود عسگریزاده (1) محمود مهدوی (1) مدرس (1) مدرک تقلبی (1) مرتجعین (1) مرتضی حنانه (1) مرد (1) مرز پرگهر (1) مرغ سحر (1) مریلند (1) مریم بختیاری (1) مریم گلزاده غفوری (1) مسجد سلیمان (1) مسعود احمدزاده (1) مسعود خدابنده (1) مسعود راتبی (1) مسعود صفدری (1) مسعود مقبلی (1) مسیح (1) معصومه عضدانلو (1) ملا نصرالدین (1) ملک الشعرا (1) مناسک حج (1) منافقین (1) منوتو (1) منوچهر براتی (1) منوچهر سخایی (1) منوچهر طاهر زاده (1) منیره رجوی (1) مهدی دیباج (1) مهدی رضایی (1) موسسات خیریه (1) موشک باران (1) مولانا (1) مژگان پارسایی (1) مژگان کوکبی (1) مکه (1) میتران (1) میدان میلیونی (1) میدان ژاله (1) میرزا رضا کرمانی (1) میلیونی (1) ناصر دیوان کازرونی (1) ناصرالدین شاه (1) ناظم حکمت (1) نامه (1) نایاک (1) ندا حسنی (1) نروژ (1) نرگس غفاری (1) نسرین پارسیان (1) نصرالله زرین پنجه (1) نمایشنامه (1) نماینده (1) نورمراد کله جویی الوار (1) نوروز۱۴۰۳ (1) نوری علا (1) نیمه شعبان (1) نیویورک تایمز (1) نیکسون (1) هائیک هوسپیان مهر (1) هالیوود (1) هایک هوسپیان مهر (1) هجرت (1) هلدینگ (1) همایون کهزادی (1) همدان (1) ولادت (1) ولی‌الله فیض‌مهدوی (1) ویلیام هزلیت (1) وین (1) ویکتور خارا (1) پابلو نرودا (1) پاسارگاد (1) پروین اعتصامی (1) پرچم (1) پمپئو (1) پهلوان (1) پهلوان فیلابی (1) پوریای ولی (1) پیمان جبلی (1) پیک شادی (1) چارلی چاپلین (1) چه باید کرد (1) چه گوارا (1) چپ نما (1) ژنرال اودیرنو (1) ژنرال دوگل (1) کاخ سفید (1) کارنامه (1) کارنامه سبز (1) کارگردان (1) کاریکاتور (1) کانادا (1) کرامت الله دانشیان (1) کریمپور شیرازی (1) کشتی (1) کشور (1) کشیش (1) کشیش دیباج (1) کشیش میکائلیان (1) کلیسا (1) کمیسیون اقتصاد (1) کمیسیون کار (1) کنکور (1) کهشکان (1) کهکیلویه (1) کوثر (1) کودتانی فرهنگی (1) کودتای سوم اسفند (1) کولبران (1) کیفرخواست (1) گاردین (1) گاندی (1) گلرخ ایرایی (1) گلزاده غفوری (1) گلستان (1) گلسرخی (1) گور جمعی (1) گوهر مراد (1) گیسو شاکری (1) یاسرعرفات (1) یروم ستاقیان (1) یزدی (1) یعقوب ترابی (1) یونایتد پرس (1) یونسکو (1) یک شاخه گل (1) ۱۰شهریور (1) ۱۴اسفند (1) ۱۸تیر۷۸ (1) ۱۹بهمن۴۹ (1) ۲۶مهر (1)

بایگانی وبلاگ

پیام مسعود رجوی در دومین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی

پست ویژه

«رئیس‌جمهور برگزیده‌ی مقاومت» یعنی چه؟

مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

جدیدترین مطالب

بازدید از وبلاگ

مانور بزرگ جنگی سیمرغ رهایی ارتش آزادیبخش ملی ایران